Njima kupci kreiraju sadržaj, javljaju recepte, komentiraju ambalaže i predlažu mjesta gdje otvoriti poslovnicu. O uspjehu Tvornice zdrave hrane govore nam vlasnici i prijatelji Dominik Milolož i Elvis Kajtazović, te otkrivaju svoju poslovnu etiku, te kako su 'dogurali' do 16 poslovnica i pop up barova Zdravica & Kavica
Premda se često kroz medije provlači teza kako su vlasnici Tvornice zdrave hrane 'krenuli iz garaže', istina je da je cijele ideja stvorena u radnoj sobi jednog studenta koji je zajedno s drugim prijateljem studentom krenuo istraživati svijet zdrave hrane, točnije Shirataki tjestenine (tjestenine bez kalorija) koje tada nije bilo u Hrvatskoj.
Posao se malo pomalo krenuo razvijati, soba se preselila u skladište u kvartu, a to skladište u kvartu prepoznali su susjedi i zainteresirani prolaznici zbog kojih su Dominik Milolož i Elvis Kajtazović shvatili da njihova zdrava priča i proizvodi ne moraju ostati samo u online dućanu. Pa su još 2016. godine na zagrebačkoj Malešnici otvorili prvu fizičku poslovnicu.
Kupci im kreiraju sadržaj, a često i proizvode!
“Najsretniji smo i najponosniji što je Tvornica zdrave hrane baš naša ‘tvornica. Floskula je, ali kupci su naš prioritet i vjerojatno smo po tome i drugačiji. Ne mislimo da drugima kupci nisu prioritet, dapače, ali našu smo komunikaciju i pristup prema njima potpuno promijenili. Nama kupci kreiraju sadržaj, javljaju recepte, komentiraju ambalaže i predlažu mjesta gdje otvoriti poslovnicu. Oni su dio priče, dio marketinga i dio našeg poslovnog rasta. Nemali broj puta dogodilo se da određeni proizvod promijenimo zbog nezadovoljstva kupaca ili da uspijemo doći do namirnice koju su priželjkivali. Uistinu smo svi karika koja čini jedan uspješni lanac – danas lanac od 16 poslovnica, ali i ugostiteljskih ‘dodataka’ - odnosno Zdravica & Kavica, pop up barova u kojima nude zdrave, organske napitke poput kave, smoothieja, čajeva, bezglutenskog piva, koktela..., otkriva nam Dominik Milolož, vlasnik i direktor Tvornice zdrave hrane.
I dok su mnogi u potrazi za brendovima koje će prodavati, njih su brendovi s godinama sami pronašli. U početku su ih birali po osobnim preferencijama osnivača i tima, a danas je to puno ‘stroža’ selekcija te nerijetko selekcija kupaca. Istodobno pokušavaju ponuditi proizvode kojih nema u Hrvatskoj ali koji su kvalitetni. Primjerice, to su proizvodi koji su u Danskoj ili Nizozemskoj izrazito cijenjeni i koji se nekom pričom i brendovskom vizijom jako sviđaju timu Tvornice.
Osim vlastite robne marke Nutrigold, u biotrgovini Tvornica zdrave hrane prodaju se i brendovi Dennree, Probios, Nuxe, Bodylab, Holle, Natura i drugi poznati svjetski brandovi te mnoštvo lokalnih proizvođača kojima je zeleniji i zdraviji život prioritet.
Većinu tek bolest usmjeri prema zdravoj hrani
U odnosu na njihove početke i sadašnji trenutak poimanje zdrave hrane u Hrvata izrazito se promijenilo.
“Danas su chia sjemenke dio većine doručka, a 2015. ljudi su bili skeptični, čak i podrugljivi prema pojmu ‘chia sjemenki“. Nažalost, i dalje kasnimo za zapadom i tek nas bolest usmjeri na pravi put, ali mlade generacije su nevjerojatno otvorene i zainteresirane za bilo koji aspekt zdrave prehrane. To nam se jako sviđa i kroz godine smo se komunikacijski dosta orijentirali prema njima. Ipak na mladima svijet ostaje!”, priča nam Elvis Kajtazović, vlasnik i direktor TZH.
Na pitanje koji su trendovi u zdravoj prehrani danas najpopularniji i koliko smo zapravo 'robovi' trendova, a koliko uistinu osviješteni o potrebi zdrave prehrane, naš sugovornik odgovara: “Rekli bismo 50:50. Robovi trendova smo sigurno, jer edukacija društvenih mreža koje konzumiramo uopće nije upitna, a na njima su uglavnom samo trendovi. S druge strane, baš ti trendovi potiču ljude da se raspitaju i nešto više nauče o trendu i tu onda svakako šire vidike i postaju osvješteniji o potrebi zdrave prehrane. S druge strane, danas je sve više ljudi s raznim alergijama, intolerancijama i prehrambenim restrikcijama, a to svakako od njih ‘traži’ da budu osviješteni. Svakako su nas ‘bolesti današnjice’ natjerale da razmišljamo o hrani!”.
Upravo otvorena 16. poslovnica na zagrebačkom Bundeku
Tvornica zdrave hrane danas posluje na 16 lokacija, a posljednja, na zagrebačkom Bundeku otvorena je sredinom srpnja. Ove je godine mladi ambiciozni tim sebi zadao i dodatni posao s cateringom jer vjeruje da u tom segmentu imaju puno mogućnosti za širenje, rast i razvoj.
“Vjerujemo da nas tjera naprijed naša ljubav prema svemu ovome. Kada nešto gradiš 7 godina, ne puštaš to samo tako. S druge strane, imamo tim od 160 ljudi. Ako te takva količina raznih osobina, duša, mana i vrlina ne ‘drajva’, neće ništa”, kaže Milolož.
Nove su tehnologije dio njihovog poslovanja i to se vidi na svakom koraku. Već pri samoj promociji proizvoda koriste najaktualnije društvene mreže, najveće trendove komunikacije i marketinške kampanje o kojima se priča. Tako i kod zapošljavanja, kod skladištenja, kod pakiranja proizvoda, odgovaranja na mailove kupaca… Na svakom koraku pokušavaju iskoristiti prednosti tehnologije i novog doba. Baš zato, svake godine posjećuju i nekoliko najjačih europskih sajmova koji su predvodnici noviteta i inovacija - tamo se inspiriraju i educiraju, pa nikoga ne čudi njihov uspjeh.
Uz najkonkurentniju fiskalnu uslugu, A1 nudi svojim poslovnim korisnicima povezivost na sigurnoj i povezanoj fiksnoj i mobilnoj mreži. Korisnici se oslanjaju na pouzdanu i sigurnu A1 fiksnu mrežu, koja je također najveća u Hrvatskoj. Mobilna usluga nudi neograničene razgovore u svim tarifama, neograničen internet, Officebox, 5G ili 4G+ mobilni Internet, 600 GB po maksimalno dostupnoj brzini i u Officebox Ideal – A1 Net Protect. Ako korisnik ima aktiviran A1 Net Protect, on štiti korisnički mobitel i ostale uređaje (laptop, stolno računalo) od mrežne krađe identiteta, zlonamjernog softwarea, zlonamjernih web adresa dok su na A1 mobilnoj ili fiksnoj mreži.