Prema najnovijoj analizi Poliklinike Sursum Corda, koja je obuhvatila dostupne podatke CEZIH-a, otkriveno je koliko se u prosjeku čeka na dijagnostičke postupke u hrvatskim kliničkim bolničkim centrima. Rezultati su zabrinjavajući, ali i ohrabrujući – ovisno o tome gdje živite.
Najduže se čeka u KBC-u Osijek, gdje je prosječno vrijeme čekanja 164 dana. Slijede KBC Zagreb sa 100 dana, KBC Split sa 66, te KBC Sestre milosrdnice s 55 dana. Najkraće se čeka u KBC-u Rijeka – svega 26 dana, piše Novi list.
Reumatologija, CT abdomena, ultrazvuk štitnjače – čekanja i do godinu dana
Kada se pogledaju pojedinačni dijagnostički postupci, situacija je još alarmantnija. U KBC-u Zagreb na prvi pregled kod reumatologa čeka se čak 364 dana. U KBC-u Osijek na CT abdomena 324 dana, dok se u KBC Split na urološku konzultaciju bez prisutnosti pacijenta čeka 305 dana. Ultrazvuk štitnjače u KBC-u Sestre milosrdnice čeka se 252 dana, a na prvi pregled na pedijatrijskoj kardiologiji u KBC-u Rijeka čeka se 214 dana.
Ako se uključe i postupci za koje nisu dostupni podaci iz svih KBC-a, slika postaje još kompleksnija. U KBC-u Osijek na ultrazvuk dojke čeka se 359 dana, u KBC-u Rijeka na ortodonciju čak 550 dana, dok se u KBC-u Split na kontrolni pregled kardiologa čeka nevjerojatnih 725 dana.
Županije s najkraćim i najduljim čekanjima
U Varaždinskoj županiji prosječno čekanje iznosi 86 dana, u Zadarskoj 85, dok Primorsko-goranska bilježi samo 21 dan, a Grad Zagreb 23 dana. S druge strane, u Sisačko-moslavačkoj županiji na magnetsku rezonancu mozga čeka se 269 dana, a u Splitsko-dalmatinskoj na MR mozga s angiografijom 268 dana. Zadar bilježi isto vrijeme čekanja za perimetriju vidnog polja.
KBC Rijeka: “Ponosni smo na rezultate”
Ravnatelj KBC-a Rijeka, Alen Ružić, komentirao je rezultate analize za Novi list: “Navedeno valja svakako promatrati i u svjetlu ukupnog poslovanja u kojem KBC Rijeka ispunjava dva važna kriterija: ostvaruje broj usluga veći od ugovorenog, a u financijskom poslovanju rezultate značajno bolje od onih predviđenih financijskim planom. Zaokruženo, ukupno stanje na listama čekanja, ukupni pokazatelji broja pruženih usluga i ukupno financijsko poslovanje – rezultat su kvalitetnog upravljanja i optimalne organizacije radnih procesa, s obzirom da prekovremeni sati značajno utječu na liste čekanja, ali i financije.”