Hrana Zdravi recepti 7227 prikaza 27. rujna 2017.

Napravi zdravi domaći kruh koji čak ne moraš ni mijesiti

Foto: Fitness klinika
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Kruh, jedna tako „obična“ i svakodnevna namirnica i baš iz tog razloga po domaćem kruhu se poznala domaćica. Kruh koji danas možemo kupiti u dućanima i pekarama većinom je napravljen od manje kvalitetnog brašna uz razne dodatke. Dodaju se biljna ulja (suncokretovo, palmino), šećer, dekstroza, mlijeko, konzervansi, tvari za rahljenje i sl.

Ako želiš izbjeći dodatke čudnih imena i nepoznatog djelovanja, ispeci svoj kruh za kojeg ćeš biti sigurna od čega se sastoji. Bit će to najomiljeniji dio obroka. Mijesi, mijesi tijesto… hmm, nisam baš bila ljubitelj toga, ali baš zato mi je moj način pripreme prirastao srcu. Ovaj kruh se ne mijesi! Dovoljno je samo kuhačom promiješati sastojke.

Male tajne… brašno… ma rekla bi da zaboravi na pšenično, jednostavno poigraj se nečim drugačijim. Ja za kruh najčešće koristim kombinacije integralnih brašna (raženo, pirovo, zobeno,heljdino, proseno) kao i već gotove mješavine brašna (npr. proja-mješavina 6 žitarica). Izbor je ogroman i tek kad kreneš tražiti iznenadit ćeš se kolika je ponuda zapravo. Potraži na placu ili nekim manjim specijaliziranim trgovinama.

Možda te zanima... Zdravi paleo kruh od sjemenki i orašastih plodova Hrana

Za ovakav kruh potreban je starter. To je mješavina brašna i vode koja prirodno fermentira pomoću bakterija i koju koristim umjesto kupovnog kvasca. Takva mješavina drži se u hladnjaku do upotrebe kada se dio koristi za pripremu kruha, a dio se „nahrani“ novim brašnom i čuva do iduće upotrebe. Kako pripremiti starter pisat ćemo uskoro na Fitness klinika Facebook stranici i zato slobodno lajkajte. Bit će i drugih zanimljivih recepata.

 | Author: Fitness klinika Foto: Fitness klinika

Ako ti se ovo čini komplicirano, za prve susrete s vlastitim kruhom koristi običan kvasac ili prašak za pecivo. S vremenom možeš prijeći i na ovu varijantu, ali svakako isprobaj kako je to napraviti vlastiti kruh. Zapamti, za odličan domaći kruh igraj se s različitim vrstama žitarica. Rezultat je uvijek odličan!

Možda te zanima... Kako sama možeš prepoznati pravi crni kruh i na što obratiti pažnju? Hrana

Potreban (za kalup s fotografije):

  • 150 g startera
  • 320g brašna
  • cca 2,5 dcl mlake vode
  • 0,5 žlice soli
  • Po želji razne sjemenke (bućine, suncokretove, lanene)

Priprema:

  • U plastičnu posudu prvo staviti starter, dodati vodu i sol, promiješati kuhačom
  • Dodavati brašno uz miješanje kuhačom dok se sve jednolično poveže.
  • Ako je smjesa jako gusta dodati još vode. Količina vode ovisi o tome koliko brašno upije, neko brašno upije više, neko manje. Na kraju umiješati sjemenke po izboru.
  • Smjesu staviti u kalup obložen papirom za pečenje i ostaviti dizati nekoliko sati (5-8) na toplom. Najčešće zamiješam kruh navečer, ostavim ga dizati preko noći i ujutro upalim pećnicu. Peći na 180 stupnjeva 1,5 sat.

Miris pečenog kruha… mljac! Klikni nas na FITNESS KLINIKA Facebook i Instagram.Za vas pišu Sanja Starešinić, trener osobnog razvoja i Dražen Starešinić, instruktor fitnesa.

Kruh-Gluten Možda te zanima... Koliko je zdrav kruh bez glutena? Hrana

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.