Dijeta Dijetni savjeti 597 prikaza 21. svibnja 2016.

8 mana popularnih dijeta

Shutterstock_181951748
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Čini se da svaki tjedan izviri neki novi koncept mršavljenja koji obećava nevjerojatne rezultate za gotovo nikakav trud. Ipak, popularne dijete rijetko daju dugoročne rezultate, a mogu biti i opasne za zdravlje. Nutricionistica Mršavimo zajedno kluba, Sandra Krstev Barać, donosi ti 8 razloga zbog kojih takve dijete nemaju uspjeha

Dijete koje obećavaju nevjerojatne rezultate

Usporedno s porastom učestalosti pretilosti raste broj popularnih dijeta koje najčešće dolaze iz SAD-a, budući da je problem debljine u Americi uzeo najviše maha. U moru informacija, brzih dijeta, proizvoda za mršavljenje i savjeta, pregršt je oprečnih informacija, tako da je katkada vrlo teško razlučiti što treba učiniti za postizanje toliko željene idealne tjelesne mase. 

Danas na raspolaganju stoji mnoštvo popularnih dijeta, a čini se da svaki tjedan izviri neki novi koncept mršavljenja koji obećava nevjerojatne rezultate za gotovo nikakav trud. Ipak, popularne dijete rijetko daju dugoročne rezultate, a mogu biti i opasne za zdravlje. Uistinu, mnogo je razloga zašto ih je najbolje izbjegavati.

Razlozi zbog kojih popularne dijete ne djeluju

  1. Najčešće remete omjer između makronutrijenata, a samim time i njihovu prirodnu ravnotežu u organizmu. Za optimalno funkcioniranje našem je tijelu potreban definiran udio makronutrijenata i svako dugotrajnije „odskakanje“ od toga očitovat će se na zdravlju.
  2. Suviše su restriktivne s obzirom na unos kalorija što sa sobom nosi brojne posljedice poput psihičkih tegoba, umora, probavnih tegoba, loše kvalitete kose, kože i noktiju, oslabljenje imunološke funkcije i sl.
  3. Najčešće izbacuju pojedine namirnice ili cijele skupine namirnica iz prehrane čime se riskiraju brojni nutritivni deficiti.
  4. Uzrokuju nagli gubitak kilograma što predstavlja šok za organizam i nosi sa sobom rizik od pojave žučnih kamenaca te nastanak strija i gubitak elastičnosti kože.
  5. Velik je rizik pojave jo-jo efekta odnosno laički rečeno: usporavanja metabolizma. Do njega dolazi zbog dugih perioda gladovanja tijekom dana. Budući da mu ponestaje raspoloživog goriva, organizam se adaptira na takav niži unos energije i „štedi“ za kasnije. Stoga, prilikom sljedećeg obroka nastoji pohraniti što više energije u obliku skladišnih rezervi. Što je gubitak kilograma drastičniji, to se organizam više brani od takvog gubitka, počinje štedljivije trošiti energiju koju mu dajemo i mršavljenje se usporava. Povratkom na standardnu prehranu, zbog usporenog metabolizma, vraćaju se i izgubljeni kilogrami, a nerijetko i pokoji kilogram više. Započinjanjem nove dijete ulazi se u novi ciklus usporavanja metabolizma, a mršavljenje postaje sve teže i teže. Također, svaki takav ciklus uzrokuje povećanje udjela masnog tkiva na račun mišićne mase.
  6. Rijetko potiču dugoročno usvajanje pravilnih prehrambenih navika koje su nužne za očuvanje izgubljenih kilograma.
  7. Nerijetko je potreban točno određen dodatak prehrani koji garantira uspjeh. 
  8. Kreatori dijeta više su orijentirani na promoviranje dijete i profit nego na stvarnu učinkovitost i dugoročnu održivost dijete.

Kako pravilno mršavjeti?

Planiranje zdravog mršavljenja podrazumijeva stručan pristup i najčešće pomoć nutricionista, ali i trenera, nerijetko i psihologa. Vrlo je važno dijetu krojiti prema individualnim potrebama, preferencijama i navikama kada je riječ o odabiru hrane. Potrebno je izmjeriti ili izračunati energetske potrebe pojedinca i od te vrijednosti oduzeti 500 kcal dnevno. Na taj način dijeta se postavlja tako da se gubi ½ do 1 kg tjedno. Pritom omjeri hranjivih tvari trebaju biti adekvatno zastupljeni, a valja odabirati hranu visoke nutritivne gustoće (to su najčešće niskokalorične namirnice s visokim udjelom vitamina, minerala, prehrambenih vlakana i fitokemikalija). 

Formula za uspješno mršavljenje

„Magična formula“ za uspješno mršavljenje je dugoročno usvajanje pravilnih prehrambenih navika i životnog stila. Mršavimo zajedno klub dizajniran je upravo po pravilima struke kako bi se osigurao kvalitetan i dugotrajan gubitak suvišnih kilograma. Među ostalim, sadrži raznolike i uravnotežene dijetne jelovnike prilagođene potrebama pojedinca koji osiguravaju gubitak od preporučenih ½ kg do 1 kg tjedno. Multidisciplinarni pristup omogućuje da se problemu prekomjerne težine pristupi s više aspekata te stvori temelj za usvajanje zdravog životnog stila. Uz individualni pristup, Mršavimo zajedno klub pruža i stručnu podršku kako bi olakšao gubitak suvišnih kilograma, ali i omogućio da se novo postignuta tjelesna masa i očuva.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.