Dijeta 14810 prikaza 05. listopada 2018.

Ako želiš ravan trbuh, koristi ovih 5 začina

Foto: Freepik

Powered by:

Uloga začina u našoj prehrani ne svodi se samo na poboljšavanje okusa, oni su izvor mnogih nutritivno važnih tvari, a vrlo su korisni i kad ste na dijeti

U borbi s kilogramima i pri usvajanju zdravih prehrambenih navika trebamo sve dostupne saveznike, a tražeći zamjenu za nepoželjne namirnice, malotko se sjeti začina. Kad počnemo razmišljati o njima u ovom kontekstu, prvo nam pada na pamet da začini mogu poboljšati okus dosadne dijetne hrane kao što su posni sir i zobena kaša. Ovaj pozitivan učinak može zvučati banalno, ali vrlo je važan jer što je dijetna hrana manje ukusna, manja je šansa da ćemo se držati dijete odnosno da ćemo uspjeti zadržati motivaciju i disciplinu, ključne sastavnice svake dijete. Govoreći o restrikcijama u prehrani, valja napomenuti da začini sadrže kalorije, ali vam njihova količina zasigurno neće ugroziti dijetu. Dapače, neki od njih smanjuju apetit povećavajući osjećaj sitosti. Osim toga, kakav god prehrambeni režim imali, mogu nam biti prirodna alternativa farmaceutskim dodacima prehrani.

Zagrijavanje

Zahvaljujući svom sastavu, svi začini donose određene dobrobiti našem organizmu, a u periodu dijete naviše su nam od pomoći oni koji izazivaju termogeni učinak. Riječ je o začinima koji podižu temperaturu tijela, pospješuju sagorijevanje masti i ubrzavaju metabolizam. Time pomažu u smanjivanju masnih naslaga. Naravno, ne preporučuju se samo u vrijeme dijete, već i inače u standardnoj prehrani. Većina je takvih začina lako dostupna i kod nas, a ne moramo ni tražiti jako egzotične recepte kako bismo ih upotrijebili jer se sasvim dobro uklapaju u neka naša uobičajena jela. Izdvojili smo pet takvih začina za koje smo saznali zašto su dobri pri mršavljenju, u koja ih se standardna jela može uklopiti i u kojim zdravim receptima imaju veliku ulogu.

Cimet

Omiljeni božićni začin zapravo je unutrašnja kora drveta iz porodice lovora, a razlikujemo dvije srodne vrste, kineski (Cassia) te cjenjeniji i zdraviji cejlonski cimet. Osimo što sadrži antioksidanse i djeluje protiv infekcija, ovaj začin pomaže i u regulaciji šećera u krvi stimulirajući proizvodnju inzulina. Također suzbija apetit i čini nas sitima dulje vrijeme, što u vrijeme dijete itekako trebamo. Cimet se kod nas više koristi u kolačima, a u Aziji u glavnim jelima. Njime možete posuti zobenu kašu, pomiješati ga sa svježim sirom ili jogurtom, čak i pivom. U slanoj ulozi cimet se može pojaviti i u marinadi za meso.

Đumbir

Biljka iz porodice ljiljana, podrijetlom iz Kine, primarno je poznata po blagotvornom utjecaju na probavu i upale, ali je i pomoćnica u održavanju tjelesne težine. Naime, đumbir je odličan prirodni lijek za glavne uzroke nakupljanja masnih naslaga, a to su prejedanje, manjak vježbanja i stres. Đumbir ograničava proizvodnju kortizona, hormona koji se pretjerano izlučuje pri kroničnom stresu te može povećati masne naslage na trbuhu.

Kurkuma

Nazvana još i indijskim šafranom, kurkuma je najpoznatiji sastojak slavne mješavine začina pod imenom curry i daje joj karakterističnu žutu boju. Koristi se za niz zdravstvenih teškoća, a što je ovdje još važnije, sprečava akumuliranje masnih stanica te potiče stanice da stvaraju nove mitohondrije koji razgrađuju hranjive tvari, uključujući masti. Njime možemo posuti meso prije pečenja nemasne piletine koja je česta u dijetnim kuharicama, a može se i umiješati u variva, primjerice s lećom. Svoje optimalno ljekovito djelovanje kurkuma razvija kad se poprži na ulju i kad je u kombinaciji s crnim paprom. Može se konzumirati i kao napitak kad se pomiješa s vodom ili mlijekom.

 

Objavu dijeli Daily Media PH (@dailymediaph)

Kajenski papar

Ovaj se začin zapravo ne bi trebalo nazivati paprom jer s ostalim vrstama papra nema ništa zajedničko. Dobiva se mljevenjem kajenske papričice koja pripada srednje ljutim papričicama. Kao i ostali termogeni začini, kajenski papar obuzdava apetit, ubrzava metabolizam i pomaže u izgaranju kalorija, a za sve to zaslužan je njezin aktivni sastojak capsaicin. Ako volite pikantan okus, dodajte ga u umake i mješavinu za paniranje.

 

Objavu dijeli Petra Bonte (@petra.bonte)

Crni papar

Nama najmanje egzotičan i najjeftiniji začin u ovom popisu iako se uzgaja u tropskim krajevima, osobito blagotvorno djeluje na probavu, a njegova opna sadrži fitonutrijente koji sudjeluju u razbijanju masnih stanica. U ajurvedskoj medicini čaj od crnog papra koristi se upravo za gubljenje kilograma. Slaže se s mnogim jelima, a ako pretjerate s njim, jelu dodajte malo mlijeka ili jogurta, oni će ga neutralizirati.

 

Objavu dijeli Fano (@goodvibesfromfano)

Zaboravite rutinu i isprobajte nešto novo! Vegeta Maestro poklanja set od 3 fantastična čista začina (bosiljak, kurkumu i slatku papriku) uz koja će svako jelo postati još uzbudljivije.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.