S porukom ženama da se brinu o sebi i redovito kontroliraju, u subotu se u središtu Zagreba održava javnozdravstvena akcija Dan narcisa kojom se nastoji osvijestiti javnost o karcinomu dojke i važnosti preventivnih pregleda, čime se nastoji smanjiti smrtnost od te bolesti.
Uz prodaju desetak tisuća narcisa, kao simbola proljeća, nade i novog života, akcija se tijekom jutra održava na križanju Bogovićeve i Gajeve ulice, ispred Hotela Dubrovnik, u organizaciji Gradskog ureda za zdravstvo i udruge Europa Donna Hrvatska.
Vesna Ramljak, predsjednica udruge Europa Donna Hrvatska, rekla je da se akcija provodi iz godine u godinu uz poruku ženama da se brinu o sebi i idu na redovite preglede.
"Dan narcisa je posvećen osvještavanju javnosti o bolesti, o mogućnostima obolijevanja. Koliko god to izgledalo kao stalno ponavljanje, mi apeliramo da žene idu na preglede jer je rano otkriveni rak zaista izlječiv", istaknula je.
Ramljak kaže da se vide rezultati te akcije koja se održava već 29. put. "Odaziv na preglede je veći nego ranije. U razdoblju od 2007. do 2020. smrtnost od karcinoma dojke smanjila se 23 posto što je jako dobro", naglasila je.
"Hrvatska nije u idealnoj varijanti, no jako dobro stoji u odnosu na zemlje u Europskoj uniji jer je samo devet zemalja ispred nas", dodala je.
Prihod od prodaje narcisa namijenjen je kao donacija za Europa Donna Hrvatska, koja svojim akcijama potiče građane da pruže podršku oboljelim ženama, podignu svijest o važnosti prevencije, ranog otkrivanja i solidarnosti s onima koji se suočavaju s dijagnozom te optimalnom liječenju.