Zdravlje 18. travnja 2023.

Testeri kozmetike sadrže bakterije koje izazivaju opasne infekcije

kozmetika šminka
Foto: Pexels Sjenila i rumenila imala su najviše bakterija

Eksperimentima je na testerima kozmetike utvrđena prisutnost bakterija koje izazivaju ozbiljne infekcije te bakterija koje se nalaze u probavnom sustavu. Ako baš želite isprobati kozmetiku, postoji sigurniji način za to od izravnog nanošenja na kožu.

Isprobavanje kozmetike u trgovini čini se kao savršen način da pronađete svoju nijansu, no eksperiment proveden u jednoj takvoj trgovini ukazuje na to da biste ipak trebali preskočiti isprobavanje na vlastitom licu. TikToker @howdirtyis uzao je bris ruževe za usne, rumenila, sjenila, korektora, višenamjenskih proizvoda u sticku i maskare kako bi provjerio sadrže li bakterije. Briseve je zatim razmazao na hranjivu podlogu te Petrijeve zdjelice ostavio da se inkubiraju. Nakon nekoliko dana, otvorio je zdjelice kako bi provjerio rast bakterija.

Na njegovo iznenađenje, rumenila, sjenila i višenamjenski stickovi bili su jedini proizvodi koji su sadržavali bakterije koje su narasle na hranjivoj podlozi. Kako navodi Daily Mail, radi se o bakterijama koje mogu uzrokovati infekcije stafilokokom, infekcije mokraćnog sustava, respiratorne bolesti i upalu pluća.

@howdirtyis Replying to @amelial2351027 Just how dirty are all those testers in Sephora? #science #germ #sciencebiatch #gross #nasty #howdirtyis #dirty #interesting #bacteria #sciencetok #cool #fyp #clean #foryou #micro #curious #サイエンス #科学 #実験 #バクテリア #funfact #facts #fact #germs #interestingfact #interestingfacts #interstingfactoid #amazingfact #amazingfacts #amazing #randomfacts #randomfact #randomfactsforyou #factstime #dailyfact #funfacts #factoftheday #funfactoftheday #bio #biology #biomed #lab #labwork #laboratorio #biologia #microbiologia #scitok #ScienceTok #scienceismagic #scienceiscool #sciencefair #foreigngerms #germsquad #mygerms #viral #bacterial #bacterialcontamination #petriedish #makeup #beauty #beautyhacks #sephora #sephoraconcealers #cosmetics #lipstick #blush #concealer ♬ Tropical Beach(812641) - TimTaj

Stručnjaci i profesionalni vizažisti već dugo godina pozivaju javnost da ne koristi testere u trgovinama, osobito nakon što je jedna žena iz Kalifornije tužila Sephoru 2015., tvrdeći da je dobila herpes na usnama od testera ruža. Međutim, najnoviji eksperiment nije otkrio bakterije na testerima ruževa za usne u Sephori.

Bakterije koje mogu uzrokovati ozbiljne infekcije

Specijalistica za društvene mreže Amira Saskia je dospjela na naslovnice 2022. kada je u video snimkama pokazala kako koristi testere da bi se našminkala za noćni izlazak. Tada 18-godišnjakinja je viđena kako nanosi šminku izravno na lice, umačući kistove za šminkanje u javno dostupan proizvod te nanoseći ga na lice. Koristila je i testere olovke za usne, maskare, korektor i rumenila.

Nedavni eksperiment otkriva koliko su neki proizvodi doista kontaminirani bakterijama. Dermatologinja Tami Buss Cassis je rekla za New Beauty da se bakterije i gljivice stafilokoka obično nalaze na testerima. Bakterija Staphylococcus vodeći je uzročnik infekcija kože i mekog tkiva koje rezultiraju plikovima i čirevima. Iako većina infekcija stafilokokom nije ozbiljna, S. aureus može uzrokovati ozbiljne infekcije poput infekcija krvotoka, upale pluća ili infekcija kostiju i zglobova, navodi Ministarstvo zdravstva Minnesote.

Još jedan eksperiment na testerima kozmetike su 2017. proveli Rossen Reports i NBC News Today koji su uzorke testera odnijeli u certificirani mikrobiološki laboratorij, a rezultati su bili uznemirujući. Šminka iz sve tri trgovine bila je pozitivna na Staphylococcus aureus, a uzorci su također sadržavali i E. coli i Klebsiella pneumoniae, bakterije koje se nalaze u probavnom traktu. "Mogli biste doslovno nanositi i razmazivati tuđu fekalnu tvar izravno na svoje usne", rekla je njujorška dermatologinja Whitney Bowe.

Postoje načini za sigurno korištenje testera

Sephora potrošačima koji žele isprobati šminku nudi vatice i štapiće za uši, ali mnogi ljudi umjesto toga koriste svoje prste ili nanose šminku izravno na lice. Ako već želite isprobati kozmetički tester, Daily Mail navodi kako to najsigurnije učiniti. Ruž za usne možete pošpricati alkoholnim sprejem za dezinfekciju, obrisati maramicom i tek tada nanijeti na kožu. Možete uzeti maramicu i obrisati paletu sjenila ili rumenila kako biste uklonili cijeli gornji sloj proizvoda. Nakon toga možete koristiti pamučni štapić za isprobavanje sjenila na ruci.

"Ako morate testirati proizvod, provjerite je li tester dobro zatvoren, upotrijebite aplikator za jednokratnu upotrebu i stavite ga na gornju stranu dlana. Najbolja opcija je kupiti novi proizvod i isprobati ga ako vam politika povrata proizvoda u trgovini to dopušta", objašnjava Cassis.

gel nokti lak manikura Možda te zanima... Dermatolozi upozoravaju da gel za nokte uzrokuje alergije Zdravlje