Zdravlje 14. travnja 2020.

Jedna promjena u načinu prehrane je sve što ti treba za početak mršavljenja

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Malo dobrih vijesti za ljude koji pokušavaju započeti s procesom mršavljenja, ali se bore s kompliciranim planovima prehrane te im je teško snaći se u svim online 'pravilima' što treba raditi, a što ne.

Nova studija sugerira da je jednostavniji pristup i pogled prema dijeti ono što ti je potrebno. Znanstvenici tako navode kako je bitno da se usredotočiš na ono što jedeš, a ne na kalorije koje unosiš, prenosi Today

Spomenuto istraživanje pratilo je 240 pretilih odraslih osoba s metaboličkim sindromom te su ih podijelili u dvije dijetne skupine:

  • jedna grupa pratila je standardnu dijeta preporučuju od strane Američke udruge za srce (AHA)
  • dok je druga skupina pratila jednostavnu dijeta s visokim unosom vlakana
Možda te zanima... Prehrambeni kvasac, pun proteina i vlakna, hit među pobornicima zdravog života Hrana

Za početak, važno je definirati i metabolički sindrom. On se odnosi na skupinu različitih stanja, metaboličkih poremećaja koji uključuju visok krvni tlak i visok šećer u krvi, te povećavaju rizik od srčanih bolesti ili dijabetesa.

Nadalje, grupi koja je pratila dijetu s visokim udjelom vlakana dana su određena pravila, odnosno detaljne upute o tome kako povećati unos vlakana na 30 grama dnevno: povećati unos voća, povrća i cjelovitih žitarica, bez ciljanja određenog ograničenja kalorija. Dok je skupina koja je slijedila AHA dijetu morala je slijediti višestruke upute kao što su: specifični kalorijski ciljevi, smanjenje konzumiranja zasićenih masti na određeni postotak ukupnih dnevnih kalorija, povećanje vlakana i povećanje unosa voća i povrća.

Rezultati gotovo identični

Niti jedna skupina nije imala konkretne upute za fizičku aktivnost koje bi trebale pratiti, a na kraju jednogodišnjeg sudjelovanja, stopa ispunjenog cilja bila je vrlo visoka, gotovo 90 % prenosi Today.

Dobra vijest odnosi se na činjenicu da je gubitak tjelesne težine u godini dana za skupinu koja je pratila dijetu AHA i za skupinu koja je pratila dijetu s visokim unosom vlakana bila slična. U prosjeku 4,6 kilograma izgubili su sudionici koji su pratili dijetu s visokim unosom vlakana, a 5,9 kilograma izgubili su oni koji su bili na AHA dijeti.

Možda te zanima... Jogurt, vlakna i rak pluća: Koja je poveznica? Zdravlje

Dakle, kada se to usporedi s prosječnom osobom, zaposlenom individuom koja možda nema vremena, ne želi ili joj je stresno pratiti komplicirani program i upute, važno je navesti kako je gotovo identičan gubitak tjelesne težine veoma važna informacija. Jednostavnom promjenom prehrane, povećanjem vlakana, mogu se dakle postići gotovo isti rezultati kao i kada pratiš dijetu koja nosi puno pravila ili odricanja.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Koliko dnevno vlakana zapravo trebaš unositi?

Većina ljudi ne unosi dovoljno vlakana u svoj organizam. Preporučeni unos je između 20 i 38 g ukupnih vlakana dnevno, ovisno o tvojoj dobi i spolu, s tim da je 25 grama realni cilj za većinu ljudi.

To zatim treba rasporediti na:

  • pet obroka koji sadržavaju voće ili povrće
  • ili jednu do dvije porcije cjelovitih žitarica ili graha

Today prenosi da prosječni Amerikanac pojede samo 14 grama vlakana na dan - a mnogi jedu i manje. Budući da vlakna pomažu u probavljanju hrane, ako ih ne unosiš dovoljno u svoju prehranu, možeš imati zatvor, razviti hemoroide ili povećati rizik od bolesti poput divertikuloze (upale u tvojem probavnom traktu).

Možda te zanima... 10 namirnica bogatih vlaknima, a siromašnih ugljikohidratima Hrana

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.