Autor tvrdi da ključ dobrog razgovora leži u korištenju kratkih, jasnih rečenica bez metafora i dvosmislenih krilatica.Treba unijeti emociju u svaki razgovor i slušati sugovornika.
Frank Luntz, autor knjiga "Words That Work", je politički konzultant i autor brojnih priručnika za lidere u kojima pojašnjava kako riječi koje koristimo utječu na svakodnevni život.
Smatra da je govor vrlo moćno oružje koje može odrediti postupke i emocije ljudi. Za koga ćemo glasati, u što vjerujemo, što ćemo kupiti - sve to mogu odrediti riječi.
Luntz kaže da postoji deset pravila dobre komunikacije, a to je prije svega korištenje jednostavnih i kratkih rečenica.
"Prečesto koristimo fraze koje dobro zvuče, a zapravo ih ni mi sami ne razumijemo, a to na kraju ostavlja dojam nesigurnosti. Znanstveni izrazi su nepotrebni, pričaj tako da te svi razumiju. Nikad ne koristi dugu riječ ako postoji njezina kraća zamjena. Smatram i da bismo korištenje metafora trebali u potpunosti izbaciti. Budimo kratki i jasni", pojašnjava Luntz.
Druga stvar koju savjetuje svima je unijeti emociju u apsolutno svaki razgovor.
"Budi inspirativna ljudima koji te okružuju. Ne zaboravi, lako je zaboraviti izgovorene riječi, ali nitko neće zaboraviti kako se osjećao slušajući te", tvrdi Luntz i dodaje kako je mašta još jedan vrlo koristan alat.
"Vizualiziraj sve što možeš, riječ ‘zamisli može biti vrlo moćna i korisna", kaže Luntz, koji je poznat kao konzultant koji je u govor uveo korištenje riječi “porez na smrt” umjesto “poreza na nasljedstvo” i “promjena klime” umjesto “globalnog zatopljenja”.
Pričaj, ali i slušaj
Četvrto pravilo Franka Luntza je da uvijek treba saslušati sugovornika.
"Poanta razgovora nije u tome da priča samo jedan čovjek, nego svi prisutni. Ako držiš predavanje ili motivacijski govor, prekini ga kratkim pitanjima kako bi svi sudionici bili uključeni u razgovor. Slušaj što ti ljudi imaju za reći", kaže Frank Luntz.
Savjetuje da treba paziti na ton i boju glasa.
"Povisi ga kad želiš istaknuti nešto bitno ili privući pozornost sugovornika. Ne budi cijelo vrijeme preglasna, ljude to odbija", tvrdi konzultant.
Ljudi se često “hvataju” za nove teme i nešto što im je nepoznato.
"Ponudi sugovornicima nove, svježe informacije i tako im omogući da saznaju nešto novo. Ljudi su po prirodi znatiželjna bića", kaže Luntz.
Tijekom pričanja treba biti dosljedan i ne skakati s teme na temu.
"Neka razgovor ima dobar tijek, a priča bi trebala imati logičan početak i kraj", tvrdi i dodaje kako je kontekst uvijek korisna stvar.
Kontekst je ključan
"On je za razgovor često zlata vrijedna stvar jer pobliže pojašnjava ono što pokušavamo predočiti. Podatak nije smješten u prostor ili vrijeme i on je izvan konteksta te sam po sebi ima malo ili nikakvo značenje. Kad podatak stavimo u određeni kontekst, određujemo mu značenje", zaključuje na kraju Frank Luntz.