Fitness Blic vježbe 854 prikaza 14. veljače 2018.

Test: Kako zadržati rezultate dok pauziraš zbog ozlijede?

Foto: Terezija Jerković Bjelajac

Prošli tjedan morala sam na 'prisilan odmor' od vježbanja jer sam se ozlijedila prilikom istezanja i mislila sam kako će mi to uništiti sav trud i napredak od zadnjih par tjedana, ali sam se na svoju sreću prevarila. Evo zašto.

Prvo pravilo istezanja: NE ŽURI! i kako sam ga naučila na teži način

"Imam još 5 minuta za istegnuti se i uletjet pod tuš ako mislim stići na zadnji tramvaj koji će me dovesti na vrijeme na posao", razmišljam i krećem svoju uobičajenu rutinu istezanja, samo ubrzano.

Lete noge, ruke, vučem ih na sve strane, kazaljke se pomiču sve više i više prema "zakasnit ćeš" sati i ja se bezglavo ozlijedim jer sam pretegnula jedan od mišića, koji je ili dio širokog leđnog ili trbušnog zida, a kako mi anatomija nije jača strana, bilo je ispod rebra do lopatice i jako je boljelo i to je sve što sam trebala znati.

Bol je naravno nastupila kasnije, kada sam se opustila i kad su se mišići sasvim ohladili, a prije toga sam duže vrijeme nepravilno sjedila u stolici. Jaka, probadajuća bol od koje ti se mršti čelo i mišići lica jer je uporna i naporna i što god da napraviš ona ne prestaje, dapače, samo se pogoršava.

 

Nakon što sam eliminirala sve moguće terminalnih bolesti na Google tražilici, obratila sam se svom osobnom treneru i savjetniku - tati (inače, treneru rukometa). Samo odmor, prepisao je i ja sam ga poslušala.

Možda te zanima... Test: Kako sam naučila da izbacivanje večere NIJE dobra ideja Dijeta

"Hoću li se sad udebljati?"

Prva je to pomisao koja mi je pala na pamet, jer znam sebe i svoje tijelo i koliko puno mu treba da se oblikuje i smršavi, a koliko malo da se nakupi vodom i u rekordno kratkom vremenu udeblja

Obično, kada mi se ne da ili ne mogu, ili sam bolesna ili nešto četvrto, dva dana maksimalno mogu izdržati bez vježbanja kako ne bi vidjela prevelike posljedice i lako se vratila u rutinu. 

Prođe li tri dana ili ako zanemarim vježbanje na duže periode, prvi trening nakon takve pauze izgleda kao Krbavsko polje 1493., puno znoja, vike, uzdisaja, umiranja, bacanja, a nekad i krvi kad zapnem za svoj krovni prozor i oderem si pola malog prsta za vrijeme jumping jacksa. 

To znači da nešto što inače obavim rutinski kada redovito treniram, nakon pauze mi predstavlja strah i trepet, makar trajalo i 20 minuta.

Možda te zanima... Test: Kako sam učvrstila tijelo u samo 7 dana s Jillian Michaels Fitness

4 dana do novog elana

Prvo sam se dobro naspavala, ujutro boli nije više bilo, tek neki osjećaj laganog zatezanja, ali sam odlučila oprezno i odgovorno se ponašati prema svome tijelu pa sam preskočila vježbanje taj dan. 

Sljedeći dan je bio vikend i odlučila sam još malo ostati u mekoći i toplini svog 'bademantla' kao kakav deda, a kako sam primijetila da mi je sve bolje dok se odmaram, produžila sam svoj život u kupaonskom ogrtaču i šlapama na još dva dana. 

 | Author: Terezija Jerković Bjelajac Foto: Terezija Jerković Bjelajac

Četiri, četiri puna dana bez vježbanja su me malo zabrinula jer sam primijetila da mi se u tijelu počela nakupljati voda, kao daje malo opuštenije. 

Dva dana sam doduše malo manje pazila na prehranu, (ipak je vikend savršeno vrijeme za cheat day(s)) ali sam se opskrbila i zdravom hranom

Napravila sam fenomenalni humus kojeg bi 'napala' uz mrkvu i integralne krekere svaki put kad bi mi se nešto prigrizlo i potrudila se da unosim dovoljno vode i vitamina  | Author: Terezija Jerković Bjelajac Foto: Terezija Jerković Bjelajac

I odmor učvršćuje tijelo

Sjedeći dan, kada sam shvatila da je taj odlučujući za nastavak vježbanja, za razliku od očekivanog, nisam imala nikakvih poteškoća s treniranjem. Dapače, vrlo lako sam odrađivala sve vježbe, što znači da nisam 'ispala iz toka', mogla sam pravilno izvesti sve i u tempu kojeg su držali treneri s ekrana.

Dan nakon toga vratila sam se sličnoj rutini, 25 minuta HIIT treninga koji su pretežito kardio intervali i primijetila još bolje rezultate. Trbuh mi je djelovao čvršće, kao i ruke i noge.

Pripazi što jedeš (bar malo) i odmaraj se kako treba

Pretreniraš li se ili se ozlijediš tijekom treninga ili nešto treće što zahtijeva pauzu od vježbanja, nemoj sav svoj trud 'baciti u vodu' prežderavanjem i lošim izborima tijekom tog odmora. 

Ne moraš rigorozno paziti što jedeš, samo nemoj dopustiti da doručak, ručak i večeru 'kuhaš' u najbližoj pekari ili na odjelu jeftinih slatkiša u trgovinama. 

Ako si se malo jače ozlijedila, uzmi dužu pauzu, ali se aktiviraj šetanjem ili nekim oblikom lakšeg treninga. 

Mršavljenje je dug proces, iako ima dijeta s kojima u 7 dana možeš izgubiti vodu iz tijela i slično, put do čvrstog, oblikovanog tijela, koje se neće lako vratiti u prijašnje stanje, traje puno duže, puno je efektivniji i omogućit će ti da se osjećaš zadovoljno i sretno u svojoj koži i onda kad se odmaraš. 

Znači u sveto trojstvo svog mršavljenja, uz prehranu i trening dodaj i odmor

Savjet stručnjaka

Vježbe istezanja opuštaju mišiće i tijelo, sprječavaju grčeve, poboljšavaju cirkulaciju i koordinaciju te štite mišiće od istegnuća. Kad istežeš dio koji želiš, zadrži se u tom položaju 10 do 30 sekundi i ne radi trzaje. Nemoj se istezati do točke boli i vježbe ne radi prebrzo, jer na taj način može doći do pucanja mišićnih vlakana. S vremenom pojačaj istezanje i zadrži se u položaju gdje osjećaš laganu napetost u mišiću., objašnjava trener trčanja Dragan Janković.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.