Hrana 19975 prikaza 03. ožujka 2015.

U hrani ima sve manje magnezija

Voda-Zena
1/3
Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Magnezij je odgovoran za više od 350 reakcija u tijelu. Doprinosi normalnom radu živčanog sustava te psihološkim funkcijama, poput koncentracije, učenja, pamćenja i rasuđivanja. Preporučeni dnevni unos magnezija za odraslu osobu iznosi 375 mg. Zabranjivajuće je što se udio magnezija u hrani zbog ekoloških promijena  zapanjujuće smanjio

Prošli vikend u Grand Hotelu 4 opatijska cvijeta stručnjaci su objasnili koje su specifične životne situacije u kojima je potreban pojačani unos magnezija i kako ga unijeti dovoljno O važnosti magnezija i njegovom utjecaju na zdravlje govorile su nutricionistice Mašenjka Katić i Darija Vranešić Bender te pilates stručnjakinja Asja Petersen, a utjecaju misli na zdravlje govorila je Ornela Šare licencirana trenerica Louise Hay metode. Cijeli događaj je organiziran s ciljem da se javnosti predstavi Mg Mivela gazirana voda bogata magnezijem. Naime,  preporučeni dnevni unos magnezija za odraslu osobu iznosi 375 mg, a 1 litra Mg Mivele sadrži čak 343 mg ovog esencijalnog minerala.

Prisutnost minerala i vitamina u hrani nekad i sad

Darija Vranešić Bender iznijela je zapanjujuće podatke o količini vitamina i minerala u hrani 1914., 1963. i 1992., odnosno njhovu udjelu koji se značajno smanjio zbog ekoloških promijena, a to su kisele kiše, umjetna gnojiva i osiromašenje tla.

 Uzroci nedostatka magnezija u tijelu:

  • Povećane potrebe: trudnoća, rast, stres, pojačana fizička aktivnost i vježbanje.
  • Nedovoljan unos uzrokovan: neuravnoteženom dijetom, unosom nekvalitetnih namirnica, namirnica siromašnih magnezijem.
  • Radi male apsorpcije magnezija uzrokovane: gastrintestinalnim bolestima, starenjem, kroničnom dispepsijom.
  • Radi pojačanog izlučivanja uzrokovanog: vježbanjem, dojenjem, šećernom bolesti, unosom lijekova i alkohola, zlouporaba laksativa.

Simptomi nedostatka magnezija:

  • bolovi u mišićima lica, vrata, kralježnice,
  • aritmije, grčevi uterusa, grčevi u urinarnom traktu
  • trnci u rukama, ukočenost,
  • grčevi u bedrima i listovima,
  • grčevi i trnci u stopalima i prstima,
  • glavobolja, vrtoglavica, smetenost, slaba koncentracija, nervoza i migrena,
  • mučnina, povraćanje, diareja

Magnezij u hrani

Nutricionistice Darija Vranešić Bender i Mašenjka Katić, objasnile su da je kroz hranu teško zadovoljiti dnevne potrebe za magnezijem. Govorile su općenito o koristiima dovoljne hidratacije organizma vodom i istaknule da Mg Mivela koja je dostupna u dvije verzije jače i slabije gaziranoj ima i dodatnu prednost, a to je da ne djeluje laksativno te se radi toga minerali zadržavaju u organizmu.

  • Namirnica (100 g)        Magnezij
  • sjemenke suncokreta     420
  • pšenične klice                308
  • orašasti plodovi             270
  • mahunarke                    130
  • špinat                            58
  • losos                             44
  • banana                          36
  • brokula                         24
  • svinjetina                       22

3 dobro poznata učinka magnezija

  1. Ublažava grčeve
  2. Djeluje kao blagi laksativ
  3. Ima blago antihipertenzivno djelovanje (blago smanjuje visoki krvni tlak)

Izračunaj unosiš li dovoljnu količinu magnezija u organizam.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.