Hrana 22. studenoga 2010.

Svaki zalogaj prožvači 35 puta

Zvakanje_Jedenje
1/2
Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Dok jedeš sjedi uspravnih leđa, svaki zalogaj prožvači 35 puta i pritom ne zaboravi disati, savjetuje makrobiotički zdravstveni savjetnik Zlatko Pejić, autor i voditelj seminara "Umijeće jedenja i biološka efikasnost" koji se u sklopu Makronovine Akademije življenja održava u subotu 27. studenog

Suvremeni čovjek sustavno zapušta svoje izvorne sposobnosti! Pri čemu stvara i koristi mnoge surogate, vrste nadomjeska, te stvara suplementaciju života ne računajući na moguće posljedice. Jedna od izvornih sposobnosti koje se sustavno zanemaruje svakako je umijeće jedenja.

Ako samo ovlaš analiziramo pristup prehrani i hranjenju modernog čovjeka vidjet ćemo da su kriteriji kvalitete namirnica jako nisko i teži se što jeftinijoj namirnici - što znači i manje kvalitetnoj. 

Stav prema hrani sveden je na to da ispunimo prazninu koju zovemo želudac, da budemo siti, a pri tome zanemarujemo potrebe cijelog tijela. Nadalje, proces jedenja sve više liči na usisavanje hrane nego li na smireno i dugo žvakanje svakog zalogaja. Pa upravo kod ovog posljednjeg bi se i zadržali.

Žvakanje zalogaja podrazumijeva dvije aktivnosti – samo žvakanje, ali i paralelno disanje. Danas to izgleda ovako: čovjek brže bolje prožvače zalogaj da bi uspio udahnuti zrak nakon progutanog zalogaja. Da li je to zbog toga što inače diše na usta pa je onda nemoguće i žvakati i disati na isti otvor ili su mu možda disajne pasaže u nosu začepljene?!

Kako bilo da bilo, jedno od osnovnih pravila je da dobro žvačemo, dugo žvačemo i pri tome dišemo, naravno kroz nos.

Unošenjem adekvatne količine kisika pospješujemo daljnje apsorpcije hrane u tijelu. Samo žvakanje je proces. Između ostalog proces kojim se dobro usitnjava hrana, jer u daljem slijedu hrana prolazeći kroz organizam nema prilike naići na zube. Usitnjenost hrane je bitna, jer će se time izbjeći lučenje dodatne količine kiseline i enzima u želudac u svrhu razgradnje velikih komada zalogaja i time se spriječavaju ozlijede želučane sluznice i stjenke želuca. 

Važna je i činjenica da žvakanjem pokrećemo kosti lubanje. Time ostvarujemo bolju prokrvljenost i hranjenje mozga, a ako smo pri tome i disali, tada i na toj razini imamo bolji efekt. Ono što ima snažan korektivni utjecaj i dodaje kvalitetu zalogaju je lučenje pljuvačnih žlijezda koje u hranu unose lubrikante, enzime (ptialin), hormone, limfocite i slično. Taj doprinos zalogaju je svojevrsno prerađivanje te priprema za dalje protokole i "hosting". Kada zalogaj dođe u probavni trakt – on nije stran, a i većim dijelom probava je krenula!

Ovim se postupcima sprečavaju ozlijede jednjaka, crijeva, želuca, pospješuje se apsorpcija i resorpcija, dobiva se veća količina energije, a zalogaj dobiva i ljekoviti aspekt – ima protuupalni utjecaj! Svakako je važno što se time uspješnije održava i biokemijski balans u organizmu.

Seminar u Makronovi

Seminar "Umijeće jedenja i biološka efikasnost" održat će se u subotu 27.11. od 9 do 16.30 u Makronovi, Ilica 72, Zagreb.

Na njemu ćeš saznati kako namirnice procesom jedenja pretočiti u krvne stanice te njih pretvoriti u stanice kostiju i tkiva. Kako uhvatiti ispravan ritam jedenja i življenja te kakav je učinak toga na zdravlje.

Na seminaru ćeš naučiti:

  • vježbe koje treba raditi prije jela
  • koja je uloga žvakanja u probavljanju hrane
  • zone i točke bitne za kvalitetno jedenje
  • važnost kvalitetne prehrane te utjecaj alkalnih i kiselih namirnica na organizam
  • kako poboljšati probavu (kroz aktivnosti, akupresurne točke, uz pomoć biljaka i obloga).

Više info: www.makronova.com

Kako pametno jesti?

Nekoliko prijedloga za kvalitetnije konzumiranje hrane:

  • pripremi si kvalitetan obrok - neka sadrži žitarice jer se sjajno žvaču
  • isključi TV, odmakni knjigu i novine i posveti se samo svom obroku
  • usmjeri pažnju na svoj dah i time se primiri
  • možeš pri tome izraziti zahvalnost na hrani, obroku
  • počni s prvim zalogajem s principom da nije veliki zalogaj i toga se drži do kraja obroka
  • neka ti zalogaj bude prožvakan 35 puta
  • važno je da pri jelu sjediš upravno (savinut položaj prema naprijed blokira put hrane iz jednjaka prema želucu)
  • ako odmah ne postižež 35 puta, daj si za cilj da žvačeš u stupnjevima 10, 15, 20…
  • žvakanje ne smije biti brzo, ali ni jako sporo, poželjno je ući u određeni ritam i zadržati ga do kraja
  • finalni zalogaj treba biti poprilično u tekućem stanju
  • Default avatar -
    labica

    a kako se koncentrirati na brojanje? :)

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.