Organsko je dobro, organsko i fair trade je bolje, jedna je od najvažnijih poruka ovogodišnjeg sajma organskih proizvoda Biofach, na kojem je predstavljena organska hrana, kozmetika, odjeća i obuća, a izabrana su i najbolja organska vina
Glavna tema ovogodišnjeg BioFacha, najvećeg svjetskog sajma organske hrane koji je održan u Nurnbergu od 17. do 20. veljače, bili su organski i fair trade proizvodi. Sve je više ljudi kojima je važno da se stvari koje kupuju proizvode i prodaju pod poštenim uvjetima. A dvije trećine svih fair trade proizvoda dolazi upravo s organskih farmi.
Mnogi takvi proizvodi predstavljeni su na BioFachu, kao i na Vivanessu, sajmu prirodnih proizvoda za osobnu njegu i wellness, koji se održava paralelno s njim. Također je održan niz predavanja i diskusija pod naslovima poput "Organsko je dobro - Organsko i fair trade je bolje".
Na njima je sudjelovala i Staša Brozina, voditeljica marketinga iz tvrtke Pretti, hrvatskog uvoznika i distributera mnogih ekoloških brandova, pa je podjelila s nama nove informacije i dojmove:
"Fair trade je alternativni pristup konvencionalnoj trgovini. To znači da se farmerima i radnicima u zemljama u razvoju nude povoljni uvjeti suradnje – na temelju kojih se unapređuje njihov životni standard i omogućuje daljnji napredak u budućnosti. Tako su im dostupna povoljna sredstva za financiranje razvojnih projekata i pokretanje poslovanja, garantira im se minimalna cijena za pokrivanje svih troškova održivog razvoja, osiguravaju dugoročni ugovori sa otkupljivačima, garantira provedba osnovnih prava radnika, zaštita okoliša i pravo na sudjelovanje u odlučivanju.
Putem fair tradea potrošači dobivaju mogućnost da na vrlo moćan i učinkovit način utječu na smanjenje siromaštva kroz svakodnevnu kupovinu. Glavni fairtrade proizvodi su: kava, banane, čaj, kakao, pamuk i šećer koji su standard ponude. Novi proizvodi u ponudi su začini i bilje, slatki krumpir, dinje, masline i maslinovo ulje."
Eko moda sve popularnija
Na BioFachu je sudjelovalo više od 2 i pol tisuće izlagača iz 84 zemlje svijeta, a posebna cjelina, drugu godinu za redom, bila je posvećena organskom tekstilu. Posjetitelji su mogli pogledati modne revije na kojima su predstavljene nove eko kolekcije skoro 50 različitih proizvođača odjeće i obuće, koja u svijetu ima sve više fanova.
Saznaj koje slavne osobe nose "zelenu" odjeću i gdje ju možeš kupiti u Hrvatskoj!
I mnogi vinari prepoznali su trend organske proizvodnje pa su na BioFachu sudjelovala čak 263 proizvođača organskih vina. Međumarodni lider u tom području je Italija, a slijede ju Njemačka, Španjolska, Francuska i Austrija. Prvi put je održan izbor najboljih organskih vina MUNDUSvini BioFach i dodjeljeno je ukupno 220 priznjanja: čak 5 specijalnih zlatnih medalja, 70 zlatnih i 145 srebrnih.
Provjeri kako ćeš prepoznati koje je vino organsko, i po čemu se točno razlikuje od običnog.
Posjetitelji sajma mogli su kušati sva nagrađena vina, a u vinskoj hali kušali su i birali najbolje maslinovo ulje.
Koncept sajma prirodnih proizvoda za osobnu njegu i wellness, koji se zove Vivaness, bio je spoj prirodnoga i lijepoga, zelenoga i socijalno osjetljivoga, odnosno opet, kad se sve zbroji, spoj organske proizvodnje i fair tradea. Na sajmu je potvrđen rastući trend na tržištu organske kozmetike, kojeg nije preokrenula ni aktualna ekonomska kriza, iako ga je usporila.
To je primijetila i Staša Brozina te je komentirala:
"Biofach 2010. odrazio je trenutnu situaciju u svijetu i moglo se primjetiti da je recesija imala utjecaja i na ovaj sektor. Prije svega je to bilo vidljivo u vrlo malom broju inovacija i novina, mogla bih reći da ih gotovo nije bilo. Novosti su se po meni prije svega svele na neke nove brandove, koji svojim privlačnim dizajnom i ulaganjima u marketing nastoje privuči postojeće i nove potrošače ekoloških proizvoda. Bio je i zamjetno manji broj posjetitelja, a neki od najvećih proizvodača i brandova u ekološkom sektoru nisu se ove godine predstavili na sajmu.