Fitness 983 prikaza 16. svibnja 2012.

U gradsku avanturu na dva kotača

Darinka_Jug
1/4
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Iako su prednosti vožnje bicikla brojne, prilikom odabira bicikla trebaš paziti na njegovu namjenu, veličinu, kao i adekvatnu tvrdoću sjedala i pravilnu poziciju tijela. Darinka Jug, urednica portala Moj bicikl, objašnjava kako odabrati najbolje vozilo za sebe te navodi savjete kojih se trebaš pridržavati tijekom vožnje bicklom

U posljednjih 40 godina promjenila su se ljudska zanimanja i sve manje zahtijevaju fizičku aktivnost. Čovjek u sebi ima prirodnu potrebu za kretanjem, i kada osam ili deset sati na poslu uglavnom sjediš, bicikl se nameće kao prirodni "izlaz".

Idealan je za rekreaciju, sport ili kao prijevozno sredstvo, a vozeći se biciklom ne činiš dobro samo sebi i svom fizičkom zdravlju, već doprinosiš očuvanju prirode.

O prednostima svakodnevne vožnje bicikla i pravilnom položaju tijela tijekom vožnje razgovarali smo s Darinkom Jug, urednicom portala Mojbicikl.hr i predsjednicom istoimene udruge, koja djeluje na području cijele Hrvatske, s ciljem poticanja i promoviranja korištenja bicikla u svakodnevnom životu. 

Bicikl kao gradsko prijevozno sredstvo

‘Idealan bicikl za vožnju kroz grad je gradski bicikl (city bike) sa kompletnom opremom, blatobranima, svjetlima, torbama – bisage ili košarice, i to ako ste se odlučili samo za vožnju gradom‘, govori Darinka Jug.

Iako je svaki bicikl koji je u voznom stanju prikladan za vožnju po gradu, nije idealan upravo zbog pozicije vozača koju zahtjeva, a važne su i udaljenosti koje prelazite.

‘Za vožnju kroz grad unutar tri do pet kilometara apsolutno svaki bicikl je dobar, recimo zaboravljeni Pony. Gradski bicikl namjenjen je vožnji kroz grad, a sportski ili cestovni bicikl (road bike) prvenstveno cestovnim utrkama i vožnjama.

Brdski bicikl (MTB bike) je namijenjen utrkama i vožnjama u prirodi, a za vožnju kroz grad neprikladan je zbog pozicije tijela, manjeg obujma kotača i širokih gume, odnosno sporija si nego na gradskom biciklu’, objašnjava Darinka Jug.

Bicikl mora pristajati vozaču

Bez obzira na model bicikla, veličina je jako važna, odnosno bicikl ti mora odgovarati prema tvojoj veličini.

‘Najčešće roditelji griješe kada djeci kupuju prevelike bicikle pod izlikom da djeca rastu. Ne možeš se sigurno i ugodno voziti na prevelikom ili premalom biciklu.

Za bicikl se kaže da je savršena ljudska proteza, u tom kontekstu mora i savršeno "pristajati" vozaču’, govori Darinka Jug.

Super ponudu bicikala provjeri na internet shopu Mondo.

Ako želiš osvojiti jedan od tri gradska bicikla klikni ovdje.

Tvrdo ili meko sjedalo?

Tvrdoća sjedala "raste" sa sportskijim biciklima. Naime, na sportskim biciklima se u pravilu ne sjedi već se oslanja tijelo, pošto se težina cijelog tijela dijeli na tri točke - volan, pedale i sjedalo.

‘Kod "obične" vožnje težina tijela je u većem dijelu na sjedalu te je poželjno da je i sjedalo mekanije i udobnije.

Ukoliko je pravilno odabrana veličina bicikla, ovisno o modelu, visina sjedala se podešava individualno, primjerice nemamo svi istu dužinu nogu iako možemo biti iste visine’, kaže Darinka Jug.

Evo nekoliko savjeta kojih se trebaš pridržavati prilikom vožnje biciklom:

  • Ne vozi se ispruženih ruku. Neka ti ruke budu lagano savijene u laktu.
  • Ne vozi ispruženih nogu. Neka i koljena budu u malom luku kada si na biciklu i kada je pedala u najnižem donjem položaju.
  • Ne tlači pedale petom ili sredinom stopala, koristi prednji dio stopala (zato se lako može voziti i u visokim potpeticama).

Učini najbolje za sebe

'Svatko tko se odluči voziti biciklom napravit će najbolju moguću stvar za sebe.

Prije svega će se natjerati na kretanje i izbjeći dugotrajno sjedenje i stajanje po autobusima i tramvajima, a time će pozitivno djelovati i na psihičko zdravlje', govori viši fizioterapeut Ivan Golubiček, voditelj Abargo Rehab centra.

'Vožnja bicikla povećava potrošnju kalorija i bazalni metabolizam, veći je utrošak energije, pa ako jedeš jednako, uz vožnju bicikla možeš smršaviti', objašnjava Ivan Golubiček.

'Cjelokupan učinak vožnje bicikla je pozitivan. Stabilizatori trupa potiču se na rad jer treba održavati ravnotežu tijekom vožnje bicikla, zbog bolje prokrvljenosti i cirkulacije lakši je osjećaj u nogama, pogotovo ako se bicikl vozi već duže vrijeme.

Manji je i pritisak na lokomotorni sustav - kralješnicu i noge', dodaje.

'No, ako bicikl nije pravilo podešen, odnosno ako je sjedalo jako spušteno onda se previše upotrebljava mišić pregibač kuka, koji se skraćuje pa to negativno utječe na cijelu biomehaniku kralješnice', napominje Ivan Golubiček.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.