Fitness 5983 prikaza 26. travnja 2016.

Zašto je bitnije gubiti centimetre?

Fitu
1/2
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Čitateljicu Mirnu zabrinjava zašto ne gubi kilograme iako već više od dva mjeseca aktivno vježba taekwondo i pazi što jede. Zanima je kako je moguće da je njen dečko koji je na istom režimu izgubio čak 7 kilograma, a ona tek nekoliko centimetara u struku. Trener Branimir Vajda objasnio je Mirni zašto je za vitku liniju važnije gubiti centimetre nego kilograme

Zašto kilogrami ne idu dolje?

'Imam 24 godine i već više od dva mjeseca aktivno vježbam, tri puta tjedno po 90 minuta. Vježbam borilačke sportove, vježbe snage i kondicijski trening. Treniram s dečkom koji je profesionalni trener taekwondoa i on je smršavio 7 kilograma. Jasno mi je da zbog činjenice što je on muško i sportaš da je i brže smršavio, ali ja imam 15-ak kilograma viška i trebala sam skinuti bar dva kilograma. Iz prehrane sam izbacila slatko, masno, mlijeko, kruh, ne jedem iza 18 sati i pijem puno tekućine, uglavnom vode i zelenog čaja. Unatoč svemu tome, izgubila sam samo nekoliko centimetara u struku. Zašto?' 

Mišići troše kalorije

Branimir Vajda objasnio je Mirni da gubitak kilograma ne podrazumijeva i postizanje vitkog izgleda: 'Možeš gubiti kilograme, a da unatoč tome ne budeš zadovoljna svojim izgledom, možeš osjećati kao da ti sve visi ili stoji na krivom mjestu. Ako samo gubiš kilograme to je kao da prelaziš u manje tijelo. Nakon dijete bez vježbanja na tijelu će ostati sve ono što si zapravo željela promijeniti. Ako želiš promijeniti konfekcijski broj, mjerna jedinica treba ti biti centimetar, a ne broj kilograma.'

'U procesu treninga u početku se ne gube nužno kilogrami, ali se masne naslage trajno zamjenjuju mišićima koji imaju tonus. Jedini potrošači masti u organizmu su mišići i njih treba izazvati na rad. Jedan kilogram mišića je volumenom puno manji nego jedan kilogram masti. Mišići troše kalorije za svoj rad, dok  je mast deponij kalorija', objasnio je Branimir Vajda.

Manje testosterona, manje mišića

Gubitkom lokalizirane masti i povećanjem mišićne mase bazalni metabolizam ubrzava se za 15 posto, što to znači, objasnio je Branimir Vajda: 'Ženski organizam ne proizvodi dovoljno testosterona koji uzrokuje veliki rast mišićne mase. Zato je rezultat treninga redukcija potkožne tjelesne masti, prokrvljenost lokalizirane masti, trening u simetričnim kontrakcijama mišića suprotnih aktivnosti, zategnuto i čvrsto tijelo. Zato je dobro napraviti tablicu u koju ćeš unositi opseg tijela, vrata, prsa, struka, trbuha, kukova, natkoljenice u najširem dijelu te natkoljenice, odmah iznad koljena. Mjerenje trebaš vršiti svaki dan', objasnio je Branimir Vajda.

Koje su vježbe dobre za borbu protiv celulita, pročitaj ovdje.

  • Default avatar -
    petranizic

    dobro jutro .... i mene muci ista stvar a toliko naporno radim i pazim na prehranu. svako jutro (osim nedjelje kad imam utakmicu) trcim sat vremena, onda pijem proteine, navecer idem 4 puta u teretanu na vjezbe snage i opet kilogrami ne odlaze.... centimetri malo, iako se konstrukcija tijela promijenila.... vec dva mjeseca tako vjezbam. iz prehrane sam izbacila kruh,slatko,tjesteninu (povrce, proteine) i svaki put kad se vazem sam razocarana onim sta vidim =(

  • Default avatar -
    jose_a

    zbilja super clanka!

  • Default avatar -
    Makral

    @mjuki007: /picard Ja govorim iz iskustva, a ti? I ne pricaj gluposti, i citaj sta sam napisao, nikad grabiti 2 puta. Ljudska probava traje 2 sata, nakon 3 neces imati energije na treningu od gladi te neces moci napraviti trening kvalitetno. Musli jesu mjesavina zitarica, pa ti opet saljem /picard, bogato ugljikohidratima. Cornfleks se radi od kukuruza. doslovno su osuseni zganci. Ja sam recimo konzumirao samo njih, jer nisam ljubitelj zobenih tj musli. Shake? Kakav, proteinski? Ne, prije treninga se kunzumiraju namirnice sa povecanom koncetracijom aminokiseline, a ne bjelancevine niti glukoza. Proteini se konzumiraju poslije treninga, glukoza i ugljikohidrati i izbjegavati laktozu poslije treninga. A ako te bas zanima, masnoca je gorivo za misice za rad, tako se sagorijeva masnoca (dovoljno ces dobiti tijekom normalnog rucka), te se gube vitamini znojenjem. To sve se treba unijeti prije treninga. A misic se gradi bjelancevinama poslije treninga. Veca masa misica, vise sagorijevanja masnoga tkiva.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.