Fitness 444 prikaza 01. listopada 2010.

Rekreacija za financijsku top formu

Rolanjejpg
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Povoljna ili čak besplatna rekreacija je jednako, ako ne i više učinkovita od skupih članarina u teretanama i fitness centrima. Prenosimo članak s portala Pametna kuna koji će ti preporučiti kako vježbati, a pritom ne potrošiti puno

'Teretana je skupa, a ja nemam novca'' - ovako bi mogao glasiti jedan od izgovora za neaktivnost i zapostavljanje rekreacije i brige o svom izgledu i zdravlju. No, budimo iskreni, i sami znate da postoje načini za jeftinu ili čak besplatnu rekreaciju koja je jednako, ako ne i više učinkovita od one koju plaćate. Pametna kuna podsjeća vas na neke od njih.

Ponuda teretana

Ovisno o ponudi, opremljenosti i programima koje pruža, mjesečna članarina u teretani može se kretati od 200-tinjak kuna pa sve do 800 kuna ili više. Za 200 kuna tako, možete vježbati u teretani svakog dana neograničeno ili pak pohađati satove aerobika, joge, pilatesa ili nekog drugog aerobnog programa, tri puta tjedno. Kombinacija ove dvije rekreacije u zatvorenom stajat će vas oko 400 do 500 kuna.

Viši cjenovni rang nudi i više mogućnosti - vrhunski opremljeni fitness centri osim aerobnih i anaerobnih programa ponudit će i redovita stručna savjetovanja, osobnog trenera, korištenje bazena, saune, relax zone i vitaminskog bara te određeni broj masaža (ovisno o visini članarine).

Badminton i terensko jahanje najjeftiniji

Članarine u sportskim klubovima nešto su jeftinije od teretana, no i to ovisi o sportu kojim se bavite. Najam teniskih terena, ovisno o terminu, po satu košta od 40 (jutarnji termini) do 150 (poslijepodnevni termini i vikendom) kuna. Najam terena za badminton nešto je jeftiniji i kreće se oko 50 kuna po satu.

Teren za mali nogomet u prijepodnevnim satima stoji 200 do 300 kuna, dok su poslijepodnevni termini nešto skuplji, oko 400 kuna. Želite li se baviti jahanjem, sat škole jahanja platit ćete od 130 kuna do 200 kuna (ovisno jašete li u grupi ili s osobnim trenerom), dok se terensko jahanje po predivnim terenima širom Hrvatske može naći za već od 50 kuna po satu.

Besplatno nadohvat ruke

Iskustva govore kako je najteže odraditi prvih nekoliko treninga. Skloni smo pronalaziti izgovore, vraćati se ljenčarenju na kauču ili ispijanju kave/piva s prijateljima. No, čim osjetimo prve blagodati rekreacije, koja je još k tome i besplatna, čim nas preplavi endorfin, prepustit ćemo se vježbanju sretni i odlučniji nego ikada.

Evo nekoliko ideja za jeftinu rekreaciju i kako doći i u financijsku formu:

  1. Klasika - trčanje, hodanje, rolanje, bicikliranje, plivanje: odredite termin koji vam najviše odgovara. Mnogi stručnjaci naglašavaju upravo blagodati ranojutarnjeg vježbanja. Osim što razbuđuje naše tijelo i što uživamo u čistom jutarnjem zraku, vježbanje ujutro povećava nivo energije za ostatak dana. Ono pokreće metabolizam, a termalni učinak vježbi traje najmanje četiri sata nakon treninga, što povećava ukupnu potrošnju kalorija tijekom dana. Dakako, ovime izbjegavate mogućnost da kasno navečer budete preumorni od radnog dana i obaveza.
    Cijena: kvalitetna obuća - 800-njak kuna, obična T-shirt majica i hlačice - 300-tinjak kuna. Bicikl stoji od 1.000 kuna naviše, a role oko 500 kuna pa naviše.
  2. Vježbanje s internetom: ako ste već toliko zakačeni na Internet da na njemu pronalazite prijatelje, partnere ili sve moguće informacije bez kojih ne možete, potražite i besplatne programe za vježbanje. Neke od njih možete downloadati i svakodnevno uz njih vježbati u vlastitom domu. Portal Zdrava Krava donosi serije različitih načina vježbanja - od vježbi u uredu, vježbi za kralježnicu, do vježbi istezanja ili za mršavljenje. Cijena: priključak za Internet ionako plaćate, a komotna odjeća ne bi vas trebala koštati više od 200 kuna.
  3. Rad oslobađa, ali i jača: razdoblje radnih akcija daleko je iza nas. No, retro je ionako uvijek "in", a još ako imate i rođake ili prijatelje koji žive na selu, radne akcije puni su pogodak za vašu rekreaciju i povratak zdravom životu. Težina manjih bala sijena ili slame kreće se od 15 do 20 kilograma. Okopavanje krumpira idealno je za leđne i trbušne mišiće, te mišiće ruku. Spremanje sijena u sjenik na temperaturama od +35 u hladu zamjena je za saunu. Bonus: vi dajete rad, a dobivate zdravu domaću prehranu i čisti zrak.
    Cijena: stvar dogovora, ali uglavnom kompenzacija raznih usluga. Još možete i zaraditi.
  4. Grupno vježbanje s prijateljima:… Sasvim dovoljno za dosta zabave, ali i malo rekreacije. Neke žene vježbaju uz razne DVD-ove, same, u vlastitom domu. No, imate li prijateljicu koja je odlična u aerobiku, a trenutačno je nezaposlena, možda je dobra ideja da ju angažirate da bude upravo vaš trener. Dogovorite realnu cijenu (stotinjak kuna po osobi moglo bi biti dovoljno), pronađite prostor (nečija garaža, spremište ili livada) i krenite. Jedan, dva, jedan, dva.
    Cijena: stotinjak kuna.

Savjet za kraj: Imate li bilo kakvih zdravstvenih tegoba, prije vježbanja potražite savjet svog liječnika.

Više info: www.pametnakuna.hr

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.