Psiha i seks 24. ožujka 2021.

Kako pokazati i reći što osjećaš, a da to drugi zaista čuju

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako mrziš da ti netko upada u riječ dok pričaš i smatraš to izrazitim dokazom nepoštivanja, ovo je pravi tekst za tebe.

"Imam prijateljicu koja me neprestano prekida i upada mi u riječ i misli da zna što želim reći, a ne zna. Volim svoju prijateljicu, ali ponekad imam osjećaj da me ne poštuje i jednostavnom ušutim i prestanem razgovarati", kaže psihologinja Marcia Reynolds za Psychology Today.

Izravno reći nekome kako se osjećaš zbog onoga što je učinio često zna biti neugodno, ali svakako je bolja opcija od zadržavanje bijesa u sebi. Kad podijeliš ono što osjećaš s namjerom da poboljšaš odnos, umjesto da se ljutiš i vrijeđaš, ta osoba će to cijeniti i slušati te. Možda će se krenuti braniti kad sve kažeš, ali to svakako neće naštetiti odnosu.

Možda te zanima... Prvi korak do emotivnog zadovoljstva je osvještavanje osjećaja Psiha i seks

Evo pet koraka za dijeljenje osjećaja na pravi način

Započni s tim zašto je važno ono što želiš reći

Mogla bi reći: "Voljela bih podijeliti nešto s tobom jer cijenim naš odnos." Na poslu možeš reći nešto poput: „Znam da će nam dobra suradnja pomoći da postignemo svoje ciljeve. Mogu li s tobom podijeliti nešto što bi moglo poboljšati našu suradnju? "

Ukratko opiši što se dogodilo da te toliko povrijedilo

Reci: "Kad sam pričala, ti si rekao ili učinio ovo." Ne ulazi u dugu priču o tome što se dogodilo ili pokušaj ublažiti situaciju i reći da znaš da mu nije bila namjera uvrijediti te. Dovoljna je jedna rečenica koja opisuje kako si doživjela njegovo ponašanje. Postoji mogućnost da te druga osoba prekine dok iznosiš svoje mišljenje. No, reci joj da želiš čuti što ima za reći, ali želiš prvo završiti. Reci to mirno, bez ljutnje, tako da ih tvoji osjećaju dotaknu, umjesto da stvore dodatan otpor.

Reci kako si se osjećala zbog njihovog ponašanja

Iskreno reci da ti izgleda kao da ono što imaš za reći nije vrijedno. Osjećaš se ljutito, frustrirano, povrijeđeno ili jednostavno izgubiš samopouzdanje kad se to dogodi. No, ne krivi ih što ne mare dovoljno za tvoje osjećaje te nemaju dovoljno empatije.

Možda te zanima... 4 razloga zbog kojih su visoko osjetljive osobe u prednosti Psiha i seks

Traži da obrate pozornost da se to više ne događa

Opet, budi konkretna, i reci da te ubuduće puste da dovršiš rečenice, uključe te više u grupne razgovore ili budu otvoreni za raspravu o različitim načinima viđenja stvari, umjesto rasprave o tome što je ispravno i što nije u redu. 

Za kraj reci zašto je važno za tebe da se osjećaš cijenjenom

Ponovno reci zašto je vaš odnos tebi važan i da želiš da se oboje poštivate i slušate dok razgovarate. Ako ne dijeliš kad se loše osjećaš, umjesto povezanosti stvaraš udaljenost. Skupi hrabrost i reci što ti smeta, znajući da se ljudi mogu prilagoditi čak i ako promjena zahtijeva vrijeme. Ako ti je odnos važan, vrijedi.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.