Povodom Svjetskog dan raka pluća, koji se obilježava 1. kolovoza 2021., Udruga oboljelih od raka pluća „Jedra“, najavljuje program potpore oboljelima od ove zloćudne bolesti.
U sklopu platforme Govorimo o raku pluća Udruga Jedra pokreće kampanju „Ne brini“ kojoj je fokus na podršci i povjerenju, dijagnostici i liječenju koji nosi novi pristup prema pacijentu.
Ideja i cilj programa je osigurati pacijentima i njihovim obiteljima te osobama koje su se odazvale ili će se odazvati na program ranog otkrivnja raka pluća, cjelovite i lako dostupne informacije na jednome mjestu putem nove digitalne platforme www.govorimoorakupluca.com . Radi se o integriranom pristupu u informiranju pacijenata koji uključuje informacije o dijagnostici, liječenju, očekivanim nuspojavama, stilu života s rakom pluća, od prehrane do fizičkih i radnih aktivnosti… Ukratko, ova nova digitalna platforma pružat će oboljelima i članovima njihove obitelji sve potrebne informacije na jednom mjestu.
Kroz ovaj program također se ukazuje na važnost podrške i povećanja povjerenja u liječnike, zdravstvene profesionalce i sustav medicinske skrbi, u medicinske sestre te u cijeli tim zdravstvenih stručnjaka i Udrugu koji brinu o oboljelima u svim procesima.
U trenutku dijagnoze oboljeli imaju velik broj pitanja, nedoumica i sumnji te su im potrebne brze, točne i provjerene informacije i odgovori na njihova pitanja, od prehrane i upravljanju nuspojavama. Temeljni osjećaj koji ih prati na putu od dijagnoze do liječenja je strah i neizvjesnost, osjećaj prepuštenosti sebi i svojim obiteljima, bez stručne podrške i lako dostupnih provjerenih informacija.
Kroz kampanju „Ne brini“ Udruga Jedra želi pokazati oboljelima i njihovim obiteljima da se ne brinu jer je uz njih tim stručnjaka i sustav medicinske skrbi koji ih prati na putu bolesti, osiguravajući im najbolju skrb i pružajući im svaku potrebnu informaciju. Namjera je također i pojednostaviti pacijentima pristup potrebnim informacijama i informirati ih o programu ranog otkrivanja raka pluća, koji je osmišljen tako da se pacijent ne mora brinuti o daljnjim koracima jer sustav brine za njega.
Cilj kampanje je i podići razinu svijesti u široj javnosti o raku pluća kao jednom od najčešćih zloćudnih bolesti te još značajnije, kao vodećem uzroku smrti među svim karcinomima u žena i u muškaraca. Prema podacima EUROSTAT-a, Hrvatska je među pet europskih zemalja s najlošijim preživljenjem od raka pluća.
Kampanja „Ne brini“ biti će lansirana i postavljena na novoj web stranici www.govorimoorakupluca.com i društvenim mrežama u mjesecu studenom u povodu Mjeseca borbe protiv raka pluća.