Hrana 187 prikaza 13. veljače 2016.

Zašto ne pretjerivati sa smoothiejima?

Smoth
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Svježe cijeđeni sokovi dobar su izvor vitamina i vlakana, ali sadrže i fruktozu koja danas predstavlja veliki zdravstveni problem i porast pretilosti u svijetu. Zbog visoke količine voćnog šećera, ne preporučuje se pretjerivati s unosom. Cijelo voće, osim voćnog šećera, sadrži i puno vlakana. Zato je najsigurnije i najzdravije pojesti cijeli komad voća, a tijekom dana piti čistu vodu.

Ako želiš promijeniti aromu, dodaj nekoliko kapi limuna, savjetuje dipl. ing. nutricionizma Sandra Marić Bulat. Budući da i smoothieji sadrže voćni šećer i puno antioksidansa, ne pij ih u kratkom vremenskom razmaku, i to maksimalno 1 do 2 dl po porciji kako bi organizam uspješno probavio šećere i iskoristio ukupnu količinu antioksidansa, savjetuje nutricionistica.

Dvije loše činjenice o šećeru

  • Ljudi koji jedu više šećera imaju veći rizik od raka, osobito raka dojke. Istraživači teksaškog sveučilišta otkrili su da je tome glavni krivac fruktoza jer pomaže stanicama da se šire (metastaziraju) pa potiče rast karcinoma.
  • Slatka pića odgovorna su za više od 180.000. smrti godišnje, pokazalo je istraživanje Sveučilišta Tufts. Oko 133.000 ljudi umre od dijabetesa, 45.000 zbog kardiovaskularnih bolesti i 6450 od raka.

Tri načina da ga unosiš manje

  • Ako su na deklaraciji navedeni šećer, smeđi šećer, kukuruzni ili fruktozni sirup, namirnica ima i veći glikemijski indeks. Skriveni šećeri navedeni su pod: fruktoza, saharoza i dekstroza. Ponekad su navedeni i prirodni šećeri: melasa, agava, med i javorov sirup. I s njima treba biti oprezan jer su ipak i oni šećeri, kaže Marić Bulat
  • Voćne jogurte zamijeni običnim jogurtom i dodanim svježim voćem. Kolače je najbolje birati s voćem bez dodatnih šećera. Želju za slatkim pobijedi naribanom jabukom, lanenim uljem, medom i malo cimeta, kaže Marić Bulat
  • Od pića, najzdraviji izbor su voda, nezaslađeni čajevi, sokovi od povrća i ostale tekućine bez dodatka šećera. Sojino, bademovo, zobeno mlijeko i kefir imaju nizak glikemijski indeks.

Dijeta smoothiejima u pet dana.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.