Hrana 14. srpnja 2022.

Jesu li rižini krekeri zdravi i dobri za dijetu?

Foto: shutterstock Rižini krekeri od smeđe riže odličan su međuobrok
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Rižini krekeri popularan su međuobrok, posebno za one koji žele održati zdravu tjelesnu težinu, budući da mogu imati malo kalorija i ugljikohidrata. Radi se zapravo o komadićima napuhane riže koji su stisnuti zajedno kako bi nastala "pljeskavica".

No jesu li ovi hrskavi zalogaji zaista dobri za tvoje zdravlje? Saznaj više o njihovom nutritivnom sadržaju, dobrobitima i nedostacima te kako ih jesti na zdrave načine.

Nutritivna vrijednost rižinih krekera

Ovisno o vrsti rižinih krekera koje kupiš, podaci o nutritivnoj vrijednosti će varirati. Na primjer, možeš pronaći rižine krekere u raznim kombinacijama s čokoladom, jabukom, cimetom i karamelom, koji sadrže dodatne sastojke zbog čega imaju više šećera ili natrija. Nutricionistica Cynthia Sass preporučuje obične rižine krekere od smeđe riže jer se računaju kao cjelovita žitarica i nemaju dodane sastojke. U 100 grama rižinih krekera ima:

  • 3,2 grama masti
  • 0,9 grama zasićenih masnih kiselina
  • 81,7 grama ugljikohidrata
  • 0,5 grama šećera
  • 7,8 grama bjelančevina
  • manje od 0,01 grama soli

Osim toga, rižini krekeri sadrže i mangan, mineral potreban za rad imunološkog sustava, proizvodnju kolagena i jake kosti. Rižini krekeri također sadrže male količine vitamina B niacina koji pomaže pretvoriti ugljikohidrate u gorivo koje tijelo koristi, a u tragovima sadrže i druge minerala, uključujući magnezij i cink objašnjava Sass. 

Možda te zanima... Napravi svoju čokoladu od riže da znaš što jedeš! Hrana

Jesu li rižini krekeri zdravi?

Jesu li rižini krekeri zdravi ili ne, ovisi o sastavu i veličini. Općenito nutricionistica Sass smatra da je najbolje izbjegavati rižine kreker s okusom, koji sadrže veće količine šećera, natrija i drugih umjetnih sastojaka. Također bi trebala preskočiti one napravljene od bijele riže jer je ona uglavnom rafinirana i ne sadrži vlakana, vitamine, minerale i antioksidanse. Međutim, obični rižini krekeri od smeđe riže nude neke zdravstvene prednosti.

Sadrže antioksidanse

Sass objašnjava da su antioksidansi spojevi u hrani koji štite zdrave stanice od oštećenja DNK koje uzrokuje starenje i bolesti. Recenzija iz 2018. objavljena u časopisu Antioxidants otkrila je da smeđa riža sadrži niz fenolnih spojeva, odnosno skupinu antioksidansa koja se također nalazi u čaju i citrusnom voću. Fenolni spojevi štite stanice od oštećenja koja se povezuju s većim rizikom od dijabetesa tipa 2, pretilosti, raka i bolesti srca.

Reguliraju šećer u krvi

Istraživanja su otkrila da cjelovite žitarice, uključujući smeđu rižu, mogu kontrolirati razinu šećera u krvi nakon obroka kod osoba s dijabetesom i mogu čak pomoći u potpunoj prevenciji dijabetesa tipa 2. Prema američkom Centru za kontrolu i prevenciju bolesti razlog tomu je što cjelovite žitarice sadrže velike količine vlakana koje tijelo ne može razgraditi i apsorbirati za energiju. Stoga ovi ugljikohidrati ne uzrokuju skok šećera u krvi kao njihovi rafinirani oblici. Sass dodaje da vlakna iz cjelovitih žitarica hrane dobre bakterije u crijevima, poput Lactobacillus i Bifidobacterium, koje se povezuju s dijabetesom i prevencijom pretilosti. 

Možda te zanima... 8 namirnica koje bi osobe s povišenim šećerom trebale jesti svaki dan Hrana

Mogu pomoći u kontroli kilograma

Nutricioistica Sass dodaje da konzumiranje rižinih krekera mogu pomoći u održavanju zdrave tjelesne težine, ako u svojoj prehrani zamijeniš visokokaloričnu hranu s visokim udjelom ugljikohidrata. Na primjer, zamjenom jednog običnog peciva s dva rižina krekera, jedeš 130 kalorija i 21 gram ugljikohidrata manje. Ako ovu naviku primjenjuješ tri puta tjedno mogla bi izgubiti gotovo šest kilograma tijekom godine dana. 

Lako su probavljivi

Riža je lako probavljiva, a to vrijedi i za obične rižine krekere od smeđe riže. Budući da je smeđa riža prirodno bez glutena, krekeri od smeđe riže odlična su opcija za osobe s celijakijom i osjetljivošću na gluten.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock Rižini krekeri imaju blago orašasti okus koji je pogodan za slane i slatke dodatke

Ideje za međuobrok s rižinim krekerima

Ako voliš rižine krekere, Sass preporučuje one od smeđe riže. Obični rižini krekeri nemaju jak okus, ali imaju pomalo orašasti okus koji je pogodan za slane i slatke dodatke kao što su:

  • avokado sa sjemenkama bundeve
  • humus s povrćem, poput mladog špinata, narezanih rajčica i krastavaca
  • namaz od maslina
  • pesto
  • sir na bazi orašastih plodova, poput veganske ricotte, s paprom, narezanim rajčicama i bosiljkom
  • čokoladni humus s narezanim bobičastim voćem
  • maslac od badema ili indijskih oraščića s kriškama banane i cimetom
  • otopljena crna čokolada sa šipkom ili narezanim smokvama
  • maslac od kikirikija ili maslac od sjemenki suncokreta s malinama
  • kakao maslac sa sjeckanim orasima i nasjeckanom tamnom čokoladom
Možda te zanima... 8 iznenađujućih posljedica za organizam ako izbjegavaš žitarice Hrana

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.