Američka manekenka Robyn Lawley, koju je modna industrija svrstala u ''plus size'' jer nosi konfekcijski broj 42, jedna je od mnogih koje su javno prosvjedovale protiv nametanja izuzetne mršavosti mladim djevojkama. Također, modeli Crystal Renn, Whitney Thompson i Mia Tyler također kraj imena nose nepotreban "plus", umjesto realnog "medium"
Modna industrija primjenjuje izraz ''plus size'' vrlo široko pa žene prosječne tjelesne težine često osjećaju kompleks manje vrijednosti. Neke svjetske modne kuće su kritizirane u javnosti zbog korištenja manekenke prosječne tjelesne težine za reklamiranje odjeće namijenjene ženama krupnije građe. U jednom je katalogu manekenka Sabine Karlsson predstavljena kao "plus size", iako očito spada u prosjek.
I vitke su danas "krupne"
"U prošlosti su za ''plus size'' slovili modeli od konfekcijskog broja 40 ili 42, a danas već i 36 zovu plus size", kaže Anthony Higgins, direktor agencije MSA Models. Američko istraživanje baca svjetlo na raskorak između modnih kriterija i stvarnog života. Dok je broj odjeće koji po tvrdnji industrije odgovara krupnoj građi sve manji, prosječna Amerikanka nosi broj 44.
Krivnja zbog tijela
"Već i curice od sedam godina idu na dijetu. Žene iz svih krajeva svijeta mrze svoja tijela čim se rode. I ja sam godinama osjećala krivnju zbog svoje tjelesne građe", napisala je Robin Lawley u kolumni o posljedicama promicanja nezdrave mršavosti. Kad je uz mnogo napora smršavjela i uspjela ući u modni biznis, morala se podvrgavati teškom odricanju da bi opstala na pisti.
"Sjećam se nebrojenih sati trčanja, preskakanja večere, namjernog gladovanja. Pokušavala sam ostvariti ideal koji nije u skladu s mojom konstitucijom." Pozvala je modnu industriju da prestane manipulirati s javnošću. "Uvjeravanje djevojaka i mladića da moraju stati u dizajnersku odjeću umjesto dizajniranja odjeće koja odgovara stvarnim ljudima neshvatljivo je i okrutno."
Robin je na koncu odustala od mučenja svog tijela radi uklapanja u mainstream modnu industriju te je napravila karijeru kao'' plus size'' model, iako je s veličinom 42 još uvijek ispod prosječne Amerikanke. "Kad sam prigrlila svoju prirodnu težinu i probila se među ''plus size' modele osjetila sam se cjelovitom i ispunjenom", zaključila je.
Percepcija vitkosti i ljepote
Zašto su modni dizajneri ustrajni u uvjeravanju javnosti da je mršavo lijepo? Odgovor treba potražiti u sprezi modne industrije s estetskom: modna nameće mršavu figuru kao ideal ljepote, a estetska industrija zatim prodaje različite zahvate na licu i tijelu, tretmane za učvršćivanje i pomlađivanje, brisanje bora i slično.
Puno je važnije paziti na pravilnu prehranu, redovito i umjereno vježbati i brinuti o sebi te održavati tjelesnu težinu koja odgovara tvojoj konstituciji, a ne težiti pretjeranoj mršavosti koju promovira modna industrija. I imati na umu da su za ''lažnu'' percepciju vitkosti i ljepote zaslužni majstori promidžbe iz modne i estetske industrije.
Velike promjene tjelesne težine mogu dovesti do krize identiteta jer ono što se događa s našim tijelom utječe i na sliku o nama samima. Pročitaj osobno iskustvo našeg čitatelja i njegovu percepciju vlastitog tijela.
Pročitaj mišljenje stručnjaka. zašto su žene toliko opterećene izgledom.