Hrana Hrana kao lijek 7143 prikaza 01. siječnja 2020.

Postblagdanski jelovnik za povratak probave i organizma u formu

Juha_11
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Neumjerenost u blagdanskim delicijama i piću ostavlja posljedice na tvom struku. Zato iskoristi vrijeme nakon Božića i nove godine za oporavak organizma od teške hrane i u svoj jelovnik uvrstiti više juha i variva. Prirodni biljni čajevi očistit će tvoj organizam od toksina, kao i povrtne salate, dok su fermentirani mliječni proizvodi zaduženi za bolju probavu.

Bilo bi prilično radikalno savjetovati susprezanje od blagdanskih poslastica budući da je ovakvo ponašanje duboko tradicijski ukorijenjeno, iako nam pretjerivanja mogu zadati tegobe poput migrena, probavnih smetnji i povišene razine masnoća u krvi. Također, blagdanska neumjerenost ostavlja posljedice i na našem struku - istraživanja pokazuju da upravo zbog božićnih slavlja u Novu godinu ulazimo i do 2 kg teži.

Juhe i variva

Kako bi iz organizma isprala sve one toksine koji su se kumulirali pretjeranim blagovanjem potrebno je u jelovnik uvrstiti što više juha i variva. Pritom prednost imaju nemasne povrtne juhe i variva sačinjeni primjerice od brokule, cvjetače, prokulica i ostalih kupusnjača. Ovi saveznici jetre obiluju klorofilom koji je poznati "čistač jetre", a kupusnjače se ujedno odlikuju sadržajem fitokemikalija koje povećavaju sposobnost jetre da neutralizira toksične tvari.

Neizostavan dio svakog detoksikacijskog programa čini i korjenasto povrće poput mrkve, cikle, celera jer predstavlja pravu riznica nutrijenata prijatelja jetre (osobito vitamina C i kalija). Za prehrambeni oporavak dobro će doći i topla juha od rajčice koja je ujedno i odličan izvor snažnog antioksidansa likopena s povoljnim učinkom na kolesterol. Upravo su blagdanska slavlja razdoblje kada organizam ima "pune ruke posla" s povišenim masnoćama i kolesterolom stoga je likopen dobrodošla pomoć za zdravlje srca i krvnih žila.

Probava_1 Možda te zanima... Evo što sve možeš učiniti kako bi tvoja probava bila besprijekorna Zdravlje

Postblagdanski jelovnik

Doručak

  • Muesli sa probiotičkim jogurtom
  • Čaj od koprive

Međuobrok

  • Voćna salata: jabuke, kruške, ananas i grejp
  • Čaj od hibiskusa

Ručak

  • Varivo od graha i kiselog kupusa
  • Integralni kruh sa sjemenkama

Međuobrok

  • Salata načinjena od rikule, cikle, celera, komorača i mozzarelle začinjena ekstra djevičanskim maslinovim uljem i limunovim sokom
  • Zeleni čaj

Večera

  • Bistra juha od brokule, mrkve i cvjetače
  • Srdelice pečene u pećnici s crvenim lukom i kaparima
  • Blitva s dodatkom češnjaka i ekstra djevičanskog maslinovog ulja

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.