Kolumne 1017 prikaza 12. veljače 2019.

Cikla je superfood namirnica našeg podneblja!

Foto: Gracia Petek

Polagano na vrata kuca proljeće, iako je vrijeme još uvijek promjenjivo, već sam vidjela prve visibabe koje najavljuju dolazak novog godišnjeg doba. Nakon zime i zimskog sna te svih onih jačih i zagrijavajućih jela kod mene je došlo vrijeme da posegnem za sirovim namirnicama.

Cikla je još uvijek jedna od tipičnih zimskim namirnica,ali je izvrsna za ubacivanje u smoothie. Ima iznimna nutritivna svojstva i može se konzumirati sirova. Boja ovog smoothiea je baš onako primjerena za Valentinovo, a okus je božanstven. Pa ako želiš iznenaditi sebi dragu osobu nekim finim i zdravim doručkom možeš napraviti ovaj fini smoothie.

Djeluje protuupalno i štiti od oksidativnog stresa

Cikla spada u korjenasto povrće, dobro uspijeva u našim krajevima te je dostupna po niskim cijenama svima i tijekom cijele godine. Cikla je veoma bogata mineralima: željezom, kalijem, magnezijem, kalcijem. Sadrži i niz elemenata u tragovima kao što su bakar, brom, jod, mangan, sumpor. Od vitamina obilujem vitaminom C, vitaminima B kompleksa. Cikla je već od davnina poznata kao namirnica koja ima niz ljekovitih svojstava.

U ljekovite svrhe se koristilo lišće i korijen. Oh da mlado lišće cikle je jestivo i iznimno bogato nutritivnim svojstvima te ga svakako uvrsti u svoj jelovnik. Smatra se da je biljni pigment koji je i dogovoran za predivnu boju ovog povrća ključ njezinih iznimnih ljekovitih svojstava. Betacijanin i antocijanin su snažni antioksidansi koji djeluju protuupalno te štite od oksidativnog stresa.

Eto sad znaš dosta toga o cikli i sigurna sam da ju želiš uvrstiti u svoj jelovnik. Kako bi izvukli ono najbolje iz cikle, preporučljivo ju je konzumirati sirovu, bilo u salatama ili sokovima. Danas ti donosim fini osvježavajući recept za Smoothie, a ti cikli daj šansu i uvjeri se kako u pravoj kombinaciji može biti ukusna svima.

 | Author: Gracia Petek Foto: Gracia Petek

Sastojci:

  • 2 zrele banane
  • 100 grama sirove cikle
  • 120 grama malina (može i smrznutih)
  • 2 žlice lanenih sjemenki (može i chia)
  • 200-500 ml biljnog mlijeka (količinu prilagodi ovisno o gustoći koju želiš)
  • 2 datulje ili 2 velike žlice nekog sladila (rižin sirup, javor, med ako nisi vegan..)

Postupak:

  • Ubaci u blender lanene sjemenke, usitni ih.
  • U blender dodaj sve ostale sastojke, mlijeko dodaj polagano te prilagodi prema željenoj gustoći količinu koju ćeš dodati.
  • Ukrasi smoothie prema svojim željama, chia sjemenkama, ekspandiranim amaranthom, laticama ruže, sitno sjeckanim orašastim plodovima ili što imaš pri ruci.

Uživaj!

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.