Zdravlje Vodič za zdravu probavu 23. lipnja 2022.

Putovanja su stresna za probavu: kako putovati bez mučnine i zatvora?

Putovanje
Foto: Guliver Shutterstock Na putovanjima često do te mjere promijenimo prehranu da poremetimo cijelu dinamiku i ravnotežu svog probavnog sustava.

Powered by:

zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Putni stres, promjena sredine i isprobavanje nove hrane često uzrokuju crijevne poteškoće, zatvor ili proljeve. Evo nekoliko načina kako si pomoći!

Bez obzira planiramo li ih dugo ili se odlučimo za last-minute opciju, putovanja mogu biti stresna za naš um i tijelo. Iako se veselimo odmoru i uživanju, otkrivanju novih zemalja i njihovih gastro užitaka, bolan želudac ili probavni problemi nam uistinu mogu pokvariti svu zabavu. Nadutost, mučnina, žgaravica, plinovi, zatvor ili tzv. putnički proljev nažalost su nam česti pratioci dok putujemo.

Nekoliko je razloga zbog kojih se mnogi od nas susreću sa želučanim i probavnim tegobama kada smo na putu, no gotovo se svi mogu svesti na promjenu onoga na što je naše tijelo naviklo. Putovanja mogu biti vrlo hektična, često podrazumijevaju potpuno različiti ritam i raspored od onog na kojega smo navikli. Jedemo u različito vrijeme, spavamo u različito vrijeme i zapravo očekujemo od našeg tijela da bespogovorno prihvati potpuno novu rutinu. To, naravno, nije moguće bez određenih posljedica koje su najčešće upravo probavne smetnje.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock

Putovanja opterećuju naš probavni sustav!

Često nam za vrijeme putovanja naša normalna, zdrava prehrana nije dostupna. A i ima nešto privlačno u putovanju zbog čega se želimo prepustiti i uživati svim čulima. I odjednom, naše zelene sokove, sirove deserte i cjelovite žitarice zamijenimo prekomjernim uživanjem u visokokaloričnom doručku ili se pak počastimo s nekoliko pića previše. Na putovanjima često do te mjere promijenimo prehranu da poremetimo cijelu dinamiku i ravnotežu svog probavnog sustava. Često jedemo prerađenu hranu ili junk food, pijemo puno manje vode jer ne želimo dodatne posjete toaletu, jedemo slatkiše i čokoladice ili pak pijemo velike količine kave kako bismo ostali budni ili pobijedili jet lag. Sve to vrlo lako može dovesti do probavnih tegoba i lošeg stanja naših crijeva.

Stoga, bez obzira putujemo li avionom, automobilom, vlakom ili nekim drugim prijevoznim sredstvom, često cijeli taj proces jako opterećuje naše tijelo i naš probavni sustav. Prema istraživanjima Medicinskog centra američkog Sveučilišta Columbia, putovanja avionom često dovode do dehidracije i posljedično teških crijevnih tegoba, zatvora i nadutosti.

Jabuke, banane i pločice s orašastim plodovima - naši saveznici na putu

Kako vas vlastita crijeva ne bi skrenula s puta i vratila natrag kući, postoje jednostavni koraci koje možete poduzeti i osigurati sve preduvjete za uživanje. Najprije, nemojte zanemariti dobre navike koje imate kod kuće. Ako već imate određeni režim prehrane ili aktivnosti koje pomažu ublažavanju nadutosti ili zatvora, nastavite s tim i na svom putovanju. Ako pak nemate probavnih problema, već samo kada putujete, možda je rješenje u tome da preduhitrite problem te jedete više voća i povrća bogatog vlaknima.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock Jabuke mogu biti izvrsni zalogaji tijekom putovanja!

Primjerice, jabuke, banane i pločice s orašastim plodovima iz kućne radinosti ili one koje ste kupili, mogu biti izvrsni zalogaji tijekom putovanja. Male porcije, puno tekućine te posebni začini poput đumbira i komorača pomažu kod nadutosti, stoga možete potražiti hranu ili pića koja ih sadrže. Također, ako je moguće, izbjegavajte teška jela tijekom dugih letova ili pojedite samo voće na bazi kalija poput banane ili popijte šalicu jogurta kako biste potaknuli rast dobrih crijevnih bakterija. Ponekad se čak preporučuje i povremeni post koji ne samo da pomaže zdravlju crijeva, već, pokazuju neki podaci, suzbija i jet lag.

Ipak, možda je najvažnije unositi dovoljno tekućine, no ne bilo koje – potrebno je piti puno vode tijekom leta kako biste održali ravnotežu elektrolita. Ako se vozite automobilom, nije preporučljivo voziti praznog želuca zbog moguće mučnine, već je potrebno pojesti lagani obrok. Iako često želimo uživati u prefinim vinima i posebnim desertima, možda je mudro ostaviti ih za dolazak na destinaciju, jer previše čaša vina i puno slatkiša opterećuje organizam tijekom putovanja. Posebno ako ste skloni upalama i problemima sa želučanom kiselinom, preporučljivo je izbaciti deserte, alkohol, ali i mliječne proizvode. Spas možete potražiti u orašastim plodovima ili tamnoj čokoladi s visokim udjelom kakaa. Kako biste spriječili nadutost, zatvor ili proljev, dobro je držati se većeg omjera povrća pri naručivanju ručka ili večere te čak inzistirati na kuhanom povrću koje je lako probavljivo.

Ne zaboravite na unos vlakana na putu

Nemojte zaboraviti ni važnost kretanja, pogotovo ako ste aktivni ili se bavite nekom sportskom aktivnošću kod kuće. Ako se pitate kako vježbati između dugih letova ili pak vožnje automobilom i bogatog plana puta, nije nužno da uistinu odradite svoje vježbanje, već puno može pomoći i duga šetnja. Ako ništa ne pomaže i ne ublaži zatvor ili druge probavne tegobe, svakako je dobro ponijeti sa sobom pripravke koji sadrže vlakna ili laksativ. Primjerice ljuskice psyllium mogu biti izbor za takve situacije, kao i nekoliko suhih šljiva prije spavanja ili žličica kokosovog ulja sa šalicom tople vode ujutro. Prolife tablete za žvakanje, dodatak prehrani s dobrim bakterijama, odličan je izbor za putovanja. Povećava broj dobrih bakterija u crijevima, a budući da je svaka tableta pojedinačno zapakirana, stane u svaku torbicu. Prolife tablete za žvakanje ukusne su i kremaste!

Evo nekoliko odličnih savjeta koje možete primijeniti tijekom svakog putovanja:

  1. Nemojte se prejedati.
  2. Jedite puno namirnica koje sadrže vlakna, poput povrća, voća, orašastih plodova, sjemenki, cjelovitih žitarica i mahunarki.
  3. Pijte puno vode.
  4. Pametno birajte ostale vrste pića.
  5. Kupujte namirnice u lokalnim dućanima, izbjegavajte uličnu hranu.
  6. Ne odgađajte odlazak na toalet.
  7. Često perite ruke.
  8. Ponesite sa sobom putnu ljekarnu za različite situacije, u koju obavezno stavite i Prolife tablete za žvakanje!

Zdravlje počinje s dobrom probavom, a prvi korak je povećati broj dobih bakterija u našim crijevima. Prolife dodatci prehrani, koji sadrže dobre bakterije već su 20 godina na tržištu. Dostupni su u različitim oblicima za sva razdoblja života kada radi neravnoteže crijevne mikroflore može biti korisno povećati broj dobrih bakterija u probavnom sustavu. Izaberi Prolife.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.