Hrana Hrana kao lijek 2734 prikaza 29. svibnja 2019.

Jabuke, češnjak, krumpir kako ih jesti da se dobije najbolje od njih

Krumpirjpg
Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Istraživanja pokazuju da je bolje drobiti ili gnječiti češnjak te ga ostaviti da stoji desetak minuta prije korištenja u jelu. Također, jabuke treba jesti vrlo zrele, a krumpir kada je čvrst i nije zelenkast

Krumpir

Odabereš li bijeli krumpir za pripremu pirea, pečenih krumpira ili kao dodatak jelima, time dobivaš manje zdravih nutrijenata nego da  se odlučiš za crvene sorte. Znanstvenici tvrde da upravo oni imaju veće zdravstvene dobrobiti, poput snižavanja krvnog tlaka i smanjivanja rizika od malignih bolesti. Također, crvene sorte sadrže više polifenola te bolje djeluju na razine šećera u krvi.

Također, izbjegavaj konzumaciju proklijalog i smežuranog krumpira ili onoga koji je poprimio zelenkastu boju. Naime, krumpir u sebi sadrži otrovni alkaloidni spoj solanin koji ima ulogu prirodnog pesticida, a upravo u proklijalom i zelenkastom krumpiru ga ima više. Stručnjaci Njemačkog saveznog instituta upozoravaju da solanin može biti opasan za zdravlje i u slučaju jedenja veće koncentracije zna izazvati proljev, mučninu, bolove u želucu i povraćanje. Ako imaš proklijale, smežurane ili zelenkaste krumpire kod kuće, odstrani sporne dijelove i tada će biti siguran za jelo.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

 

Mrkva

Sljedeći put kod pripreme juhe mrkvu nemoj sjeckati na komadiće, već je operi, oguli i ostavi cijelu jer tako se u njoj sačuva veća količina vitamina i minerala. Oni koji smatraju da je sirova mrkva puno bolja od kuhane se također varaju, jer studije pokazuju da se u kuhanom obliku karotenoidi iz nje lakše apsorbiraju u organizam. Inače, mrkva je odlična za oči. Beta-karoten iz mrkve, koji joj daje narančastu boju, pomaže u održavanju zdravog vida, štiti od makularne degeneracije (degeneracije žute pjege) i razvoja katarakte (sive mrene).

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Brokula

Bez sumnje jedna od najboljih namirnica za ljudski organizam, brokula postaje sve popularnija u prehrani. Dokazano djeluje kao prevencija različitih oblika raka, no obrada na previsokoj temperaturi može uništiti većinu dobrih sastojaka u njoj. Studije pokazuju da je jedini siguran način da dobiješ sve zdrave sastojke iz brokule kuhanje na pari. Postoji jedan trik kako da zadrži lijepu zelenu boju nakon kuhanja - u vodu u kojoj se kuha dodaj žlicu sode. Nakon ovog postupka brokula će izgledati predivno na tanjuru.

Možda te zanima... Situacije i stanja u kojima je bolje izbjegavati češnjak Hrana

Češnjak

Sjeckaš li češnjak prije dodavanja u jela, time ne dobivaš najbolje iz tog prirodnog antibiotika. Istraživanja pokazuju da je znatno bolje drobiti ili gnječiti češnjak te ga ostaviti da stoji desetak minuta prije korištenja u jelu, jer se tako lakše otpušta enzim alicin koji djeluje na prevenciju srčanih bolesti. Češnjak je od davnina poznat kao odlična namirnica za jačanje otpornosti, a ako se ne želiš osjetiti po njemu, jedi ga kuhanog u hrani, iako je sirov najučinkovitiji.

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Jabuke

Ovo bi ukusno voće trebalo ostaviti da dozre, a možda i malo 'prezrije' jer ti procesi omogućavaju raspadanje klorofila u njima. Tako se u prezrelim jabukama nalazi znatno više aktivnih antioksidansa. Inače, jabuke, bilo sirove ili pečene, su odlične za osvježavanje daha, posebno nakon obroka prepunog luka i češnjaka.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.