Hrana 1248 prikaza 17. srpnja 2011.

Hrana koja čuva preplanuli ten

Hrana-Za-Preplanuli-Ten
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Unatoč upozorenjima dermatologa o opasnostima sunčanja većina nas se ipak voli pržiti na suncu, a nerijetki predano rade na postizanju lijepog preplanulog tena. Idealno bi bilo kada bi taj osjećaj i lijepa boja tena potrajali malo dulje, a u tome ti može pomoći zeleni čaj, dinja i špinat

Hidratiziraj se vodom i zelenim čajem

Preplanula boja tena je površinska pigmentacija kože koja se neminovno svakodnevno ljušti. Ljuštenje kože je prirodni proces tijekom kojeg se uklanjaju mrtve stanice kože. Suha koža se ljušti brže od kože koja je dobro hidratizirana stoga je najvažnije pravilo očuvanja prirodnog i sjajnog ljetnog tena upravo intenzivna hidratacija. Svakodnevnim unosom 1 do 2 litre vode dnevno koža ti neće postati žedna, a boja neće tako brzo izblijediti.

Moglo bi se reći da je zeleni čaj pravi čarobni napitak za ljudsko zdravlje, a njegovo pozitivno djelovanje manifestira se i na koži. Antioksidansi iz zelenog čaja pružaju zaštitu od oštećenja DNA kojeg uzrokuje UV zračenje. Spektar sunčevih zraka izaziva isušivanje kože, nastanak bora i opasne melanome, a klinička istraživanja ukazuju kako svega pola litre zelenog čaja dnevno ostvaruje značajan zaštitni učinak na stanice kože, a uz to ih čuva i od žeđi.

Jedi voće i povrće zelene i narančaste boje

Osim vode i čaja, hidrataciju tijela može ti pružiti i unos voća i povrća koje nudi još pokoji adut u rukavu. Čini se kako je priroda u svoje plodove upakirala i tvari koje uljepšavaju kožu. Naime, voće i povrće sadrži spojeve karotenoide koji pridonose zlatnoj i zdravoj boji kože, stoga osim za pripremu kože za sunce, karotenoidi mogu poslužiti i kod čuvanja ljetne boje.

U službi ljepote kože u prvom redu djeluju namirnice narančaste boje i to mrkva, batat, marelica, dinja i breskva. No nisu samo narančaste namirnice bogate karotenoidima. Zanimljivo je da i unosom zelenog povrća i to konzumacijom špinata, kelja i kupusa možemo obogatiti tijelo karotenoidima. Valja spomenuti i rajčicu, papriku, grejp i šljivu kao namirnice pomagače koje doprinose ljepoti kože.


Zlatna put bez sunca

Da hrana zaista može utjecati na boju kože pokazuju i istraživanja. Tako je skupina istraživača iz Velike Britanije okupila dobrovoljce i podvrgnula ih režimu prehrane koji podrazumijeva unos najmanje 5 vrsta voća i povrća dnevno tijekom perioda od mjesec dana.

Znanstvenici su fotografirali sudionike na početku i na kraju istraživanja. Fotografije ''prije'' i ''poslije'' dane su prolaznicima na ulici na ocjenjivanje. Fotografije ''poslije'' su dosljedno ocjenjivane višim ocjenama, što pokazuje kako voće i povrće zaista daje koži zlatnu put koja ju čini privlačnom pa čak i bez izlaganja suncu.

Rezultati ovog istraživanja su vrlo korisni zbog toga što idu u prilog kampanji kojom se nastoji potaknuti ljude na što veći unos voća i povrća koji ima izrazito blagotvoran učinak na zdravlje. Konzumiranjem namirnica bogatih karotenoidima unose se i druge hranjive tvari koje djeluju sinergijski u tijelu i tako pridonose optimalnom zdravlju, a uz to, vjerojatno postoje mnogi karotenoidi i fitonutrijenti sadržani u cjelovitim namirnicama koji potiču zdravlje i ljepotu, a znanost ih još nije otkrila.

Vitamin E za svilenu kožu

Sunce nam je tijekom godišnjeg odmora podarilo lijepu boju, a u kombinaciji s morem dalo je koži i prekrasnu glatkoću i mekoću. Kako bi produljili osjećaj svilenkaste kože možemo se poslužiti i trikom pod nazivom vitamin E.

Ovaj ''vitamin ljepote'' antioksidativno djeluje na sve tipove kože i potiče popravke oštećenja uzrokovanih djelovanjem slobodnih radikala. Također, pomaže u smanjenju crvenila kože nakon pretjeranog izlaganja suncu te smanjuje nastajanje bora i održava kožu dulje vremena glatkom.

Glavni izvori vitamina E su biljna ulja, jaja, sjemenke i orašasti plodovi. Primjerice, vitamina E ima u bademima i sjemenkama suncokreta te u maslinovom ulju koje, osim učestale vanjske primjene za kožu, ima i onu važniju unutrašnju primjenu, a to je unos prehranom. Kada prehrana sadrži dovoljno namirnica bogatih vitaminom E, on putuje do membrana kožnih stanica i ondje očituje svoje zaštitno i uljepšavajuće djelovanje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.