Nemoj sve shvaćati osobno jer ono što drugi govore je projekcija njihove vlastite stvarnosti. Kad postaneš imuna na postupke i mišljenja drugih osoba, nećeš biti žrtva nepotrebne patnje.
Agresivni, oholi ili kontrolori - svatko ima svoj razlog
Stavi se na trenutak u poziciju onoga tko te napada i pokušaj shvatiti razloge njegovog, odnosno njezinog ponašanja.
- Za osobe koje su vrlo agresivne, vjerojatno je da su odrastale u natjecateljskoj sredini, gdje su se neprestano morale dokazivati.
- Ohole osobe koje na druge gledaju s visoka, pred njih su se često stavljali vrlo visoki zahtjevi koje su oni "morali" svladati.
- Osobe koje neprestano kontroliraju druge, često dolaze iz obitelji u kojima su im roditelji nametali mišljenje i način ponašanja.
To ne znači da ih radi toga trebaš žaliti i dopuštati im da te maltretiraju, nego samo shvatiti da se oni loše ponašaju prema tebi i drugima radi svojih problema, a ne zato što si ti nešto krivo napravila. Dakle, kad njihovo ponašanje prestaneš doživljavati kao napad na sebe, moći ćeš više energije uložiti u nalaženje rješenja za izlaz iz te situacije.
Prebaci pažnju na manipulatora i vrati svoju moć
Još jedna zajednička karakteristika agresivaca, zastrašivača i "kontrolora" je da stavljaju pozornost na sugovornika kako bi se on osjećao nelagodno i neprilično. Takve osobe stalno imaju potrebu ukazivati da nešto nije u redu s tobom, odnosno da "sve" što radiš, radiš krivo. Fokus je stalno na "ono što nije u redu", umjesto "kako riješiti taj problem". Ovakav način komunikacije više je usmjeren prema dominaciji i manipulaciji, nego iskrenoj brizi za rješavanjem problema. Ako reagiraš defenzivno, past ćeš u zamku i tako agresoru dati još više snage. Najbolji način da to učiniš je da mu postavljaš protupitanja.
Kad za suradnika, partnera, prijatelja rođaka ili susjeda imaš agresora, zastrašivača ili "kontrolora" važno je da njegove nasrtaje prepoznaš i odbiješ u što ranijoj fazi vašeg odnosa. Toleriranje njihovih postupaka i ponašanja prema tebi samo će ih potaknuti da još intenzivnije nastave s takvim obrascima ponašanja. Kad god je to moguće, ako se radi o poslovnom odnosu, komuniciraj s tom osobom tako da ostane pisani trag ili da se vaši razgovori odvijaju u prisustvu svjedoka. U komunikaciji, općenito izbjegavaj izjave i optužbe koje počinju s riječi "ti" jer takav pristup izaziva u sugovorniku obrambeni, a ne kooperativni stav. Umjesto toga, koristi rečenice koje počinju s "ja", "to", "mi", "idemo", a nakon toga iznesi činjenice s kojima raspolažeš.