Zdravlje Simptomi i pomoć 2974 prikaza 21. srpnja 2017.

Strategija u 7 koraka za sprečavanje nastanka bubrežnog kamenca

Bubrezi
Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako nisi iskusila vjerojatno si čula da je bol uzrokovana bubrežnim kamencom jedna od najgorih i često je "u društvu" porođajne boli. Ako znaš ili sumnjaš da tvoji bubrezi nisu u najboljem stanju ili ako su zdravi i hoćeš da takvi i ostanu drži se ovih savjeta kako bi izbjegla nastanak bubrežnog kamenca.

Pij puno vode - bubrežni kamenci obično se sastoje od kalcija i fosfata ili oksalata, minerala apsorbiranih iz hrane, a koji se normalno izlučuju kroz urin. Kada urin postane previše koncentriran, minerali se mogu kristalizirati u obliku kamenja. Pomaže unos dovoljne količine vode, preporučuje se oko osam čaša vode na dan.

Boca-Voda | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Kreći se - prema studiji objavljenoj u Journal of the American Society Neprhrology (glasilo Američkog udruženja nefrologa) čak i sasvim malo redovite tjelovježbe može smanjiti rizik od nastanka bolesti bubrega za 33 %. Pod "malo vježbanja" se podrazumijeva tri sata lagane šetnje tjedno ili jedan sat intenzivnog trčanja.

Zdrava si onoliko koliko su zdravi tvoji bubrezi, pročitaj što točno znači

Izbjegavaj zaslađene napitke - novija studija provedena u Brigham and Women's Hospital pokazala je da osobe koje popiju bar jedno zaslađeno piće na dan imaju 23% veći rizik od nastanka bubrežnih kamenaca u odnosu na one koji piju jedno zaslađeno piće tjedno. Fruktoza povećava kalcij, oksalat i mokraćne kiseline, što doprinosi stvaranju kamenca.

Bubrezi_1 | Author: Foto: Thinkstock Foto: Foto: Thinkstock

Povećaj unos kalcija - budući da se kamenac uglavnom stvara od kalcija, liječnici su smatrali da treba ograničiti njegov unos. Ali nakon novih saznanja pokazalo se da se ne treba ustručavati od unosa kalcija kroz hranu. Ne preporučuje se uzimanje nadomjestaka kalcija, ako imaš problema s bubrezima jer se oni ne apsorbiraju na isti način kao kalcij iz hrane i može povećati količinu kalcija u urinu. 

Tipovi bubrežnih kamenaca i načini liječenja

Pij kavu - osobe koje su pile jednu šalicu kave s kofeinom imale su 26% manji rizik za nastanak bubrežnog kamenca, oni koji su pili kavu bez kofeina 16% manji rizik, dok su uživatelji čaja imali 11% manji rizik, navedeno je u studiji objavljenoj u Clinical Journal of American Society of Nephrology.

Dijeta3 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Obrati pažnju na metabolički sindrom - metabolički sindrom je ozbiljno stanje koje može uzrokovati srčani udar, dijabetes pa čak i smrt. Na metabolički sindrom može upućivati višak masnoća na području trbuha, visok udio triglicerida u krvi, niska razina dobrog kolesterola (HDL-a), visok krvni tlak. Metabolički sindrom povećava rizik od nastanka bubrežnih kamenaca za 54%, ako postoje dva od navedenih simptoma te za 70 % ako postoje tri simptoma.

Poželjne i nepoželjne namirnice za bubrege

Ograniči unos proteina - stručnjaci kažu da višak proteina koji se uglavnom uzimaju u neuravnoteženim visokoproteinskim dijetama stvaraju "pogodno tlo" za nastanak bubrežnih kamenaca.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.