Dijeta 2623 prikaza 27. ožujka 2012.

Zelena dijeta

Zelena_Diet
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Zelena dijeta je napravljena po modelu lakto-vegetarijanske prehrane za osobe koje žele skinuti višak kilograma. Dijeta osim što je namijenjena mršavljenju ujedno je i detoksikacijska dijeta jer je bogata dijetalnim vlaknima koja pospješuju probavu i dodatno reguliraju povišen kolesterol 

Dijeta je također bogata vitaminima i mineralima koji su važni za jak imunološki sustav i za održavanje kiselo- bazne ravnoteže organizma. Tijekom dijete konzumira se voće, povrće, žitarice i krumpir, te manje količine nemasnog sira i mlijeka. Dijetom gotovo da se ne unose mahunarke poput soje, graha, leće i slanutka, a meso, perad, riba i jaja su isključeni sa jelovnika zbog čega je dijeta siromašna proteinima, čak i iz biljnih izvora.

Dan počinje s voćem

Dijeta preporučuje da se dan započne voćem koje se prvo pije u obliku iscijeđenog voćnog soka bez dodanog šećera, a kao doručak jedu se cijeli plodovi voćke ili voćna salata. Voćna salata može biti i ukusan međuobrok, a dodatno se može začiniti začinskim biljem poput metvice, muškatnog oraščića i cimeta. U voćnu salatu može se dodati mala količina meda (1/2 čajne žličice), nerafinirani smeđi šećer ili slad.  Tijekom prijepodneva preporučljivo je da se od hrane unosi jedino voće. Tijekom zelene dijete mogu se konzumirati različite žitarice poput prosa, ječma, heljde, kukuruza ili egzotičnijih poput kvinoje i amaranta. Žitarice bi trebalo konzumirati u integralnom obliku kako bi se sačuvao i vanjski omotač koji u sebi sadrži vitamine B skupine, minerale i dijetalna vlakna. Žitarice i krumpir su najvažniji izvori energije tijekom dijete te ih treba konzumirati uz sve glavne obroke. Krumpir se uvijek konzumira kuhan i preporučljivo je da je pripremljen na salatu ili kao varivo.

Salata uz svaki ručak

Ručak, odnosno glavni obrok treba započeti sokom od svježeg povrća, a kao nezaobilazan dio na tanjuru se nalaze kuhana integralna riža ili krumpir. Uz ručak se može jesti obilje kuhanog ili pirjanog povrća koje se podlijeva vodom, a ne dodaju se masnoće, čak niti u obliku ulja. Salataod raznolikog, miješanog povrća poput radića, zelene salate, rajčica, krastavaca, kupusa, mrkve poslužuje se uz svaki ručak. Također kriška tosta ili nekog drugog integralnog kruha se može pojesti. Večeru kao i ručak treba započeti svježim sokom od povrća. Za večeru se priprema svježa salata od raznog povrća. Izbor povrća s obzirom na dane ili jela nije strogo određen već je kreiranje salata, te kuhanog ili pirjanog povrća uz glavno jelo ostavljeno svakome na izbor. Ulja se gotovo ne koriste kako bi se detoksikaciji učinak dijete naglasio.

Važno je naglasiti da se treba unositi raznovrsno voće poput bobičastog  (borovnica, malina, kupina, ribiza), jabuka, kruška, trešanja, marelica, dinja, lubenica, ananasa, grožđa, kivija, naranča, mandarina i limuna. Voće se konzumira u svježem obliku i pripremaju se sokovi bez dodatka šećera. Iako je najpravilnije konzumirati sezonsko voće i voće podneblja u kojem se živi, dijeta ne isključuje konzumiranje egzotičnog voća poput ananasa, manga i papaja, osobito ako se za vrijeme provođenja dijete zateknemo u tim krajevima.

Banane se mogu konzumirati u umjerenoj količini jer su bogate škrobom i donose više energije u odnosu na drugo voće.  Voće se u pravilu konzumira samo, a nakon što se pojede potrebno je barem pola sata pričekati prije unosa druge hrane. Mlijeko i fermentirani mliječni proizvodi (kiselo mlijeko, jogurt, kefir) se također ne smiju miješati niti sa jednom drugom hranom i konzumiraju se samostalno. Ponekad se obrok može nadopuniti svježim sirom ili nekom drugom vrstom nemasnog sira koji se preporučuje kombinirati sa povrćem, najčešće u obliku salata.

Nedostaci

Kako je dijeta oskudna energijom, u kratkom roku se može skinuti dosta kilograma, koji se naknadno lako vraćaju, jer se dijetom ne mijenjaju prehrambene navike.

Prednosti

Zelena dijeta bogata je dijetalnim vlaknima koja prosječan čovjek današnjice unosi u premaloj količini i zbog čega je povećana pojava bolesti crijeva. Kako je bogata vitaminima i mineralima kvalitetan je oblik detoksikacije organizma. Dijeta je bogata folnom kiselinom, antioksidansima, posebno vitaminom C i fitokemikalijama (antocijanima iz bobičastog voća, beta karotenom iz narančastog voća i povrća , resveratrolom i fenolima iz grožđa).

Primjer jelovnika

Natašte: čaša svježe iscijeđenog voćnog soka

Doručak: voćna salata s ½ žličice meda

Ručak: čaša soka od rajčice, gusta juha od mrkve sa komadima tikvice i integralnom rižom, kriška tosta sa namazom od graha, salata od svježeg kupusa

Međuobrok: jogurt

Večera: čaša soka od mrkve, šopska salata

Mišljenje nutricionista

Zelena dijeta je prije svega namijenjena detoksikaciji organizma gdje se kao posljedica događa i gubitak kilograma. U dijeti nedostaje adekvatan unos proteina, čak niti mahunarke (soja, leća, grah i dr.) nisu zastupljene iako su biljnog podrijetla. Nizak unos proteina može dovesti do nedostatka proteina, slabljenja imunološkog sustava te slabije sinteze stanica.

Dijeta je bogata dijetalnim vlaknima koja pospješuju proces detoksikacije, reguliraju probavu i pomažu sniženju visokog kolesterola. Unosi se mnogo minerala koji su ključni za održavanje kiselinsko-bazne ravnoteže u organizmu koja je u modernog čovjeka uglavnom pomaknuta na stranu stvaranja kiselina, a unos minerala često je prenizak.

Kroz konzumiranje raznovrsnog povrća dijeta je bogata folnom kiselinom i antiokisdansima. Također, dijeta ako se nastavi duži period može biti deficitarna željezom i kalcijem.

Iako je u svojoj srži ovo vegetarijanska dijeta ona ne preporučuje unos orašastih plodova i sjemenki koji bi mogli obogatiti prehranu potrebnim nutrijentima.

Napomena stručnjaka

Zelenu dijetu dozvoljeno je koristiti najviše 2 tjedna u kontinuitetu kako se organizam ne bi previše iscrpio gladovanjem.

  • Default avatar -
    Mathilda0

    "deficitarna željezom i kalcijem" -koja glupost. Mora da mi zato nikad željezo nije bilo više od kad sam počela s veganskom prehranom i zelenim sokovima a kao mesojed sam uvijek bila anemična

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.