Jesi li se ikada pitala kako nastaju mirisi, što sve mogu prenijeti te kako odrediti koji miris ide uz tvoj karakter? Jörg Zimmermann, parfumerist koji kreira mirise za Dr. Hauschka proizvode, gostovao je u Zagrebu, a tom nam je prilikom ispričao što ga je privuklo ovom poslu, kako teče proces kreiranja mirisa te je otkrio svoj mirisni izbor za proljeće
Dr. Hauschka kozmetika poznata je po svojim prirodnim sastojcima i nježnom učinku na tvoju kožu. Ljekovite biljke koje se upotrebljavaju u tim proizvodima rastu u prirodnom vrtu Wala - a na oko 4,5 hektara raste više od 150 različitih vrsta. S takvim, prirodnim, ljekovitim mirisima radi Jörg Zimmermann - parfumerist u tvrtki Wala, proizvođaču Dr.Hauschka kozmetike.
Miris priča svoju priču
'Sam miris je nevidljiv. Ipak, možemo opisati kakvu je emociju izazvao, kakvu je atmosferu stvorio. Mirisni oblici se šire zrakom i pričaju neku svoju priču.
Miris je emocija i pamćenje u jednom, pruža ti informacije, vodi te na putovanje kroz vrijeme i prostor. Kada osjetiš miris iz prošlosti u mislima ćeš se vratiti u taj davni trenutak', opisuje parfumerist Jörg Zimmermann koji je s mirisima počeo raditi u ranom djetinjstvu.
'Kao dijete, pronašao sam prekrasan cvijet u šumi i upitao se koja je njegova istinska poruka? Pomirisao sam cvijet i bio očaran jer sam pronašao informaciju koju nisam mogao objasniti riječima. Kroz miris sam primio informacije koje se nalaze iza onog svima vidljivog.
Mirisi čine pamćenje boljim, a život intenzivnijim i zato sam ovo iskustvo odlučio prenijeti drugima kroz svoju profesiju', nastavlja. Moć maštanja, upornost, dobro olfaktivno pamćenje i poseban način primanja emocija privukli su Jörga Zimmermanna ovom području umjetničkog rada.
Od početne ideje do prekrasnog mirisa
Proces stvaranja mirisa ovisi o iskustvu i intuciji. Najčešće je potrebno i nekoliko mjeseci za stvaranje jednog proizvoda, no kako se radi na više njih istovremeno, teško je točno odrediti vrijeme potrebno za stvaranje jednog mirisa. Okvirno govoreći – od početne ideje do finalnog proizvoda proći će oko dvije godine.
Jörg Zimmermann kreiranje prirodnog mirisa započinje osnovnom idejom odnosno izborom određenih esencijalnih ulja koja mogu prenijeti emotivnu informaciju.
'Ako mi se ovaj izbor esencijalnih ulja sviđa kao cjelina, formulu ću zabilježiti na kompjuteru, prije određivanja omjera samih mirisa. Sada se i nos uključuje u ovu priču – tako prosuđujem je li moja ideja postala osjetilni doživljaj i prenosi li poruku proizvoda. Sljedeći dan nastavljam s uklapanjem novih ideja - dijelova slagalice u postojeću priču', opisuje Zimmermann.
Kada se pronađe točna kombinacija, izražajnost mirisa koja je potrebna za neki proizvod, prelazi se na testiranje proizvoda.
Odmor od stvaranja
Kako se proces kreiranja mirisa odvija kada je prisutna prehlada? 'Naravno, moguće je stvoriti novi miris bez pomoći "nosa" i samo na temelju pamćenja.
No, za kreativan rad potreban je čist um i osjećajnost koji sami reagiraju na impulse – a ovo je, naravno nemoguće, ako je moj um vezan uz određenu stvar. Zato mi je u trenucima prehlade, potreban odmor', govori Zimmermann.
Visoka, srednja i niska nota prirodnog mirisa
Visoka, srednja i niska nota čine prirodne mirise. Kroz gornju notu dobiva se prvi dojam, uvod u parfem. Srednja nota ili srčana nota u parfem donosi formu, a osnovna nota dovodi miris do završetka i prenosi poruku - emociju.
'Priroda je najveća inspiracija, a njezini oblici izražavanja zapravo čine početak mirisne kreacije', ističe parfumerist Jörg Zimmermann i dodaje kako je u kreiranju prirodnih mirisa ljekovito djelovanje biljke također važan aspekt za osjetila i iscjeljujuće iskustvo za dušu.
Isti parfem na različitim će osobama dobiti novi miris. Ovo je tim više točno kada je u pitanju organski parfem.'Ovisno o tvojim navikama, prehrani, jesi li više sportski tip ili miran, debljini tvoje kože i njenoj pH vrijednosti, parfem će mirisati drugačije', govori Zimmermann.
Na portalu Budi.in možeš provjeriti koji je tvoj savršeni parfem!
Miris biraj prema svom ukusu
Iako ćeš ponekad čuti da miris trebaš birati prema svojim osobinama (po principu - sramežljivi ljudi trebaju birati lagane, a romantični cvjetne mirise), Jörg Zimmermann smatra kako miris treba odgovarati, prije svega, tvom ukusu.
Njegov najdraži proljetni miris nosi tonove lavande i sandalovine te je ujedno preporuka i tebi u toplijim mjesecima.
'Moj najdraži miris je Dr. Hauschka Mlijeko za tijelo od lavande i sandalovine. Ova moderna interpretacija lavande njeguje kožu poput balzama s dodirom sandalovine, a savršeno će te relaksirati nakon dana provedenog na suncu', kaže Zimmermann.