Fitness Blic vježbe 1179 prikaza 21. srpnja 2016.

Vježbe koje smanjuju mogućnost ozljeda ramena i koljena

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Jedan krivi potez dovoljan je da se razvije ukočenost ili bolovi u ramenu ili koljenu, a vježbe za ramena i ruke značajno poboljšavaju pokretljivost ramena te stabiliziraju lopatice, ističe dr. Armin Tehrany, američki ortoped i osnivač klinike za ortopedsku njegu Manhattan.

Izostavljanje osnovnih vježbi istezanja i jačanja ramena te koljena može dovesti i do ozbiljnijih ozljeda. Zdrava ramena i zglobovi koljena osnova su pokretljivosti, a tijekom vježbanja su pod velikim pritiskom.

Za pokretljiva ramena

  • Kao primjer navodi vježbu koja se izvodi tako da staneš stopalima u širini ramena. Izravnaj leđa i stavi ruke sa strane. Podiži ramena prema gore, a zatim ih polako vrti u krug. Napravi od 15 do 20 krugova u svakom smjeru.
  • Potom podigni i istegnite ruke te polako počni kružiti, od 5 do 10 krugova u svakom smjeru.

Za jačenje koljena

  • Za jačanje koljena vježbaj iskorake. Kod iskoraka radi kvadriceps, skupina mišića koji kontroliraju kretanje koljena.
  • Stani u raskoračni stav s jednom nogom prema naprijed i drugom natrag.
  • Polako počni savijati koljena.
  • Provjeri da se prednje koljeno ne proteže preko gležnja.
  • Polako se vrati u početni položaj držeći težinu na petama.
  • Napravi dva seta od 5 do 10 ponavljanja sa svakom nogom.

Za stabilnost gležnjeva

  • Jednostavna vježba za stabilnost gležnja je istezanje listova.
  • Stani sa stopalima u širini ramena.
  • Polako se podiži na prste što je više moguće i nakratko zadrži poziciju dok protežeš mišiće lista.
  • Spusti pete u početni položaj i ponovi od 10 do 20 puta.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.