Psiha i seks Moje emocije 2488 prikaza 17. siječnja 2019.

Kako u 6 koraka urediti svoj prostor i život prema savjetima Marie Kondo?

Foto: Instagram
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Svima nam s vremena na vrijeme treba pospremanje i organiziranje života, a obično se u ovo doba godina možemo uhvatiti u koštac sa svojim problemima jer smo najviše motivirani.

Huffington Post prenosi upute Marie Kondo autorice knjige "The Life-Changing Magic of Tidying Up"  i Netflixove serije "Tidying Up with Marie Kondo" o tome kako pospremiti svoj zatrpani stol, pročistiti nepročitane poruke, a napokon si time i posložiti život. Kroz svoju knjigu i seriju Marie usmjerava ljude kako se riješiti nereda i viška stvari u svojim domovima i uredima i time promijeniti život na bolje. Čak i ako ti tvoj posao ne izaziva radost, postoje metode kojima svaki dan možeš poboljšati. 

Kako urediti mali stan?

Zašto želiš preurediti svoj prostor? 

Prije nego što raščistiš stol i izbrišeš pristiglu poštu, razmisli zašto to želiš. Osjećaš li kao da provodiš više vremena pišući mailove nego što zapravo radiš svoj posao? Stresira li te popis tvojih obveza? Oni razlozi zbog kojih si se odlučila preurediti svoj ured će ti pomoći ostvariti vizualizaciju. 

"Kako se želiš osjećati kad uđeš u ured?" rekla je Marie Kondo dodajući: "To je ključan razlog za preuređenje."

Pojednostavi stvari

Kondo preporučuje pohranjivanje sličnih predmeta zajedno. Da bi shvatila što od predmeta trebaš zadržati, obavezno odbaci sve papire koji nemaju jasnu svrhu, predložila je Kristyn Ivey, certificirana KonMari savjetnica. Preporučuje tri kategorije. 

"Možeš podijeliti papire i dokumente na one na kojima trenutno radiš, dokumente koji će ti trebati nakon nekog vremena i papire koje uvijek trebaš imati", rekla je Ivey: "Pokušaj organizirati svoju arhivu u jednostavne kategorije poput "Aktivni projekti", "Administrativni" i "Referentni materijali"

To vrijedi i za "digitalni papir", stoga i mailove možeš tako razvrstati. 

Obrati pozornost na svoje osjećaju o poslu

Prije svega, metode Marie Kondo te uče da primijetiš i budeš iskrena o tome kako se osjećaš u svojoj okolini. To su emocije koje možda ne možeš pokazati u svom uredu, ali su nužne kako bi pronašla karijeru koja te ispunjava i otkrila što uistinu želiš. Stvari koje ne izazivaju sreću mogu te navesti na razmišljanje o karijeri. Sljedeći put kad primijetiš da radiš nešto što ti se ne sviđa postavi si pitanje "Zašto ne volim ovaj zadatak?", a odgovor bi te mogao dovesti do važnog saznanja o tvojim željama. 

Kondo se također bavila poslom koji nije voljela, a promijenila je karijeru jer se htjela posvetiti svojoj idealnoj viziji života. "Iskreno, osjećala sam se kao robot. Sad sam puno više u skladu sa svojim osjećajima", rekla je Kondo. Ona savjetuje ljude da prepoznaju i osvijeste svoje emocije. 

"Ne trebaš osjećati krivnju zbog potencijalno "izgubljenih godina"", rekla je Kondo. Umjesto toga, zaposlenici mogu tu krivnju pretvoriti u pozitivniji odgovor: "Sad imam motivaciju tražiti ono što me zapravo zanima."

 

Prvo se usredotoči na svoje potrebe

U svakoj promjeni važno je prvo usredotočiti se na svoje potrebe. Mnoge radne kulture funkcioniraju tako da upiru prstima. Kondo savjetuje zaposlenicima da se manje usredotoče na nered svojih suradnika i tvrtke, a više na radnje koje mogu poduzeti kako bi osjećali da imaju sve pod kontrolom. Možda nećeš moći promijeniti šefa, ali možeš napraviti prilagodbe kako bi pronašla karijeru koju zapravo želiš. 

Budi zahvalna za lekcije

Neizbježno, karijere su ispunjene susretima, kolegama i poslovima koji ne izazivaju radost, ali to trebaš izdržati. Kondo ističe da je cilj pospremanja naučiti "cijeniti sve što imaš". Ona traži od ljudi da se zahvale za stvari, ljude i situacije koje su ih naučile poštovanju. 

Nauči prepoznati ono što imaš svaki dan umjesto da se fokusiraš na ono što nemaš, a to možeš primijeniti i na posao. Čak i ako to nije bilo ugodno iskustvo, imaš iskustvo. Moglo bi ti pomoći da nešto naučiš o sebi, što nije uvijek lako. Budi zahvalna za lekcije na dosadnom poslu s lošim šefom, a ta zahvalnost može ti pomoći da se oslobodiš svoje krivnje, ljutnje i žaljenja.

Budi svjesna svojih stvari

Kondo metoda ne znači da trebaš izbaciti većinu stvari koje posjeduješ, već trebaš postati svjesna onoga što najviše želiš zadržati. Tako ti većina sentimentalnih stvari koje želiš zadržati mogu dati izvor snage kad ti je posao težak. U svojoj knjizi Kondo kaže da prostor u kojem se osjećaš dobro i ugodno može biti "mjesto moći".

Učini svoj stol mjestom pronalaska unutarnje snage. Možeš staviti sliku koju je nacrtalo tvoje dijete, fotografiju s najdražeg putovanja ili potvrdu na koju si ponosna. Ove osobne stavke o snazi mogu poslužiti kao podsjetnik da je ovo tvoj svijet i da "imaš moć biti ono što želiš."

Kako do ureda bez papira?

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.