Psiha i seks Moje emocije 1642 prikaza 27. studenoga 2018.

Usamljenost: Sedam terapeuta i pisaca otkrivaju kako se nositi s njom

Foto: Guliver/Shutterstock

Živimo u dobu usamljenosti koja prati svakog od nas, bez obzira na dob, spol i mjesto življenja. Danas se usamljenost smatra javno-zdravstvenim problemom koji ima i tjelesne učinke na zdravlje.

U Harvard Business Review liječnik Vivek Murthy izjavio je da "svijet pati od epidemije osamljenosti". Isto tako, mnoga istraživanja pokazuju da se većina ljudi osjeća usamljeno i smatraju da njihovi odnosi i veze nemaju smisla.

Depresija - unutarnje krvarenje duše

Savjeti za rješavanje usamljenosti

Dok se stručnjaci za javno zdravstvo i dalje bore za rješavanje problema usamljenosti na većoj razini, postoje manje stvari koje možeš učiniti u svakodnevnom životu kako bi se borila protiv nje. Sedam terapeuta nudi savjete o konkretnim koracima koje možeš poduzeti kad se osjećaš usamljeno. 

1. Prakticiraj "small talk"

"Razgovaraj s blagajnicama i ostalim ljudima s kojima se susrećeš tijekom dana", rekao je klinički psiholog Darin Bergen. Kad uđeš u svoj omiljeni kafić, prokomentiraj vrijeme ili glazbu koja svira. Nemoj razmišljati o tome kao o početku dugog razgovora, više kao način da one neosobne interakcije dobiju prijateljski ton. To može smanjiti osjećaj usamljenosti jer gradiš društvene mreže na drugim područjima. Osim toga, ako prakticiraš ovakav razgovor u različitim situacijama, lakše ćeš započeti razgovor s osobom za koju želiš da ti postane prijatelj. 

2. Postani sama sebi najbolje društvo 

Osjećaj se ugodno kad si sama, mnogo ljudi žudi za društvom jer se boje praznine i nelagode kad su sami. No, druženje s ljudima kao očajnički pokušaj da se ne budeš sama jednostavno će učiniti da se osjećaš još usamljenije. Umjesto toga, nauči uživati kad si sama. Kako si možeš postati najbolje društvo? Neke dobre vježbe se meditacija, gledanje filmova, čitanje, gledanje TED razgovora ili nešto slično što će te natjerati da razmisliš, a možeš započeti dnevnik zahvalnosti.

- Sherry Amatenstein, socijalna radnica i autorica knjige  "How Does That Make You Feel?"

3. Izdvoji vrijeme za prijatelje 

Jedna stvar koju trebaš zapamtiti u ovom dobu instant zadovoljstva jest da se prijatelj ne nalazi, prijatelj se postaje s vremenom. Potrebno je između 6 i 8 razgovora prije nego što nas netko smatra prijateljem. Željeli bismo se ušetati na tulum, imati 'klik' s nekom osobom i izaći ruku pod ruku s novim najboljim prijateljem, ali to baš i nije moguće. No, dobra je vijest da ako smo međusobno dragi jedno prema drugom i tu osobu viđamo iznova i iznova, postat ćemo prijatelji. Blizina i ponavljanje su ključni. Zato se smjesti u situacije u kojima iznova vidiš ista lica. 

- Ellen Henriksen, klinička psihologinja, autorica knjige "Kako biti svoj"

4. Usamljeni dio unutra 

Radi istodobno na povezivanju na smisleni način s vanjskim svijetom dok se povezuješ s usamljenim dijelom sebe. Za vanjski svijet, pokušaj shvatiti koje aktivnosti voliš, a zatim pronađi način da se usmjeriš u takve grupne aktivnosti gdje ćeš se povezati. Na primjer, ako voliš sport, pridruži se lokalnoj teretani ili sportskoj aktivnosti koju osobito voliš. Isto tako, ako ne znaš gdje upoznati ljude, možeš probati online dating. 

Što se tiče rada na usamljenom dijelu sebe, trebaš pronaći taj dio u sebi i upoznati ga. Probaj prepoznati usamljenost, je li to zbog nedavnih problema ili te to brine već godinama. Probaj utješiti taj dio sebe i saznaj nešto o svojoj usamljenosti. Je li te sram svoje usamljenosti? Jesi li kritična prema sebi kad si usamljena? Kako shvaćaš svoju usamljenost? Jesu li tvoji roditelji bili usamljeni? 

- Hilary Jacobs Hendel, licencirani klinički socijalni radnik

5. Razumjeti svoju usamljenost

Prvo, utvrdi zašto si usamljena. Često se ljudima koji su usamljeni savjetuje da se uključuje u društvene aktivnosti, ali to nije uvijek mudar savjet. Da bi se istinski nosila s usamljenošću, moraš razumjeti zašto se osjećaš usamljeno. Ako si usamljena jer tvojim odnosima nedostaje dubina/značenje ili osjećaš kao da te ljudi, uključujući prijatelje, zapravo ne poznaju. Tako možeš ispitati što te sprječava u izgradnji intimnosti

Bojiš li se ranjivosti pred drugima? Je li ti teško u društvo prijeći sa ćaskanja na dublje razgovore? Kad utvrdiš razlog zbog kojeg se osjećaš usamljeno, možeš saznati kako to ispraviti. Na primjer, pokušaj se prebaciti sa ćaskanja na svakodnevne razgovore. Isto tako, možeš ih pitati osobnija pitanja kao što je "Što je jedna stvar koju ne znam o tebi?" ili "Ako bi mogla otputovati bilo gdje, gdje bi otišla?" Ova vrsta pitanja mogu pojačati veze. 

Drugo, upotrebljavaj informacije iz društvenih medija kao pokretač razgovora. Teško je napustiti društvene medije, ali možeš napraviti mudrije izbore o tome kako ih inkorporirati u svoj svakodnevni život. To ne znači nužno digitalni detoks već korištenje informacija s prijateljevog profila kao početak razgovora. Ili još bolje, upotrijebi informacije kao priliku da se posavjetuješ i dogovoriš planove s tom osobom. 

Treće, terapija kućnim ljubimcima: Provođenje vremena s kućnim ljubimcem može pomoći u borbi protiv usamljenosti zbog otpuštanja hormona oksitocina. Ako nemaš krznenog prijatelja, uvijek može otići u sklonište za pse ili se ponuditi prijateljima da pričuvaš njihovog.

- Juli Fraga, klinička psihologinja

6. Odnosi s obitelji 

"Često izazivam svoje klijente da se njeguju odnosi s obitelji i razmisle kako im njihova bliža i proširena obitelj predstavlja resurs za njih", rekla savjetnica Kathleen Smith, autorica filma "The Fangirl Life". Kad ljudi počnu pisati pisma djedu ili uspostave tjedni telefonski poziv s bratom, to može imati ogroman utjecaj na njihovo opće raspoloženje. Učenje o tvojoj obiteljskoj povijesti i stupanje u kontakt s udaljenim rođacima predivan je način za ljude da se sjete da su njihovi životi dio veće priče s mnogo zanimljivih likova. 

7. Prihvati tko si 

"Predlažem da ljudi prihvate sebe", rekao je obiteljski terapeut Jim Seibold. Introverti često vide svoj društveni stil kao nešto negativno. Kada se uspoređuju s ekstrovertima, osjećaju se nesigurno i nedostojno. Introverti ne moraju imati veliku grupu prijatelja koja želi izlaziti cijelo vrijeme. Budi iskrena prema sebi. Možeš imati manju grupu prijatelja, uživati u vremenu kad si sama i biti daleko od usamljenosti. "Također potičem ljude da slijede svoje interese, a ne ljude", rekao je Seibold. Uključi se u nešto što ti se sviđa i tako ćeš pronaći istomišljenike.

Nesanica i depresija znak su blokirane krunske čakre

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.