Svaki zaposlenik mora procijeniti vrijedi li se boriti za svoja prava i može li situaciju iskoristiti kao svoju prednost u budućnosti. Ako se ne uspiješ izboriti za ono što želiš, vrijeme je da napraviš odlučan korak i kreneš dalje
Šef: "Nije mi važno što je i kako je bilo, važno je da posao ide"
U situaciji kada je nadređenoj osobi važno samo stanje na računu i vlastiti uspjeh, teško je forsirati gradnju međuljudskih odnosa i razmišljati o ugodnoj radnoj atmosferi. Situacija može biti nešto lakša ako ostali članovi tima također imaju stav kao i ti i spremni su potražiti zajedničko rješenje. Mijenjati nadređenu osobu koja ima moć, uzaludan je posao iz kojeg zaposlenik uvijek izlazi kao gubitnik. Privremenom ublažavanju stresa i nezadovoljstva pomaže koncentracija na profesionalno obavljanje posla, ali i istovremeno prebacivanje fokusa na privatni život, hobi ili novi poslovni projekt. Komentiranje, ogovaranje i analiziranje svake pojedinačne situacije u kojoj ste se našli loš je odabir jer to vodi do uloge žrtve u kojoj nisi proaktivna.
Šef: "Ne zanima me ništa osim prometa na računu"
U kaotičnoj organizaciji bez profesionalnog menadžera, sva su čuda moguća. Ako si se našla u loše organiziranoj tvrtki gdje razvoj i odnosi s tržištem nisu u fokusu interesa nadređene osobe, teško je da možeš promijeniti sve poslovne procese i kreirati strategiju koja je tržišno prihvatljiva. Jedna od prednosti ovakvih organizacija je ta što tu situaciju zaista možeš doživjeti kao poligon za učenje i vježbanje različitih tržišnih taktika, jer jedino što u takvim organizacijama prolazi jest fleksibilnost i snalažljivost u svim oblicima. Promijeniti nečiji pristup poslu, ljudima ili tržištu je gotovo nemoguće, pa vrijeme, trud i energiju treba ulagati u svoj profesionalni razvoj, učenje iz svake situacije i pripremu za odlazak iz takve poslovne sredine.
Šef: "Ti nisi tu da misliš nego da radiš"
Agresivno i burno reagirati na neprimjerenu situaciju nije dobro. Važna je odlučnost i asertivan pristup. Ne postoje "mudri" odgovori na namjerne provokacije, jer je ponekad sugovorniku i cilj da te uzdrma i izazove ljutnju ili negativnu reakciju. Budi lukava, zauzmi se za sebe na pristojan način i ne činite nešto zbog čega će ti biti neugodno u budućnosti. Neprimjereno ponašanje nadređenog ili člana tima ne smije te pokolebati niti dovesti u situaciju da razmišljaš kako si ti kriva ili da si navela osobu na određeno ponašanje. Bilo bi dobro da uz ovakve suradnike dolazi i precizan vodič za snalaženje u njihovom društvu, no takvo nešto ne postoji baš zbog toga što su ti pojedinci jako kreativni u svojim nastupima i teško ih je kategorizirati u tipične profile. Komunikacija s teškim ljudima gotovo je naša svakodnevica.
Šef: "Kradljivac tuđih ideja i zasluga"
Timski rad donosi rezultate kada rad određenog broja ljudi nosi više koristi za poslovanje nego da ti ljudi posao obavljaju pojedinačno i samostalno. Utvrđivanje kako šefov pristup nije jednak prema svim zaposlenicima surova je stvarnost i česta situacija u praksi, jer menadžeri ne mogu imati isti pristup prema svim zaposlenicima. Agresivno utvrđivanje i definiranje pravila od strane zaposlenika stvorit će neugodne odnose unutar tima i probleme s nadređenom osobom. Ako je problem jako naglašen, zaposlenik ne smije pokazivati ljutnju i nezadovoljstvo, već treba pokušati riješiti problem na asertivan način. Važno je znati da zbog loše raspodjele poslova dolazi do konflikata na radnome mjestu, stoga ne upadaj u tu čestu zamku i ne produbljujte postojeće probleme.
Pročitaj kako mali neuspjesi vode do velikog uspjeha.