Dijeta Dijete A-Ž 1263 prikaza 28. ožujka 2016.

Nova nada za gubitak kila: VB6 dijeta!

Vbu
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

VB6 dijeta poznata je i kao dijeta Marka Bittmana, autora brojnih kuharica i kolumnista o hrani u cijenjenim časopisima The New York Times i The Times Magazine. Dijeta je nastala kao rezultat posjeta liječniku koji je Bittmana upozorio da treba smršavjeti od 15 do 20 kg kako bi smanjio svoju razinu kolesterola i šećera u krvi te time poboljšao narušeno zdravlje

Nevoljan da se posve odrekne hrane u kojoj je toliko uživao, Bittman je odlučio usvojiti djelomično vegansku prehranu. Nakon 12 tjedana rezultat ga je oduševio: težio je gotovo 16 kg manje i imao je normalnu razinu kolesterola. Ponesen uspjehom, Bittman je svoju dijetu pretočio u knjigu izdanu 2013. godine pod naslovom: 'VB6: Eat Vegan Before 6:00 To Lose Weight and Restore Your Health...For Good.'

Djelomično veganska dijeta

VB6 dijeta je, u stvari, varijacija fleksiterijanske dijete. Osnovna ideja je do 18 sati jesti isključivo biljne namirnice, a poslije 18 sati dozvoljeno je jesti što god se poželi. Iako se na prvu čini da nema posebnih ograničenja što se tiče vrste namirnica, Bittman ipak uvodi dodatna pravila. Tako je do 18 sati dozvoljeno neograničeno jesti povrće, voće i začine, no mahunarke, cjelovite žitarice, avokado, krumpir, orašaste plodove, sjemenke, ulja, zaslađivače i suho voće se na tanjuru smiju naći u tek malim količinama. Poslije 18 sati 'kočnice popuštaju' i na jelovnik se uvode meso, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, riba, plodovi mora, neki ugljikohidrati (tjestenina, pizza, krekeri i sl.), alkohol, male količine deserta. Junk food i procesirana hrana dozvoljeni su tek povremeno. 

Poželjno je što više jesti hranu u njezinom izvornom obliku i pripremati je kod kuće jer se tako lakše kontroliraju porcije. Moto kojim se valja rukovoditi je 'kvaliteta, a ne kvantiteta'.  Valja imati na umu da je vrijeme od 18 sati proizvoljno. S obzirom na bioritam, to je vrijeme moguće pomicati; bitno je samo da su doručak i ručak veganski, a večera je vrijeme za hedonizam. Početna ideja je pridržavati se dijete 28 dana, no Bittman ističe da se najbolji rezultati za liniju i zdravlje postižu ako VB6 dijeta postane dijelom životnog stila. 

Kada je riječ o tjelovježbi, autor dijete ohrabruje na kretanje zbog povoljnog učinka na tjelesno i mentalno zdravlje, no ne daje posebne smjernice niti u svojoj knjizi pridaje pretjeranu pažnju aktivnosti. Klikni i pronađi idealnu dijetu za sebe.

Prednosti dijete

Prelazak sa standardne prehrane na VB6 dijetu vjerojatno će rezultirati gubitkom kilograma zahvaljujući biljnim namirnicama koje su siromašne mastima i kalorijama. Dodatno, biljne namirnice obiluju vrijednim vitaminima, mineralima i vlaknima, a prehrana temeljena na njima može poboljšati zdravstveni status te smanjiti rizik od kroničnih bolesti poput kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa. Dijeta je fleksibilna i jednostavna za pratiti. 

Jelovnik

Nedostaci dijete

Dijeta ne donosi striktna pravila i nije prilagođena individualnim potrebama, zbog čega je potrebno dosta znanja o prehrani kako bi urodila plodom. Također, zbog ograničenja tijekom dana postoji rizik od prejedanja tijekom večere što djeluje kontraproduktivno. 

Neograničeni obrok za večeru kosi se s rezultatom istraživanja objavljenog 2013. godine u časopisu Obesity koje je pokazalo da obilan doručak dovodi do većeg gubitka kilograma nego što to čini obilna večera. Tjelovježba nije dovoljno naglašena što je veliki propust dijete

Primjer jelovnika

  • Doručak: tofu s povrćem
  • Međuobrok: voće
  • Ručak: varivo od slanutka i mrkve
  • Večera: pečena piletina i riža s graškom te miješana salata.

Više o veganskoj dijeti doznaj ovdje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.