Hrana Analizirali smo 5160 prikaza 25. veljače 2019.

Razbijamo mitove o hrani u koje smo predugo vjerovali

Kelj630
Foto: Thinkstock

Postoje brojne tvrdnje o zdravoj hrani i prehrani kojih se redovito pridržavamo, no koliko je zapravo "zdrava hrana" zapravo zdrava? I koji su to još mitovi o hrani u koje vjerujemo, a ne bismo trebali?

Eat This razbio je mitove o zdravoj prehrani u koje smo dugo vjerovali i koje su te možda sprječavali da izgubiš kilograme ili poboljšaš svoje zdravlje. 

Srce1_1 Možda te zanima... Prehrana koja smiruje otkucaje srca Hrana

Kelj je najzdravije zeleno povrće

Studija provedena 2014. godine na Sveučilištu William Paterson rangirala je voće i povrće po njihovoj razini 17 različitih nutrijenata koje su povezane s poboljšanim kardiovaskularnim zdravljem. Nije iznenađujuće, da je među prvih 16 bilo zeleno povrće, koje ima najviše nutrijenata po kaloriji. Međutim, kelj nije bio ni u top 10 namirnica, ispred njega su špinat, zelena salata, peršin i vlasac. No, naravno redovno konzumiranje kelja je svakako preporučljivo. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Morska sol je zdravija od obične soli 

Obična kuhinjska sol dolazi iz rudnika i sadrži oko 2300 miligrama natrija po čajnoj žličici. Morska sol dolazi iz isparene morske vode i isto tako sadrži oko 2300 miligrama natrija. Po tome su otprilike jednaki, ali zagovornici morske soli ukazuju da ona sadrži i druge spojeve kao što su magnezij i željezo, no ti minerali se nalaze u tragovima. Da bi dobila značajnu dozu, trebala bi uzeti iznimno visoke i potencijalno opasne razine natrija. 

Štoviše, tradicionalna kuhinjska sol redovito se obogaćuje jodom koji igra važnu ulogu u reguliranju hormona u našem tijelu. Morska sol, s druge strane, ne daje gotovo ništa joda. 

Energetski napitci su manje štetni od gaziranih pića

Energetski napitci kao što su Red Bull i Monster pokušavaju povećati tvoju energijom skladištenjem vitamina B, biljnim ekstraktima i aminokiselinama. Ali ono što će tvoje tijelo najviše zapamtiti (osobito na području trbuha) su šećeri u tim napitcima. Unosom pola litre energetskog napitka možeš unijeti i 280 kalorija čistog šećera, što je oko 80 kalorija više nego pola litre Pepsija. 

Štoviše, istraživanje Sveučilišta Maryland pokazalo je da su energetska pića 11 posto više korozivna za tvoje zube od uobičajenog gaziranog soka. Isto tako, jedina dokazna, značajna energija dolazi iz kofeina. Ako želiš pojačati energiju, uštedi šećer i popij šalicu kave. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Dijetna gazirana pića pomažu u mršavljenju 

Istraživači koji se bave pretilošću postaju sve svjesniji da umjetni zaslađivači poput aspartama i sukraloze dovode do teško kontroliranih porcija hrane kasnije tijekom dana. Jedna studija otkrila je da su štakori konzumirali više kalorija ako su ih hranili umjetnim sladilima prije obroka, a studija sa Sveučilišta u Teksasu pokazala je da ljudi koji konzumiraju samo tri dijetna gazirana pića tjedno povećali su vjerojatnost od pretilosti. Probaj napraviti zamjensko piće s gaziranom vodom, limunom i krastavcem. 

Studija objavljena u časopisu American Journal of Public Health pokazala je da više gojaznih odraslih osoba pije dijetni gazirani sok te da osobe koje piju dijetalni gazirani sok skloniji konzumirati više hrane nego osobe koju pije običan, zaslađen sok.

Paleo prehrana je bolja za tebe

Paleo prehrana je postala jedna od najpoželjnijih i najpopularnijih dijeta posljednjih nekoliko godina. Slanina i odrezak pomažu u mršavljenju? Da! No, Paleo dijeta je previše dobra da bi bila istinita. Iako prehrana bogata bjelančevinama u početku pomaže gubitku kilograma, konzumiranje prehrane bogate proteinima s malo ugljikohidrata može dugoročno uzrokovati povećanje tjelesne težine, pokazalo je jedno istraživanje. Zapravo, rezultati njihovog istraživanja pokazali su da oni koji slijede dijetu s visokim sadržajem bjelančevina imaju 90 posto veći rizik od dobivanja više od 10 posto svoje tjelesne težine nakon dijete. 

Ako želiš izgubiti na težini Paleo prehranom, ali da to ne platiš kasnije, odbaci masnoće i procesuiranu hranu, a zadrži proteine. Muškarci bi trebali unositi oko 56 grama dnevno, a žene 46 grama. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Sve kalorije su jednake

Konzumiranje 300 kalorija piletine nije isto što i konzumiranje 300 kalorija kolača. Tijelo koristi i pohranjuje kalorije drugačije, ovisno o hranjivim tvarima od kojih se namirnice sastoje. Primjerice, proteini kao što su puretina, piletina i riba, osim što povećavaju sitost imaju i visok termogenski učinak u usporedbi s mastima i ugljikohidratima. Zauzvrat, tvoje tijelo sagorijeva većinu kalorija iz mesa tijekom probavljanja, a kalorije nakon obroka izgaraju čak za 35 posto brže. Za kolače, nažalost, ne možemo to reći. Zapravo, većina kalorija kalorija iz šećera može te ostaviti gladnom. 

Namirnice s oznakom "prirodno i bio" su zdravije

Nažalost, ne poduzimaju su ozbiljni napori u kontroliranju riječi "prirodno" na oznakama prehrane. Mnogi gazirani sokovi i procesuirana hrana mogu se pohvaliti oznakama "100% prirodni okus" kada u stvari to nisu. Gazirani sokovi zaslađeni su izrazito neprirodnom dozom kukuruznog sirupa visoke fruktoze. "Kukuruz" je prirodan, ali se "visoko fruktozni kukuruzni sirup" proizvodi centrifugom i nizom kemijskih reakcija. Isto tako, mnoge druge "prirodne" namirnice napravljene su ili su im poboljšani okusi raznim kemijskih procesima. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Jogurt je dobar za bakterije u trbuhu 

Naravno, neki jogurti sadrže korisne bakterije koje mogu ubrzati rad tvojih crijeva. Lactobacillus acidophilus je bakterija koju želiš u svojim crijevima. Većina jogurta je bogata šećerom, a on uništava tvoja crijeva jednako kao i tvoje zube. 

Žumanjci povećavaju kolesterol

Žumanjci sadrže kolesterol, to je istina, no istraživanja su pokazala da kolesterol u prehrani nema gotovo nikakve veze sa serumskim kolesterolom u našoj krvi. Istraživači sa Sveučilišta Wake Forest pregledali su više od 30 studija o jajima i nisu pronašli vezu između konzumacije jaja i bolesti srca, a istraživanje u Saint Louisu pokazalo je da konzumiranje jaja za doručak može smanjiti unos kalorija do kraja dana. Uz to, jaja su jedna od 9 namirnica koje reguliraju hormone gladi. 

Možda te zanima... Slobodno navali: Ova hrana će ti 'obrisati' salo na trbuhu! Dijeta

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.