U studiji objavljenoj u časopisu PLoS One, psiholozi sa Sveučilišta Hiroshima u Japanu otkrili su da "slatke" fotografije životinja, uključujući štence i mačiće, mogu imati snažan učinak na pažnju i koncentraciju.
Na čelu s istraživačem Hiroshijem Nittonom, tim je proveo tri eksperimenta s 132 studenta i zaključio da slatke fotografije mogu poboljšati performanse na zadacima koji su usmjereni na detalje i koji zahtijevaju koncentraciju. "Ova studija pokazuje da gledanje "slatkih" stvari poboljšava naknadnu izvedbu u zadacima koji zahtijevaju pažnju, vjerojatno sužavanjem pozornosti", pišu Nittono i kolege, a prenosi Psychological Science.
Dok nam gledanje slatkih štenaca može pomoći u poboljšanju raspoloženja, oglašivači tvrde da slatke životinje mogu privući pažnju gledatelja. Već su i starija istraživanja pokazala da su ljudi skloni reagirati na "slatke" osobine koje su karakteristične za bebe - velika glava, izbočeno čelo i velike oči. Takve dječje karakteristike mogu aktivirati brojne urođene procese u ljudima, uključujući nasmijano i pozitivno djelovanje, ali i brigu. Isto tako, istraživanja sugeriraju da slatke fotografije mogu utjecati na pažnju i percepciju.
U prvom eksperimentu Nittonovog tima, skupina od 48 studenata bila je zamoljena da igraju igru sličnu operaciji. Učenici su koristili pincetu za uklanjanje sitnih plastičnih dijelova tijela iz rupa u tijelu "pacijenta" bez da dodirnu stranu rupe. Nakon što je odigrala jednu rundu igre, polovica učenika pogledala je niz od sedam fotografija slatkih štenaca i mačića, dok su drugi gledali fotografije odraslih pasa i mačaka.
Učenici koji su gledali fotografije slatkih "beba" životinja značajno su poboljšali svoj učinak u drugom krugu. Zanimljivo je i da su se zadatkom bavili sporijim i promišljenijim tempom nakon pregleda fotografija. Učenici koji su gledali fotografije odraslih životinja nisu pokazali nikakve promjene u izvedbi i obavili su zadatak u istom vremenskom razdoblju u obje skupine.
"Ova studija sugerira da gledanje slatkih slika omogućuje sudionicima da se bolje ponašaju i obavljaju zadatke s više koncentracije i brige", piše Nittono.
Bolje se fokusiramo na detalje
Dodatna otkrića pokazuju da slatke slike posebno poboljšavaju fokus na detalje. Studenti su zamoljeni da identificiraju niz podražaja koji su prikazani na zaslonu dok su bili vremenski ograničeni. Svaki podražaj bio je veće slovo sastavljeno od različitih, manjih slova. Na primjeri, mogli bi pogledati niz malih slova F koji su oblikovali oblik velikog slova H. Između svakog zadatka učenicima su nasumično prikazane slike životinja, odraslih životinja ili neutralni objekata. Nakon gledanja slatkih slika, učenici su brže obradili mala slova u odnosu na veliko slovo. Ovaj rezultat sugerira da slatke slike pomažu ljudima da se bolje usredotoče na detalje. Jedno od objašnjenja može biti što bebe zahtijevaju od skrbnika da obrate pozornost na njihovo mentalno i fizičko blagostanje, kao i na potencijalnu budnost protiv mogućih prijetnji.
"Ova studija pruža daljnje dokaze da opažanje "nečeg slatkog" daje neposredan učinak na spoznaju i ponašanje u širem kontekstu od onog koji se odnosi na skrb ili društvenu interakciju", zaključili su istraživači.
Istraživači sugeriraju da slatke slike mogu biti korisne u poboljšanju performansa za poslove koji zahtijevaju značajnu pozornost prema detaljima, kao što su kontrola zračnog prometa ili softversko programiranje.