Pjevačica i voditeljica Ida Prester godinu dana od kada je pokrenuta javno-zdravstvena kampanja #pinkypromiss u suradnji Klinike za tumore KBC-a Sestre milosrdnice, udruga EUROPA DONNA, NISMO SAME i SVE ZA NJU, uz podršku Rochea Hrvatska i lifestyle portala miss7, missZdrava i missMama s ciljem podizanja svijesti o nužnosti redovitog samopregleda dojki osvrnula se na rezultate kampanje.
Ida Prester se s obitelji, suprugom i dva mala sina nakon sedam godina života u Beogradu nedavno preselila u Zagreb. Kaže da ni njoj ni djeci to nije stres jer su tijekom svih ovih godina na tjednoj bazi i ona i djeca bili u Zagrebu zbog njezinih poslovnih obaveza: "Preseljenje ne znači da smo zatvorili vrata Beogradu, nastavit ćemo sa svojim životom u koferu", rekla je.
"Mislila sam, ako se samo jedan život može spasiti, malo srama ću pretrpjeti"
U kampanju #pinkypromiss Ida je ušla potaknuta obiteljskom situacijom jer su joj oba roditelja bili onkološki bolesnici. Kampanja je bila hrabra jer je Ida u njoj pokazala grudi, a mi živimo u maloj i konzervativnoj zemlji u kojoj se nije jednostavno odlučiti na takav korak. Kako je to sve bilo, kakve reakcije je očekivala, a kakve dobila otkrila je Ida: "Nikad prije nisam pokazala javno grudi, odnosno pred fotoobjektivom pa mi je s te strane to bila nova situacija. Na poziv iz Rochea odazvala sam se i do dolaska na snimanje nisam znala da će to tako izgledati. Došla sam u jednoj prozirnoj potkošulji i mislila sam da je to dovoljno jer su se grudi nazirale, a pokreti važni za samopregled dobro vidjeli. Ali i iz Rochea i iz Udruge su mi rekli, ako želimo da kampanja postane viralna i dopre do žena trebamo nešto progresivno, a to su moje gole grudi. Shvatila sam da su u pravu i pristala sam i prilikom snimanja spota ponašala se kao da to radim svaki dan. Mislila sam, ako se samo jedan život može spasiti, malo srama ću pretrpjeti."
"Shvatila sam zašto druge javne osobe nisu pristale pokazati grudi u spotu"
Ida kaže da nakon što se spot na kojem si pregledava grudi proširio ne samo po Hrvatskoj, nego i zemljama u regiji počeli stizati komentari, ali samo oni pozitivni i ohrabrujući. "Nisam dobila ni jedan negativan komentar. Samo bi zločesta osoba mogla negativno komentirati spot koji šalje takvu poruku. Zapanjilo me zašto su ljudi toliko šokirani golim grudima budući da se one mogu vidjeti posvuda od medija do društvenih mreža. Ali, shvatila sam da je ljudima čudno jer su grudi prikazane u medicinskom kontekstu, a ne seksualnom ili estetskom. Postalo mi je jasno i da žene prezaju od toga da se njihove grudi povezuju s medicinskim stanjem. I druge javne osobe bile su pozvane da sudjeluju u kampanji, ali samo sam ja pristala", prisjetila se Ida kako je to bilo.
Rak dojke je izlječiv ako se otkrije na vrijeme
Menadžerica Tina Puhalo iz Rochea Hrvatska također je komentirala rezultate kampanje #pinypromiss: "Izuzetno smo zadovoljni i ponosni što je #pinkypromiss kampanja izazvala veliku pažnju javnosti, ostvarila ovako sjajne rezultate i podigla svijest o važnosti redovitog samopregleda dojki. Zahvalni smo svim našim partnerima, koji su prepoznali važnost ove ideje i inicijative jer kao društveno odgovorna kompanija i lider u farmaceutskoj industriji, redovito promičemo važnost multidisciplinarne suradnje i pristupa u liječenju. Samo sustavnom suradnjom svih sudionika te kvalitetnom i kontinuiranom edukacijom, možemo dugoročno doprinijeti manjem broju oboljelih žena u fazi uznapredovale bolesti i time značajno unaprijediti ishode liječenja jer rak dojke je izlječiv ako se otkrije na vrijeme."
"Nikad prije nisam bila u prilici da nekome spasim život, a svojim golim grudima spasila sam ih osam"
Ida kaže da je kroz kampanju doznala da se jako puno žena i dalje ne usudi otići na pregled grudi, iako slute da nešto nije u redu. "Jak je taj pritisak okoline i velika je stigma na ženskim grudima. To mi je bila dodatna motivacija. Nikad prije nisam bila u prilici da nekome spasim život, liječnici to rade svake dan, ja ne - ja radim na dušama, a ovo mi je bila posebna prilika da pomognem. #pinkypromiss je poseban i katarzičan projekt", rekla je.
Ida je u manje od godinu dana koliko je prošlo od objave videa dobila preko tisuću poruka. "Najviše su me se dojmile žene kojima je moj video spasio život, a takvih poruka sam dobila osam. Hrpa mi ih je javila da su se prvi put pregledale nakon mog videa. Nakon toga otišle su kod liječnika i pronađene su im maligne promiene i sada se liječe. Pozdravljam ih i držim im palčeve da sve prođe ok", poručuje Ida.
Jednom mjesečno se pregledaj i spasi si život!
Objavljuje missZDRAVA u Srijeda, 13. studenoga 2019.
"Ne dopustite da zbog koronakrize ne obavite svoj redovni pregled"
Ida jednom jednom godišnje ide na kompletan sistematski pregled: "Svaki put osjećam malu nelagodu, ali znam da je redovita kontrola šansa da se ne razvije nešto što bi moglo biti terminalno." Uputila je i poruku ženama koje će kriza u zdravstvu nastala zbog koronavirusa možda omesti da obave redoviti godišnji pregled: "žene moraju inzistirati na pregledu". Znam dosta slučajeva kolateralnih žrtava koronakrize. Zdravlje je na prvom mjestu i nadam se da će svi uspjeti doći na redoviti pregled kod stručnjaka. Ali, ako je to nemoguće iz nekog razloga, predugo se treba čekati, odustanite od rođendanskog poklona, putovanja ili kave, uštedite i otiđite na pregled."
Kampanja koju smo pokrenuli prije godinu dana s ciljem podizanja svijesti o važnosti samopregleda za rano otkrivanje raka dojke provodila se na našim portalima 24sata – miss7, missZDRAVA i missMAMA. Tijekom kampanje smo poticali dogovor između dvije prijateljice, naših čitateljica da će si biti međusobna podrška u borbi protiv raka dojke. Kampanja je prepoznata te joj i unatoč koronavirusu zbog kojeg su prekinute sve javne manifestacije putem digitalne platforme dodijeljena prestižna nagrada MIXX-a Festivala Dani komunikacija u finalu kategorije Best publisher Long-form Native.
Neke stvari moraš otkriti na vrijeme. Sklopi #pinkypromiss s prijateljicom i odluči se za redoviti samopregled dojki. #pinkypromiss. Obećaj. Otkrij. Ozdravi. Prati nas jer u listopadu te očekuje nova sezona s novim iznenađenjima.