Dijeta 19453 prikaza 27. siječnja 2019.

Za 10 dana 5 posto manje masnog tkiva, moguće je!

Bucica
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Nije tajna da je industrija mršavljenja s čudotvornim čajevima i tabletama nastala na teško ostvarivim željama pojedinaca da se u tjedan dana riješe suvišnih kilograma. Pa ipak, Nicholas Polo, fitness trener tvrdi da je moguće za deset dana izgubiti pet posto masnog tkiva, ako se pridržavaš strogog režima prehrane i tjelovježbe koju preporučuje.

Bez ugljikohidrata

“Ako svaki dan radiš kratke treninge s teškim utezima, umjesto dugih kardio treninga brže ćeš gubiti masne tkivo. Također pomaže i konzumacija zelenog čaja koji šećer u krvi održava stabilnim, kao i unos puno vode koja smanjuje osjećaj gladi. Kombinacija masti i proteina pomaže kod mršavljenja, dok njihova kombinacija s ugljikohidratima stvara masne naslage. Iz prehrane treba izbaciti šećer, kruh, brašno, gluten, rižu i krumpir jer imaju visok glikemijski indeks i podižu razinu šećera u krvi što stvara poriv za ponovnim unosom sličnih namirnica u relativno kratkom vremenu. U tih deset dana najbolji izbor su proteini iz bijelog mesa, ribe i jaja, a ugljikohidrate treba konzumirati iz zelenog povrća. Za doručak možeš čak jesti slaninu i jaja. Za ručak losos s avokadom, a za večeru odrezak sa salatom. Pobrini se da unosiš dovoljno masnoća, najbolje iz maslinovog ulja. Također bi u tom periodu trebala ograničiti i unos voća, preporučuje se samo avokado”, savjetuje Polo.

 | Author: Shutterstock Foto: Shutterstock

Deset dana na proteinima i masnoćama neće štetiti zdravlju

U svjetlu nedavne objave Svjetske zdravstvene organizacije o štetnosti unosa procesiranog mesa na zdravlje, nutricionistica Mirja Jošić komentira preporuku unosa slanine i drugih mesnih prerađevina u ovoj i drugim mesnim dijetama. "Treba naglasiti kako dijete koje obećavaju brz gubitak kilograma nisu nikad preporučljive, međutim, ako se ipak odlučiš deset dana pridržavati ove dijete i za doručak tijekom tih deset dana jesti jaja sa slaninom, ne treba strahovati od karcinoma u tako kratkom vremenskom razdoblju. Upozorenje je izdano za količinu od 50 g procesiranog crvenog mesa koje valja unositi tijekom dužeg vremenskog razdoblja da bi rizik od razvitka karcinoma debelog crijeva iznosio 18 posto. Suhomesnate proizvode valja izbjegavati, no, ako se ipak odlučiš počastiti, biraj one koji ne sadrže kemijske konzervanse."

Matematička metoda

Ivana Bilan, kinezioterapeutkinja iz Splita na primjeru je objasnila što znači za 10 dana izgubiti pet posto masnog tkiva: “Uzmimo za primjer muškarca koji teži 80 kilograma i ima 15 posto masti i želi izgubiti pet posto masnog tkiva u 10 dana. Jednostavnom matematičkom računicom dolazimo do rezultata da bi trebao izgubiti četiri kilograma u 10 dana. Ako to preračunamo u kalorije, ta osoba bi trebala dnevno unositi 600 kalorija manje, uz intenzivno 20 minutno vježbanje. To je moguće, ako se pridržavaš spartanskog režima 10 dana. Ali, je li to i zdrav način za postići željeni rezultat, naravno da nije."

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Ritam mršavljenja koji se preporučuje

Ovakav cilj bi bilo preporučljivo ostvariti u periodu od 4 do 12 tjedana, ovisno o tome radi li se o vježbačima koji su početnici, rekreativcima ili sportašima. "Preporuka je da se ne mršavi više od jednog kilograma tjedno i to uz pomoć redukcijske prehrane i vježbanja. Dnevno smanjenje kalorija ne bi smjelo biti veće od 500 kalorija na dan, ali i to je jako teško izvedivo za većinu ljudi. Bolja opcija je smanjiti unos hrane za 200 do 300 kalorija, a pojačati intenzitet vježbanja. Bitno je napomenuti da gubitak kilograma ne znači nužno i gubitak masnog tkiva. To može biti i gubitak vode ( što najbolje znaju žene koje se s tim suočavaju svaki mjesec kroz PMS i mjesečnicu), ali i gubitak mišićne mase. Da bi se spriječio gubitak mišićne mase potrebno je unositi dovoljno proteina, a preporuka je 1.5 gram po kilogramu tjelesne težine”, kaže Ivana Bilan.

Možda te zanima... Dijeta uz koju se kilogrami ne vraćaju i primjer jelovnika Dijeta

Možda te zanima... Liposukcijska dijeta: Iskustva poznatih i što se zaista može postići Dijeta

12 savjeta za desetodnevnu dijetu

  • Čaj ubrzava metabolizam - zeleni čaj ubrzava metabolizam i pomaže sagorijevanju masti. Osim zelenog izvrstan je i ginseng čaj. Njegov unos ne bi smio biti veći od 5 šalica dnevno.
  • Žene na dijetu nakon mjesečnice - kod žena je potreba za hranom vezana uz menstrualni ciklus, a kod većine se apetit prije mjesečnice povećava. Stoga je najbolje da na desetodnevni režim krenu nakon mjesečnice.
  • Dizanje teških utega topi masnoće - žene se ne bi trebale bojati utega jer će se jako teško ''nabildati''. Dizanje teških utega efikasno topi masne naslage. Ako si početnica posavjetuj se s trenerom kako se ne bi ozlijedila.
  • Kardio treninzi troše masti, ali i mišiće - ako radiš kardio trening dulje od 20 minuta, osim masnoća trošiš i mišiće. Polo tvrdi da kratko dizanje većih težina ima puno bolji učinak na tijelo od dugih iscrprljujućih kardio treninga.
  • Kratko, ali učinkovito - ako se odlučiš na desetodnevni režim, neka tvoji treninzi traju samo 20 minuta kako ne bi došlo do pretreniranosti. Primjer kako možeš trenirati: prvi dan - noge i trbuh; drugi dan - prsa i tricepsi; treći dan - ramena i trbuh; četvrti dan - leđa i bicepsi.
  • Ograniči unos šećera - kod restrikcijskih dijeta treba izbaciti šećere iz slastica, ali i ograničiti unos voća koje sadržava veliku količinu šećera  (grožđe,trešnje,smokve).
  • Izbaci namirnice visokog Glikemijskog indeksa - nemaju svi ugljikohidrati visok glikemijski indeks, ali na ovom režimu najbolje je da konzumiraš proteine i masti, a izbaci brašno, šećer i škrob.
  • Potpuno izbaci alkohol - alkohol treba potpuno izbaciti jer sadrži puno praznih kalorija, tako da će tijelo prvo posegnuti za energijom iz alkohola, a ne onom koju uneseš hranom.
  • Snimi svoju fotografiju prije i poslije - ova preporuka zvuči kao poticanje taštine, ali veliko je zadovoljstvo kad vidiš rezultate koje si postigla svojim teškim radom i odricanjem. Fotografija je objektivan pokazatelj funkcionira li režim.
  • Pij dovoljno vode - unos vode je izuzetno važan bez obzira što radiš. Preporučena dnevna doza je oko dvije litre. Kako bi se sjetila piti dovoljno vode najbolje je da nosiš bočicu sa sobom.
  • Koristi dodatke prehrani - naravno da je najbolji izvor vitamina i minerala dobivati iz hrane. Ali kad si na režimu i treniraš kako bi gubila masnoću, a ne i mišiće trebaš piti proteinske napitke.
  • Planiraj unaprijed - ako želiš u deset dana izgubiti 10 posto masnoća za greške nema mjesta. Morat ćeš znati unaprijed što ćeš jesti taj dan. Salata od tune je uvijek dobar izbor za ponijeti na posao.

Ako imaš višak kilograma, mi znamo kako da tjedno gubiš po jedan kilogram bez gladovanja.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.