Dijeta i fit i cheat 10. kolovoza 2020.

Principi Clean dijete uz koju se može izgubiti i do tri kilograma tjedno

Foto: shutterstock

Powered by:

zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Osnove prehrane Clean dijete baziraju se na unosu cjelovite hrane poput voća, povrća, zdravih bjelančevina, integralnih žitarica i zdravih masti. Potrebno je izbaciti ili strogo ograničiti unos visoko prerađene hrane kao i slatkiša, alkohola te redovito jesti.

Nutricionistica, Tosca Reno, najbolje prodavana autorica New York Timesa sa svojom serijom knjiga o Clean dijeti, Your Best Body Now and the Eat-Clean Diet series o ovoj dijeti kaže: "Zaboravi na brojanje kalorija. Tvoja ulaznica za vitko i zdravo tijelo je clean eating. To znači jesti hranu poput zdravih bjelančevina, ugljikohidrata i masti, svježeg voća i povrća, šest puta dnevno u pravim količinama. Ako se uz to vježba i pije puno vode, tijelo se pretvara u stroj za sagorijevanje masti."

Reno tvrdi da se ovim načinom prehrane mogu izgubiti tri kilograma tjedno, a da će uz to i kosa i koža izgledati sjajno i sve to bez osjećaja gladi. "Clean eating je uravnotežena prehrana usredotočena na cjelovite žitarice, voće, povrće, masti i bjelančevine. Također potiče na kontrolu veličine porcija i ne zabranjuje nijednu skupinu hrane. No, plan također preporučuje uzimanje suplemenata pa čak i upitnih medicinskih tretmana na koje upozoravaju neki stručnjaci", objašnjava Reno.

Što se može, a što ne može jesti

Načela Eat-Clean su:

  • Jesti četiri do šest malih obroka dnevno
  • Jesti doručak svaki dan, u roku sat vremena od ustajanja
  • Jesti nemasne proteine, složene ugljikohidrate i zdrave masti u svakom obroku
  • Jesti vlakna, vitamine, hranjive tvari i enzime iz svježeg voća i povrća
  • Kontrolirati svoje porcije
  • Svakodnevno piti 2 do 3 litre vode.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Hrana koju treba izbjegavati:

  • Prerađena hrana, posebno bijelo brašno i šećer
  • Umjetna sladila
  • Pića puna šećera poput gaziranih sokova
  • Alkohol
  • Hrana s kemijskim dodacima kao što su boje za hranu i natrijev nitrit
  • Hrana s konzervansima
  • Umjetna hrana
  • Zasićene masti i trans masti
  • Kalorična hrana bez prehrambenih vrijednosti.

Jedan dan na Clean dijeti

  • Doručak: Zobene pahuljice s organskim kravljim mlijekom ili nekim biljnim napitkom poput sojinog. Dodati narezanu jabuku i nasjeckane orahe ili bademe i cimet.
  • Ručak: Salata od graha sa sezonskim povrćem i crvenom kvinojom začinjeni maslinovim uljem i balzamičnim octom. Tko želi može dodati i avokado.
  • Užina: Par kapi meda dodati u grčki jogurt prepoloviti narezanu mini bananu i ukrasiti sjeckanim bademima.
  • Večera: Pirjani poriluk, rajčica i paprika sa začinima uz pileća prsa ili organski tofu s cjelovitom tjesteninom.

Komentar nutricionistice

"‘Clean Eating’ prehrana temelji se na unosu lokalnih sezonskih namirnica, pri čemu se svako jelo priprema od izvornih namirnica bez industrijskih dodataka. Koncept ‘clean eating’ prehrane u nekim se dijelovima podudara s temeljnim principima pravilne prehrane, ali neke ekstremne verzije isključuju gluten, česte alergene, žitarice, voće i povrće bogato škrobom te mlijeko i mliječne proizvode što može dovesti do manjka bitnih nutrijenata", govori mag. nut. Ana Ilić iz Hrvatskog akademskog centra primijenjenog nutricionizma.

Upoznajte nove PIK pureće šunke – svaka je puna proteina, lagana i fina! Saznajte više!

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.