Zdravlje 9953 prikaza 11. veljače 2016.

9 uzroka noćnog znojenja kod žena

Spavanje_3

Opet si se probudila okupana znojem i pitaš se što se to događa s tvojim tijelom, jer nisi imala noćnu moru, niti seksi snove. Naravno, odgovor može biti i da ti je pokrivač predebeo ili ti je grijanje prejako, ali to nije sve. Niska razina estrogena, lijekovi i određena hrana mogu također uzrokovati znojenje

Prema studiji objavljenoj u The Journal of Family Practice, noćno znojenje je prilično uobičajena pojava. Od dvije tisuće pacijenata koji su bili kod svog obiteljskog liječnika njih 41 posto reklo je da su unutar proteklih mjesec dana imali iskustvo s noćnim znojenjem, a taj broj je i znatno veći jer ne prijavljuju svi noćno znojenje svom obiteljskom liječniku, objasnili su autori studije.

"Sumnjivi" lijekovi

"Klasični uzrok noćnog znojenja je niska razina ili promjenjive razine estrogena", kaže dr. Prudence Hall, osnivačica i ravnateljica Hall centra u Santa Moniki. "To se često događa nakon porođaja, korištenja kontracepcijskih pilula, u perimenopauzi i menopauzi. Sva ova stanja imaju niske ili fluktuirajuće razine estrogena, što rezultira od blagog do ekstremnog znojenja, kada odjeća bude natopljena znojem."

Moguće posljedice takvih hormonalnih promjena su pojačan stres, depresija i debljanje, tako da, ako se učestalo znojiš noću, posjeti liječnika i napravi pretrage. Stanje uglavnom nije ozbiljno i može se tretirati bioidentičnim hormonima. Lijekovi, su jedan od čestih uzroka noćnog znojenja. "Oko 22 posto osoba koje uzimaju antidepresive imalo je iskustvo noćnog znojenja", kaže dr. Prudence Hall.

Stanja koja uzrokuju noćno znojenje:

  • Hormoni
  • Nizak šećer u krvi, dijabetes ili uzimanje inzulina
  • Poremećaji u radu štitnjače
  • Uzimanje antidepresiva
  • Bakterijska infekcija
  • Tuberkuloza
  • HIV
  • Leukemija
  • Rak limfoma

"Kod navedenih teških dijagnoza noćno znojenje je samo jedan od simptoma koji su puno teži i ozbiljniji", objašnjava dr. Prudence Hall.

Što poduzeti protiv noćnog znojenja?

  • Reguliraj temperaturu u sobi
  • Biraj lagane i prozračne pidžame
  • Izbjegavaj začinjenu hranu i alkohol
  • Redovito se kreći i duboko diši
  • U slučaju da se vrlo često znojiš noću obrati se liječniku

Pročitaj što sve možeš učiniti kako bi smanjila znojenje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.