Bez ljubavi čak i u poslovanju nema ničega. Ona u sebi sažima istinu, brižnost i poštovanje. Bez ovih vrijednosti nikada ne možemo biti slobodni - misli su prema kojima djeluju vlasnici marketinške agencije dhar media iz Zagreba. Lea Brezar, suvlasnica agencije, shvatila je da alergiju na ambroziju i bubuljičavo lice treba liječiti promjenom svog stava i posla. Njezina priča govori o moći promjene
"Ime agencije dhar media dolazi od sanskrtske riječi dharma koja nema sinonim na hrvatskom jeziku, a označava skup vrijednosti i način života čije bi zajedničko značenje bilo istina. Budući da suprug Slaviša i ja živimo prema ovim načelima, odlučili smo ih uključiti i u način poslovanja", kaže Lea Brezar, direktorica agencije dhar medija.
Kad zaposlenik ima loš dan, to treba poštovati
Agencija dhar media smještena je u ugodnom ambijentu jedne stambene zgrade u blizini jezera Bundek u Novom Zagrebu. Lea i Slaviša Brezar vlasnici su agencije u kojoj je zaposleno još šest osoba. Svaki dan na posao dolazi i retriverica Mira koja nosi titulu menadžerice za dobro raspoloženje. Lea kaže kako im je važno da njihovi zaposlenici slijede svoj osobni razvoj: "To ne znači da od zaposlenika očekujemo da imaju interes za hinduistički sustav razmišljanja i djelovanja, ali važno je da kao vlasnici imamo jasan stav za djelovanje u skladu s istinom, jer kako funkcionira uprava tako će i cijeli kolektiv. Ljudi u ured dolaze opterećeni svojim privatnim problemima jer se oni ne mogu ostaviti doma na vješalici.
Ako ti je kod kuće bolesno dijete, naravno da ne možeš taj dan u uredu biti 100 posto kreativna i produktivna. Ono što ovdje radimo jest da puštamo ljude da budu ono što jesu, ako je netko taj dan nervozan i ne funkcionira kako spada onda nećemo inzistirati da isporuči kreativan dizajn. Zaista funkcioniramo kao tim i zato mi nije problem uzeti posao koji je radila kolegica, ako je ona pretrpana poslom taj dan. Trudimo se da iza nečije titule vidimo i osobu s njezinim potrebama."
Ljutnja, alergija i prištići
Lea kaže da je alergiju na ambroziju dobila prije desetak godina dok je bila zaposlena u Gradskom uredu za katastar: "Alergija je bila okidač koji me natjerao da razmislim zašto dolazim u sukobe s ljudima oko sebe i da razmislim što mi se to događa. Bila sam osoba koja je svoje argumente uvijek istjerivala kroz svađu. U raspravama sam bila puna ljutnje, nisam znala razgovarati. Imala sam 25 godina, a lice mi je bilo puno prištića tako da sam izgledala kao da sam u pubertetu. Prištići su simbol da u osobi nešto ključa i u jednom trenutku sam shvatila da se ne mogu boriti s cijelim svijetom te da trebam naći svoj unutarnji mir. Kad sam počela s radom na osobnom razvoju, dobila sam i alergiju na ambroziju s kojom sve više ljudi muči muku, to je bila kap koja je prelila čašu. Morala sam koristiti medikamente jer drugačije ne bih izdržala.
Po prirodi sam praktična i kad počnem s nečime onda ne stajem. Najviše sam se služila knjigama, išla sam na terapije vizualizacijama kod dr. Vlatka Kalapuša, a to mi je pomoglo da posložim svoj sustav i tada sam shvatila da mi se alergija pojavila kao i većini ljudi - iz straha. Alergija je autoimuna bolest koja se aktivira kada se smatra da je neka opasnost u zraku. Aktivira se kao zaštita protiv povrede koja bi trebala doći izvana i tijelo reagira. Kad sam prepoznala taj obrazac, shvatila sam da moram više vjerovati životu, da nisam samo bačena u svijet nego da postoji neki red. Jedno vrijeme sam se strogo pridržavala makrobiotičkog načina prehrane, ali sad se više ne pridržavam. Alergija mi se skroz povukla pa tvrdim da je rješenje u pronalaženju unutarnjeg razlog zašto se nešto događa."
Ono što mislimo oblikuje našu stvarnost
Za promjenu su Lei bila potrebna dva mjeseca, a u preoblikovanju misli najviše joj je pomogla knjiga autorice Luis Hay 'Kako iscijeliti duh i tijelo': "Važno je prihvatiti da smo sami odgovorni za sve što nam se u životu događa, bilo to dobro ili loše. Za sve postoje razlozi, neki susreti i događaji su manje važni, a neki više. Ljudi koji prolaze kroz naš život nisu tu slučajno, nego su tu kako bi nam pomogli da svladamo lekcije; neke su značajne, a neke su tu samo da ih savladamo jer tako otkupljujemo našu karmu. To je kao zakon akcije i reakcije - ono što šaljemo vraća nam se. Ono što mislimo oblikuje našu stvarnost."
Dharmički menadžment, što je to?
Kad je vidio poboljšanja u Leinom zdravstvenom stanju, ali i u pozitivnijem stavu prema životu i suprug se zainteresirao za njezin svjetonazor. "Privatnici smo 12 godina, s tim da smo imali projekte koji nisu funkcionirali jer smo bili mladi pa smo se lako zanosili. Ali, to nam je bila dobra škola. Ime tvrtke dhar media me stalno podsjeća da trebam djelovati ispravno jer smatram da ništa ne može dugoročno dobro funkcionirati ako primjerice otvoriš tvrtku i onda radniku ne isplatiš plaću. I mi imamo boljih i lošijih dana, ali svi sjednemo i razgovaramo. Bilo je situacija kada smo pitali naše zaposlene pristaju li da nam jedan mjesec svima kasni plaća i svi su se složili. U tom trenutku im nisam imala otkuda isplatiti novac, ali ne bih donijela takvu odluku da im ne kažem. Dolaze nam različiti klijenti, a na njih gledamo kao na lekcije i tražimo najbolji mogući ishod. Ako dobijemo klijenta koji nas frustrira, shvatimo to kao poruku da moramo razvijati toleranciju. Prema klijentima se odnosimo prijateljski, a oni nam dolaze uglavnom prema preporuci i sami kucaju na naša vrata", ispričala je Lea i objasnila na kojim načelima funkcionira dharmički menadžment:
"Dharmički menadžment temelji se na ljubavi. Mnogi imaju pogrešnu predodžbu što ljubav jest. Ona se ne odnosi samo na stanje kad se dvije osobe drže za ruke i sretne trče po livadi. Osobe koje imaju djecu znaju da voljeti nekoga znači da ga moraš usmjeravati i braniti mu neke stvari. Ljubav ima dvije strane, ljubav prema sebi i prema okolini i ne možeš voljeti druge ako ne voliš sebe. Dharmički menadžment uči nas da sve gledamo kroz vlastitu prizmu jer sve što ti se događa i što te okružuje tvoja su ogledala." Istina, pravednost, etičnost i sloboda načela su zastupljena u dharmičkom menadžmentu, a Lea Brezar o tome priprema i knjigu koja bi trebala biti objavljena na proljeće.
Manuela Tunjić je brand menadžerica u dhar mediji, a prije je radila u jednoj stranoj svjetski poznatoj kompaniji: "U dhar mediji sam godinu i pol i u usporedbi s mjestom odakle dolazim, ovdje je potpuno drugačiji princip poslovanja. Prije sam išla na posao s grčem u želucu, a sada idem s osmijehom na licu. Najviše mi se sviđa što imamo slobodu da budemo kreativni, nema nikakvog mobbinga ni zlostavljanja. Puno se šalimo, a sve probleme rješavamo zajedničkim razgovorom."