Naša stručna komisija je degustirala i ocijenila 30 čokolada te odlučila kojih 15 čokolada ide u drugi krug na glasanje čitatelja. Pogledaj kako je protekla slatka degustacija koja se održala u Erste Clubu te koje čokolade se natječu za titulu najbolje u svakoj kategoriji
Redakcija Zdrave Krave je nominirala ukupno 30 čokolada, a pri odabiru smo se vodili kriterijima prepoznatljivosti, dostupnosti i emotivnog doživljaja svake čokolade. Čokolade smo podijelili u tri kategorije: mliječna, tamna i čokolada s punjenjem, a odabrali smo po deset čokolada u svakoj kategoriji. Svih 30 čokolada su degustirali i ocijenili članovi naše stručne komisije.
Članovi stručne komisije koji su degustirali i ocijenili čokolade su:
- liječnik prof. dr. sc. Željko Krznarić
- nutricionistica Darija Vranešić Bender
- direktorica Hrvatskog festivala hrane i vina Đurđica Protić
- direktor kreativne agencije Nukleus Neven Dubravčić
- psihoterapeutkinja prof. Mara Orehovec
Izbor Najčokolade u tri kruga
U izboru Najčokolade koju preporučuje Zdrava Krava sudjeluju članovi stručne komisije i svi čitatelji portala, a izbor će se odvijati u tri kruga:
- krug - stručna komisija ocjenjuje bodovima od 0 - 5 ukupno 30 čokolada koje je odabrala Zdrava Krava. Čokolade su grupirane u tri kategorije: mliječna, tamna i čokolada s punjenjem, a u sljedeći krug ulaze čokolade koje osvoje najviše bodova i to po pet čokolada u svakoj kategoriji, ukupno 15 čokolada
- krug - čitatelji tj. registrirani korisnici Zdrave Krave glasaju za svoje 3 top čokolade te ona čokolada koja osvoji najviše bodova postaje pobjednica svoje kategorije
- krug - stručna komisija se ponovno sastaje i od tri čokolade bira najbolju čokoladu
Čitaj dalje i saznaj kako je stručna komisija ocijenila čokolade i koje čokolade idu na glasanje čitatelja!
Bodovi stručne komisije
Stručne komisija čokolade je ocjenjivala prema:
- organoleptičkim karakteristikama (okus, miris, aroma, tekstura)
- nutritivnim i zdravstvenim karakteristikama
- vizualnom i emotivnom doživljaju pakiranja
Ukupni bodovi stručne komisije za sve čokolade su:
Mliječna čokolada
1. Lindt – mliječna čokolada / Proizvođač: Lindt, 46 bodova
2. Ritter Sport – čokolada s alpskim mlijekom / Proizvođač: Alfred Ritter GmbH & Co, 44,5 bodova
3. Milka – mliječna čokolada s alpskim mlijekom / Proizvođač: Kraft Foods, 43,5 bodova
4. Vivani – ekološka mliječna čokolada / Proizvođač: Ecofinia, 41 bod
5. Mikado – mliječna čokolada / Proizvođač: Zvečevo, 37,5 bodova
6. Fin Carre – mliječna čokolada / Proizvođač: Solent GMmbH & Co, Uvoznik: Lidl, 37 bodova
7. Dorina – mliječna čokolada / Proizvođač: Kraš, 33 boda
8. Adria – mliječna čokolada / Proizvođač: za Dupin d.o.o. proizvodi Zvečevo, 29 bodova
9. Kandit – mliječna čokolada / Proizvođač: Kandit, 27 bodova
10. Clever mliječna čokolada / Proizvođač: Swisslion, Beograd za Billa d.o.o. trgovinu, 26 bodova
Tamna čokolada
1. Lindt – tamna čokolada sa 70 % kakaa / Proizvođač: Lindt, 47 bodova
2. Kraš – čokolada sa 60 % kakaa / Proizvođač: Kraš, 44 boda
3. Nestle – Ecuador čokolada sa 60 % kakaa / Proizvođač: Nestle, 44 boda
4. Frey – ekstra tamna blago gorka čokolada sa 78 % / Proizvođač: Chocolat Frey, 42,5 bodova
5. Mikado Premium – bitter čokolada sa 72 % kakaa / Proizvođač: Zvečevo, 42 boda
6. Amazonas – Tamna čokolada sa 60 % / Proizvođač: Lidl, 42 boda
7. Bellarom – tamna čokolada sa 74 % kakaa / Proizvođač: Solent GMmbH & Co, Uvoznik: Lidl, 40 bodova
8. Rapunzel – gorka čokolada sa 85 % kakaa / Proizvođač: Rapunzel Naturkost, 37,5 bodova
9. Alnatura – fina gorka čokolada sa 70 % kakaa / Proizvođač: Alnatura GmbH, uvoznik za Hrvatsku – dm, 35 bodova
10. Adria – tamna čokolada sa 72 % kakaa / Proizvođač: Dupin d.o.o., 33 boda
Punjena čokolada
1. Lindt – tamna čokolada s komadićima naranče i listićima badema / Proizvođač: Lindt, 45 bodova
2. Ritter Sport – polugorka čokolada s cijelim lješnjacima (23% posto) / Proizvođač: Alfred Ritter GmbH & Co, 44,5 bodova
3. Alnatura Selection - blago gorka čokolada s komadićima trešnje i čilijem / Proizvođač: Alnatura GmbH, uvoznik za Hrvatsku – dm, 42 boda
4. Milka – mliječna čokolada s alpskim mlijekom i cijelim lješnjacima / Proizvođač: Kraft Foods, 42 boda
5. Nestle – mliječna čokolada s bademima, lješnjacima i grožđicama / Proizvođač: Nestle, 39,5 bodova
6. Frey – mliječna čokolada s mljevenim lješnjacima, pekan orasima i komadićima karamela / Proizvođač: Chocolat Frey, 38,5 bodova
7. Mikado premium – mliječna čokolada s brusnicom / Proizvođač: Zvečevo, 37,5 bodova
8. Mikado Kids – mliječna čokolada sa žitaricama i mliječnim punjenjem / Proizvođač : Zvečevo, 33, 5 bodova
9. Vivani – crna čokolada punjena crnim ribizlom / Proizvođač: Ecofinia, 32 boda
10. Volim te – mliječna čokolada s višnjom, jagodom i malinom / Proizvođač: Zvečevo, 27 bodova
Glasuj i ti za svoju omiljenu čokoladu: mliječnu, tamnu i čokoladu s punjenjem!
Komentari komisije
Članovi stručne komisije svoj su zadatak shvatili vrlo ozbiljno i pažljivo su degustirali sve čokolade. Između svake kockice popili su gutljaj vode kako bi isprali usta.
Evo što su nam rekli nakon degustacije.
Prof. dr. sc. Željko Krznarić svaki dan obavezno pojede barem jednu čokoladicu ''Životinjsko carstvo''. Više voli mliječne čokolade, ali ponekad pojede i tamnu.
'Već dugo godina svaki dan pojedem čokoladicu ''Životinjsko carstvo" i priznajem da teško podnosim razdvojenost od čokolade. Pozdravljam ovu incijativu Zdrave Krave i drago mi je što sam dio stručne komisije.
Više volim mliječne čokolade, ali sam svjestan da bi trebali jesti i tamnu čokoladu zbog njezinih zdravstvenih benefita'.
Direktorica Hrvatskog festivala hrane i pića Đurđica Protić kaže kako najviše voli mliječne čokolade punjene s lješnjacima.
'U zadnje vrijeme, uz mliječne i čokolade s lješnjacima, volim pojesti i dobru tamnu čokoladu. Kada navečer pojedem jednu ili dvije kockice čokolade to me smiruje. Također, ambalaža čokolade me može privući, ali i odbiti. Volim jednostavne, a ne prekičaste ambalaže'.
I dizajn igra ulogu prilikom odabira čokolade
Direktor kreativne agencije Nukleus, Neven Dubravčić-Beli objasnio je koju ulogu igra dizajn ambalaže prilikom kupovine čokolade.
'Dizajn ambalaže izuzetno je bitan. On štošta govori: privlači pažnju, obećava, asocira nas na događaj ugode koji slijedi, stavlja u grupu kojoj pripada, želi biti drugačiji od svih, ali ostati čokolada. Želi nam reći da je ta čokolada neka skupa – premium ili, da je cjenovno prihvatljiva i fina na taj neki običan način. Ambalaža štiti čokoladu, dizajn nas zove na put slatkog užitka.
Brend mora biti izrazito jak da bi se igrao s izgledom proizvoda, predaleko se maknuvši od konkurencije. Zato u pravilu bogatije (skuplje opreme) ambalaže idu u kombinaciji s nekom kvalitetnom vizualizacijom tradicije proizvodnje i porijekla. Konzumerski minimum naprotiv, moze imati više slobode i obećanja, jer mu cijena to dopusta'.
Psihoterapeutkinja prof. Mara Orehovec objasnila je kako joj je pri kupovini čokolade vrlo važan vizualan efekt.
'Čokolada me mora privući, jako mi je bitna estetika ambalaže. Čokoladu jedem rijetko, i uzmem samo dvije ili tri kockice, ali istinski uživam dok je jedem.
Nutricionistica Darija Vranešić Bender pri kupovini čokolade uvijek gleda etikete, a najčešće jede tamne čokolade.
'Nisam ovisnica o čokoladi - volim pojesti dobru čokoladu, ali u malim količinama. Pri kupovini uvijek čitam etikete i gledam proizvođača, a preferiram tamnije čokolade koje imaju najpovoljniji utjecaj na zdravlje'.