Miješajući reciklirane plastične boce s razmućenim asfaltom, popravljaju se ceste bez dodavanja novog asfalta.
Nova ulica u Los Angelesu bit će popravljena, odnosno "reciklirana" kako navodi One Green Planet. Naime, u popravljanju rupa na asfaltnoj cesti po prvi put se koristila metoda recikliranja plastičnih boca.
"Nova sintetička veziva će transformirati globalno tržište izgradnje cesta ili sanaciju cesta i oni će omogućiti da se ceste 100 % recikliraju", kaže Sean Weaver, predsjednik TechniSoil Industrial, tvrtke koja je dizajnirala novi proces. "To je oduvijek bio sveti gral na tržištu gradnje cesta - možete li reciklirati 100 % gornje površine ceste, samljeti je i ponovo odložiti, a ona mora biti trajna i izdržljiva poput izvorne ceste?"
Tvrtka je posljednjih nekoliko godina razvijala novi sustav koji koristi recikliranu PET plastiku, materijal koji se koristi u plastičnim bocama za vodu, da bi se zamijenio bitumen - ostatak mulja od rafiniranja ulja koji se koristi za držanje asfalta. Sustav koristi stroj nazvan "vlak za recikliranje" koji brusi gornjih nekoliko centimetara ulice, šalje materijal u stražnji dio koji drobi asfalt do određene veličine, a zatim ga miješa s tekućom plastikom. "To je u osnovi jedan neprekidni postupak, gdje vlak melje cestu, a tada 'završena cesta' izlazi iz stražnjeg dijela", kaže Weaver.
Navedena tvrtka, TechniSoil Industrial, bavi se smišljanjem novih i inovativnih tehnika gradnje cesta i novih strojeva koji će to omogućiti. Navedena tehnika uvrštavanja plastike u asfalt isprobana će bit sredinom prosinca u Los Angelesu. Nakon postavljanja, svakih nekoliko mjeseci sljedeće dvije godine cesta će se testirati kako bi se vidjela njena izdržljivost.
Osnovna oprema za recikliranje već je postojala, ali u prošlosti je bilo moguće reciklirati samo niže slojeve puta, a ne gornju površinu, jer je recikliranjem gornji materijal gubio snagu, ali upotreba plastike čini put jačim nego što je to bio slučaj prije. U laboratorijskim testovima tvrtka je izračunala da nove ceste, popravljene uz pomoć reciklirane plastike, mogu trajati osam do trinaest puta duže od standardnih cesta.
U određenim slučajevima to bi moglo koštati manje od tradicionalnog asfaltiranja cesta, a budući da će cesta trajati i duže, gradovi će dugoročno uštedjeti još više novca.