Godine 2005. britanska tvrtka Sky Travel predstavila je koncept "Plavog ponedjeljka" – trećeg ponedjeljka u siječnju koji su označili kao najdepresivniji dan u godini. Tvrdili su da razina sreće tada doseže najnižu točku u godini. No, je li to bio samo marketinški trik ili se iza toga krije nešto više?
Dr. Samar McCutcheon, izvanredni profesor psihijatrije i bihevioralnog zdravlja na Medicinskom centru Wexner Državnog sveučilišta Ohio, smatra da je riječ o marketinškoj strategiji. Prema njegovim riječima, Sky Travel je pokušao povećati prodaju tvrdeći da su identificirali najdepresivniji dan u godini kako bi potaknuli ljude na putovanja. Međutim, koliko je ta kampanja bila uspješna, ostaje nejasno, osobito s obzirom na činjenicu da Sky Travel više ne postoji.
Novinari CNN-a, Kristen Rogers i Rob Pichete, istražili su kako je Sky Travel došao do tog zaključka. Otkrili su da je tvrtka surađivala s psihologom koji je osmislio tzv. "formulu za depresiju". Ta formula uključivala je čimbenike poput vremenskih uvjeta, duga nakon blagdana, mjesečnih primanja, odustajanja od novogodišnjih odluka i niske razine motivacije, a rezultat je bio – treći ponedjeljak u siječnju.
Ipak, dr. McCutcheon naglašava da formula nije znanstveno utemeljena. Štoviše, teško je zamisliti da bi jedan dan mogao univerzalno izazvati iste osjećaje kod svih ljudi diljem svijeta. Dok će nekima treći ponedjeljak u siječnju zaista biti težak, drugima će donijeti radost i uspjeh. Možda će netko upravo tog dana upoznati ljubav svog života, dobiti promaknuće, postati roditelj ili ostvariti neki osobni cilj. Zapamtite, niti jedan dan u godini nije univerzalno sjajan ili grozan za sve.