Hrana Zdravi recepti 7187 prikaza 30. siječnja 2017.

Peciva sa chia sjemenkama iz kalupa za muffine

Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ove male, ali moćne sjemenke, možeš koristiti u slanim i slatkim jelima, desertima ili čak u pripremi doručka! Chia sjemenke porijeklom su iz Mexica i Guatemale, a popularne su bile i u doba Asteka.

Prema jednoj legendi, astečki ratnici bi mogli izdržati cijeli dan bez hrane ako bi ujutro pojeli samo jednu žlicu chia sjemenki! Najzanimljivije je i to, što chia sjemenke nisu bile poznate uopće izvan Mexica i Guatemale do početka 90-ih godina prošlog stoljeća, kada ih je istraživač Wayne Coates proučavao kao potencijalnu biljku za usjev. Različitim istraživanjima chia sjemenki, otkriveno je kako sadrže mnoštvo dobrih stvari, poput omega-3 masnih kiselina, proteina, dijetalnih vlakana, mangana, cinka, vitamina A, B, D i E te sadrže čak tri puta više željeza od špinata.  Postoje bijele i tamnosmeđe/crne sjemenke. Učestalije su u upotrebi ove tamnije zbog vizualnog efekta, jer gdje god ih stavite, ove male crne sjemenčice uvijek dolaze do izražaja. 

Istražujemo: Egzotične vs. domaće supernamirnice

Zato donosimo recept s Gastro.hr za peciva s chia sjemenkama. Zbog dizanja preko noći, ova peciva lako su probavljiva. I najbolje, možeš ih ispeći u kalupu za muffine! A kako ih točno pripremiti, pročitaj u nastavku.

Potrebni sastojci

  • 400 g glatkog pšeničnog brašna (možete koristiti i neko drugo, primjerice raženo ili od pira)
  • 50 g rižinog brašna
  • 350 ml vode sobne temperature
  • 1/2 žličice suhog kvasca
  • 2 žličice soli
  • Nekoliko žlica chia sjemenki

Priprema

Pomiješaj brašna, kvasac i vodu drvenom kuhačom (dok se smjesa ne izjednači) pa dodaj sol i ponovno sve dobro izmiješaj kuhačom. Smjesa će biti vrlo ljepljiva. Ostavi ju u posudi pokrivenu krpom i pusti da se diže preko noći (otprilike 10 - 14 sati) - tijesto se treba utrostručiti i pojavit će se mali mjehurići na njemu. Kada se tijesto diglo, bit će poprilično ljepljivo i vlažno pa ga vadi žlicom i stavljajte na papir za pečenje (možeš ga peći i u kalupima za muffine). Posipaj tijesto chia sjemenkama i ostavi još sat vremena da se diže  Zagrij pećnicu na 220 stupnjeva i dignuto tijesto peci prvo 10 minuta na toj temperaturi, a potom smanji temperaturu na 200 stupnjeva i peci još 10 - 15 minuta - dok ne dobiju lijepu zlatnu boju. Pečena peciva izvadi iz pećnice i ostavi da se ohlade. Peciva posluži sama ili s nekim domaćim namazom, poput onog od vrhnja, češnjaka ili humusa.

Recept za domaće namaze s pečenim češnjakom

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.