Hrana 2976 prikaza 19. veljače 2019.

Recite zbogom sindromu proljetnog umora

Foto: PR
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Prekrasno vrijeme koje nas veseli proteklih dana, a koje će prema prognozama i potrajati, nepopravljivo podsjeća na proljeće kojemu se toliko veselimo.

Duži dani, sunčano i toplo vrijeme, buđenje prirode...puno je razloga zbog kojih se treba radovati proljeću, ali jedan nam pada na pamet i nikako mu nije mjesto na toj listi – proljetni umor.

Nakon dugog zimskog sna, proljeće je vrijeme kada se naše tijelo i organizam trebaju probuditi iz mirovanja, pripremiti i prilagoditi na sve veće aktivnosti koje nas očekuju u idućim mjesecima. I tako se već početkom ožujka kod mnogih od nas javlja osjećaj pojačanog umora koji se proteže još tijekom travnja i lagano nestaje dolaskom toplijih dana u svibnju. Iako ne trebate odmah trčati u ordinaciju jer stručnjaci se slažu da se radi o normalnom i očekivanom procesu koji je karakterističan za sve nas, svakako možete provjeriti u ljekarnama i izabrati prirodne proizvode koji će vam pomoći u borbi s proljetnim umorom.

Ako ste već ranijih godina s dolaskom proljeća prijetili i simptome poput umora, manjka koncentracije, povećane pospanosti čak i tokom dana, razdražljivosti i iscrpljenosti – vjerojatno vas muči sindrom proljetnog umora.

S obzirom da nam je ožujak pred vratima, pravo je vrijeme da vam otkrijemo nekoliko vrlo jednostavnih savjeta koje možete početi prakticirati već danas i koji će vam pomoći da ove godine kažete zbogom proljetnom umoru.

Promjeni godišnjeg doba prilagodite i prehrambene navike

Kod simptoma proljetnog umora veliku ulogu igra nedostatak vitamina C zato je jedan od najvažnijih koraka koje trebate napraviti vezan upravo uz vaše prehrambene navike. Preporučuje se da u prehranu uvedete što više namirnica koje obiluju vitaminom C kako biste lakše savladali sve simptome proljetnog umora. Laganija prehrana (u usporedbi s onom zimskom), bogata sezonskim namirnicama i raznim voćem i povrćem pomoći će vam da postignete potrebne razine energije. Kako je proljeće vrlo intenzivno godišnje doba, nije na odmet posegnuti i za dodatnim unosom vitamina i minerala kao dodataka prehrani.

Osim vitamina C, u borbi s proljetnim umorom pomoći će vam i magnezij čije je potrebne količine jako teško dobiti isključivo iz prehrane pa se posebno preporučuje uzimanje magnezija kako biste se brže i lakše izborili s iscrpljenošću, umorom i stresom.

Pokušajte njegovati zdrave navike i nemojte preskakati doručak koji vam, ako ga dobro isplanirate, zaista može dati ogromne količine potrebne energije. Zobena kaša, sušeno i svježe voće, orašasti plodovi, jogurt i slična zdrava hrana i piće podignut će vam energiju i osigurati dobar početak dana. U ovim mjesecima hidratacija je važnija nego ikad, ne zaboravite da je potrebno popiti najmanje 1.5 litre vode na dan. Dostatna količina vode pomoći će tijelu da se riješi nagomilanih toksina, regulirat će probavu i smanjiti osjećaj umora.

Iskoristite lijepo vrijeme za izlazak

Sigurno vam je već poznato da boravak na otvorenom, na dnevnom svjetlu i svježem zraku, može značajno utjecati na poboljšanje vašeg raspoloženja zato iskoristite svaki slobodan trenutak da izađete vani u šetnju. Tijelo će vam biti zahvalno na laganoj tjelovježbi kojom ćete svakako utjecati na podizanje razine energije. Osim toga, blagotvorni učinak tjelovježbe očitovat će se i na ojačavanju vašeg imuniteta.

Redovito vježbanje utjecat će na još jedan nepoželjan simptom proljetnog umora – lagan i nepravilan san. Osim što biste trebali pripaziti i prilagoditi vrijeme kada idete na spavanje, uvrstite li tjelovježbu u svoju dnevnu rutinu sigurno će vam zbog umora biti lakše zaspati, a san će biti čvršći i kvalitetniji. Što naravno znači da ćete se probuditi odmorniji, naspavani i puni energije za ostatak dana.

Držite se rutine spavanja, pripazite na svoju prehranu, izbjegavajte tešku hranu i alkoholna pića, kreirajte zdrave navike i rezultati neće izostati. Ako se budete pridržavali ovih vrlo jednostavnih savjeta i minimalnih prilagodbi, pomoći ćete svom tijelu da se bezbolno i brzo prilagodi proljeću kako biste puni energije mogli uživati u mnogima najljepšem dijelu godine.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.