Dijeta Dijetni savjeti 22. svibnja 2021.

"Moj se život 10 godina svodio na borbu s viškom kilograma"

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Donosimo ti ispovijest čitateljice Marine koja se deset godina borila s viškom kilograma i svojim odnosom prema hrani i tijelu. Marina je ispričala da je njezin najveći problem bio taj što nije imala dovoljno informacija o zdravom načinu prehrane i da su joj se neželjeni kilogrami koje bi uspjela izgubiti ponovno vraćali. Sve što sam željela u ovih deset godina bilo je da mogu normalno jesti i ne biti debela, rekla je Marina.

"Imam nekoliko prijateljica koje nikad ne razmišljaju previše što će jesti. Jedu kad su gladne i biraju hranu koja im se sviđa u tom trenutku, a prestanu jesti kad su site. Iako se takav odnos prema hrani čini sasvim uobičajenim za mene je bio jednako kompliciran kao i atomska fizika", objašnjava Marina.

Možda te zanima... Moćni, a jednostavni recepti s lanom za mršavljenje i osjećaj sitosti Hrana

Svatko ima drugačije potrebe

Kada je odlučila da definitivno više ne žili biti u tom začaranom krugu potražila je pomoć psihologa, a kako se sve više interesirala za zdrav način života završila je i potrebne edukacije u Velikoj Britaniji gdje je živjela sedam godina te postala savjetnica za cjelovit pristup življenju (holistic health coach). "Od kad radim ovaj posao, našla sam se s druge strane stola. Naime, većina klijenata mi dolazi s istom željom i pitanjem, a to je kako da počnu normalno jesti", kaže Marina i dodaje:

Možda te zanima... 5 jesenskih snackova za lakše mršavljenje Dijeta

"Činjenica koja se nikako ne bi smjela zanemariti je da 'normalno jedenje' za svaku osobu znači nešto drugo. Najbrži put da netko počne normalno jesti je da iz svoje svakodnevice izbaci stroge dijete i restrikcije koje se odnose na pojedine skupine namirnica te da umjesto toga nauče prepoznavati kada su siti ili što je još važnije da nauče kontrolirati glad. Svaki pojedinac zna što za njega znači normalno jesti i treba pronaći svoj idealni model."

Dijeta_5 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Sjeti se što si jela kada si bila zadovoljna

Marina je rekla da je njoj pomoglo prisjećanje na periode u životu kada je smatrala da nije imala problema s hranom. "Za mene je to bio period kad sam išla u srednju školu, a za nekog drugog to može biti period djetinjstva ili studiranja. Bitno se samo prisjetiti perioda kad ti se nije sve vrtjelo oko hrane i izgleda. kad si jela jer si bila gladna. Prisjeti se koje si namirnice tada najviše preferirala, jesi li jela tri velika ili više malih obroka ili nešto treće. Također se sjeti koje ti namirnice nikako nisu odgovarale", savjetuje Marina.

Đumbir i mršavljenje Možda te zanima... Sok od đumbira i limuna za brže mršavljenje i protiv celulita Dijeta

"Vjerujem u mudrost tijela i njegovo 'znanje' što mu treba. Ono nam govori kada, što i koliko mu hrane treba da bi funkcioniralo. Ali kako smo izloženi raznim utjecajima i informacijama, odnosno dezinformacijama da su ugljikohidrati loši ili da banane sadrže previše šećera, gubimo osjećaj za prepoznavanje signala koje nam tijelo šalje. Da bi jela normalno dovoljno je da vratiš moć osluškivanja potreba koje ti tvoje tijelo šalje", objasnila je Marina i opisala korake koji su njoj pomogli da ponovno stupi u kontakt s vlastitim tijelom:

  • Dva dana jedi samo onda kada si gladna - stavi pred sebe izazov i jedi samo onda kada osjetiš pravu fizičku glad. Mnogi ljudi jedu u određeno vrijeme bez obzira jesu li gladni ili nisu, tako da sigurno postoje oni koji se više niti ne sjećaju što je glad. Ovaj pokus će ti pomoći da prepoznaš pravu tjelesnu glad.
  • Jedi ono što si samoj sebi zabranila - teško je imati "zdrav" odnos prema hrani, ako postoji cijela lista namirnica za koje smatraš da ih moraš izbjegavati. Na toj listi su naravno zastupljeni ugljikohidrati i slatkiši. Ali, ako si dozvoliš povremenu i umjerenu konzumaciju ili svakodnevnu, ali u malim količinama tih "zabranjenih užitaka" oni će polako prestati biti na pijedestalu poželjnih, ali zabranjenih namirnica.
  • Proučavaj potrebe svoga tijela -  osvijesti nakon konzumacije koje hrane se osjećaš zadovoljnom, koja hrana ti daje energiju, a nakon koje se osjećaš nezadovoljno. Ako nakon salate koju si pojela za ručak stalno želiš grickati još nešto, razmisli je li ti ta salata zaista dovoljna. Možda je potrebno da u salatu dodaš neke zdrave masnoće ili da uz nju pojedeš i komad kruha. Otkrij koja te hrana čini sitom i sretnom, a koja ne. Marina je rekla da joj je ovaj eksperiment s vlastitim tijelom pomogao da izađe iz začaranog kruga debljanja, mršavljenja i opsesije s hranom.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.