Ljepota i relax 2114 prikaza 27. veljače 2015.

Disanjem izmasiraj unutarnje organe

Nos
1/3
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Donosimo ti uputstva kako da izvedeš vježbe dubokog trbušnog disanja kojima ćeš izmasirati unutarnje organe i dovesti dovoljnu količinu kisika u pluća, trbuh i mozak. Vježbom naizmjeničnog disanja kroz lijevu i desnu nosnicu probudit ćeš uspavane dijelove u mozgu i uravnotežiti lijevu i desnu polutku. Ove vježbe stvaraju balans u tijelu, potiču entuzijazam i vedar duh

Zbog ubrzanog i neurednog načina života većina ljudi nepravilno diše tzv. prsnim disanjem, dah postaje sve plići i kraći, koristi se tek 30 do 40  posto ukupnog kapaciteta pluća. To dovodi do umora, mnogih oboljenja i ubrzanog starenja. Svakodnevni bolovi u ramenima, leđima i vratu najčešće su uzrok nepravilnog disanja. Isto tako mala količina kisika koja se unosi u tijelo zbog neispravnog i kratkog disanja uzrokuje odumiranje stanica. Stanice se počinju gušiti, a tijelo počinje rano stariti.

Pravilnim disanjem do zdravlja

Disanjem izbacujemo čak 70 posto toksina i stresa iz tijela. Pravilno disanje daje mnogobrojne dobrobiti za naše tijelo i um. Ako naučimo pravilno disati onda će naše tijelo imati dovoljnu količinu kisika za efikasno funkcioniranje svih stanica u tijelu i izbacivanje štetnih plinova. Pravilno disanje daje pozitivan, miran i stabilan um.

Da bismo stvorili naviku pravilnog disanja potrebno je redovito vježbati tehnike disanja, idealno bi bilo dva puta na dan po nekoliko minuta: ujutro da se napunimo svježom energijom, a navečer da se oslobodimo dnevnog stresa i pripremimo tijelo za "odmornu noć". Postoje i određene tehnike disanja koje u kombinaciji sa pravilnom konzumacijom vode, postom i određenim svježim sokovima mogu izliječiti i teža oboljenja. Više o takvim tehnikama možeš pročitati u knjizi "Program Božanskog Zdravlja" u izdanju Divine Energy Parka.

Vježba dubokog trbušnog disanja

Jedno od pravila ispravnog disanja je disanje kroz nos

Izvođenje

  • Sjedni u padmasanu ili neku drugu navedenu asanu za pranajamu (vidi na fotografiji).
  • Provjeri jesu li ti kralježnica, vrat i glava ravni.
  • Ruke izravnaj i polegni na koljena u dhyana mudri (kažiprst i palac su spojeni, ostali prsti su ravni i ispruženi).
  • Diši duboko.
  • Kad udišeš trbuh ide van, a kad izdišeš unutra.
  • Udiši i izdiši što više zraka, tako da se pluća napune što većom količinom kisika. 

Glavni mišić za disanje je dijafragma ili ošit. Ona odjeljuje grudni koš i trbušnu šupljinu ili abdomen. Kod pravilnog disanja dijafragma se pri udahu pomiče prema dolje i stvara pritisak u abdomenu, pri čemu se u prsnoj šupljini stvara podtlak koji uzrokuje širenje plućnih krila i "usisavanje" zraka u pluća. Zbog pritiska, koji dijafragma vrši na abdominalnu šupljinu, trbuh se udahom širi prema van (na sve strane) i izdahom vraća unutra. Za vrijeme izvođenja možeš vizualizirati kako pozitivna energija ulazi u tijelo, a negativna energija i bolesti idu van. Vježba se izvodi se 5 minuta.

Rasterećuje srce i dovodi kisik u mozak

Ovom vježbom dovodimo dovoljnu količinu kisika u svoj primarni spremnik, pluća, trbuh i mozak. Dobivena količina kisika će omogućiti pravilan rad svih unutarnjih organa i energizirati naše tijelo dovoljnom količinom prane. Kisik sam po sebi nosi pozitivnu energiju koja djeluje energizirajuće na cijeli naš fizički, psihički i mentalni sustav. Ugljični dioksid nosi negativnu energiju koja, ako se zadržava u tijelu, istiskuje kisik iz stanica i uništava ih. U abdomenu se nalazi 2/3 ukupne količine krvi. Ritmičnim pokretanjem dijafragme i trbušnih mišića organi se pritišću i masiraju te se na taj način abdomen pumpa slično srcu, pokrećući fluide (krv i limfu) po tijelu. Tako se rasterećuje srce koje radi mirnije i s manje napora, dok se istovremeno poboljšava cirkulacija, rad bubrega i probava.
Dubokim disanjem proširuje se kapacitet pluća i dovodi velika količina kisika u mozak. Kisik u mozgu aktivira pinealnu i pituitarnu žlijezdu, povećava aktivaciju neurona i svih stanica u mozgu. Uklanja depresiju, opušta i daje miran um.

Vježba naizmjeničnog disanja (Anuloma - viloma) za raspoloženje

Tok zraka kroz svaku nosnicu određuje raspoloženje osobe. Kada se zrak više kreće kroz lijevu nosnicu, osoba je više naklonjena razmišljanju, a kada je tok veći kroz desnu nosnicu, osoba je više naklonjena fizičkim aktivnostima. Tok zraka kroz nosnice mijenja se svakih sat vremena. Cilj vježbe je da se tok prane kroz obje nosnice izjednači.

Izvođenje

  • Sjedni u padmasanu (ili neku drugu navedenu asanu za pranajamu).
  • Provjeri jesu li kralježnica, vrat i glava ravni.
  • Ruke izravnaj i polegni na koljena u dhyana mudri (kažiprst i palac su spojeni, ostali prsti su ravni i ispruženi).
  • Podigni desnu ruku do razine nosa, lakat je podignut i paralelan s glavom (ne ispred glave).
  • Palac desne ruke stavi na desnu nosnicu i udahni na lijevu.
  • Začepi srednjim prstom i prstenjakom lijevu nosnicu i zadrži dah.
  • Makni palac s desne nosnice i izdahni.
  • Udahni na desnu nosnicu, zadrži dah i izdahni na lijevu nosnicu.
  • Ponovimo cijeli postupak.
  • Diši kao u dubokom disanju, polako i sa što većim kapacitetom pluća.
  • Vježba se izvodi 5 minuta.

Za zdrave sinuse i reproduktivni sustav

Vježba uravnotežuje energiju Sunca i Mjeseca; vodeni i vatreni element; idu i pingalu. Na taj način budi uspavane dijelove u mozgu i uravnotežuje lijevu i desnu polutku. Stvara balans u tijelu. Potiče entuzijazam i podiže duh. Ova vježba liječi bolesti kao što su: reuma, guša te bolesti reproduktivnoga i urinarnog sustava. Liječi prehladu, sinuse, blokade na srcu. Čisti arterije i vene u tijelu, poboljšava cirkulaciju, kontrolira kolesterol i masnoće u krvi. Sprječava srčani udar.

8 savjeta:

  • vježbaj u tihoj i dobro provjetrenoj prostoriji (ali ne na propuhu);
  • na prazan želudac (bar 4 sata nakon i 30 minuta prije jela);
  • za vrijeme izvođenja ne pali uljne lampe ili bilo kakve mirise;
  • padmasana je najbolji položaj za pranajamu (iako se mogu vježbati u bilo kojem drugom položaju);
  • tijelo mora biti ravno (kralježnica, vrat, glava) i opušteno (bez naprezanja);
  • bolje je ne sjediti na mekanom ili na šljunkovitom tlu;
  • za vrijeme pranajama (vježbi disanja) je važno da budeš svjesna daha i nosnica;
  • pranajame trebate naučiti od kvalificiranog učitelja.

Gdje i kako naučiti tehnike Divine disanja?

Na osnovnom tečaju Divine Health Programa naučit ćeš tehnike Divine disanja, koje uključuju: vježbu kapalabati, anuloma-viloma i duboko disanje. Nakon završenog tečaja program možeš prakticirati samostalno kod kuće. Program osnovnog tečaja uključuje i meditaciju, omkaru, psihofizičke vježbe, vježbe za pomlađivanje tijela i upute za dobro zdravlje i ispravnu prehranu. Divine Energy Park je sveobuhvatna, holistička metoda koja djeluje na duh, um i tijelo i omogućava da kroz praksu postignemo unutrašnji balans, mir i uspjeh. Sastoji se od tehnika disanja, meditacije, suptilnih fizičkih vježbi–asana, Akupresure i osnovnih uputa za zdravlje i zdravu ishranu. Objedinjuje fizički i energetski rad na sebi. Pomaže širenju svijesti, boljem razumijevanju svakodnevnih izazova, vraća nam mir, balansira energetske centre (čakre) u tijelu i budi neiskorišteni potencijal. Dijelovi teksta preuzeti iz knjige "Program Božanskog Zdravlja", izdavač: "Park Božanske Energije", Autori: Swami Urgaya i Kristina Babić.

Boja jezika otkriva stanje organizma, pročitaj više.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.