Klimatske promjene više nisu neka udaljena prijetnja već su sve više lokalni problem. Šumski požari, poplave i ostale vremenske nepogode diljem svijeta ugrožavaju naše zdravlje, gospodarstvo i našu budućnost - razmišljanja su čelnika Googlea, koji su istaknuli da su hitno potrebna smislena rješenja kako bi se savladao ovaj izazov. Zato su odlučili da do 2030. njihove podatkovne centre i kampuse pokreće energija bez ugljika.
Google, jedna od najpoznatijih svjetskih tvrtki, već od svog osnivanja slijedila je principe održivoga razvoja. Cijelo njihovo poslovanje se od 2017. napaja iz obnovljivih izvora energije. Od ove godine, 14. rujna, službeno su ugljično neutralni, što su postigli ulaganjem u ekološki neutralne obnovljive izvore energije i to u dovoljnoj mjeri da kompenziraju sav CO2, koji je Google u povijesti generirao, a koji je kasnije završio u Zemljinoj atmosferi. Po prvi put javno su objavili pojedinosti o svojem ugljičnom otisku i pokrenuli Google Green web stranicu.
Najavljuju da će biti prva velika kompanija na svijetu koja će raditi na 100 % obnovljivim izvorima energije, bez emisije ugljičnoga dioksida do 2030. godine, u svim njihovim podatkovnim centrima i kampusima diljem svijeta. Svojim naporima žele pomoći da i 500 gradova širom svijeta smanji svoj ugljični otisak do 2025. Spomenute aktivnosti dio su Googleovog programa održivosti i borbe protiv klimatskih promjena u njihovoj, no i u partnerskim kompanijama.
Kako je Google postao 'zelen'
Osim spomenutoga, Google ima autobuse koji voze na biodizel i potiče zaposlenike da na posao dolaze biciklima i skateboardovima. Transparentnim objavljivanjem informacija o održivosti i emisiji ugljičnog dioksida kompanija je zapravo poslužila kao uspješan primjer s niskim udjelom ugljika i mnogi poslovni subjekti vide vrijednost u ulaganju u projekte energetske učinkovitosti i obnovljive energije. No pogledajmo na koji način je Google zapravo postao zelen te ujedno i uzor mnogima.
Svi proizvodi i usluge tvrtke su od 2007. ugljično neutralni, a Google kupuje električnu energiju direktno od vjetroelektrana, koje se nalaze u blizini njihovih podatkovnih centara. Zahvaljujući dvjema zelenim inicijativama, instaliranju solarnih panela na Googleovom kampusu i uvođenjem programa prijevoza na biogorivo za prijevoz zaposlenika između kampusa anulirano je više od 10.000 metričnih tona CO2 godišnje.
Kroz program ozelenjavanja ova poznata kompanija plasira svoje poslovanje računarstva u oblaku kao 80 puta manje zagađujuće od tradicionalnih usluga, no Google nije jedini koji teži održivijem poslovanju. Bilježi se čak 20 % povećanje broja tvrtki koje integriraju upravljanje ugljikom u svoje poslovne planove. Zanimljivo je primijetiti da neke velike kompanije kao što su Amazon i Apple ne otkrivaju ili to čine vrlo stidljivo, svoje podatke o ugljičnom otisku.
Inovacije koje će pojedincima omogućiti da kontroliraju vlastiti CO2 otisak
Nekoliko je novih načina na koje ljudi mogu koristiti Googleove proizvode i tako odabrati održivo. Tu su nove mogućnosti za booking letova ili kupnju aparata koji imaju niži ugljični otisak, zatim tu je i Nest program kako bi podržao čistu energiju kod kuće, a kad ljudi svrate na google tražilicu u potrazi za klimatskim promjenama, Google će osigurati kompetentne informacije relevantnih izvora kao što je to UN i ostali. To je sve dio njihovog cilja da pomognu milijardi ljudi pri odabiru održivijih izbora do 2022. Dodali su nove opcije pa je sad moguće vidjeti emisiju ugljika po sjedalu za svaki let naveden u Google flights opciji, a putnici će biti u mogućnosti odabrati mjesta s nižom emisijom ugljika. Isto tako dodaju se nove značajke, koje mogu pomoći pri donošenju odluka o putovanju - od toga koje letove odabrati do odabira smještaja. Kad birate gdje odsjesti moći ćete doznati posluju li održivo, sve o smanjenju otpada i očuvanju vode te posjeduju li certifikat Zeleni ključ. Isto tako Google pomaže ljudima odabrati održivost i pri kupovini, počevši od kućanskih uređaja. Kada tražite perilicu za suđe ili grijače vode Googleovi prijedlozi će vam pomoći suziti odabir na cjenovno povoljne, no i održive opcije.
Osim tvrtki koje se stalno pitaju što bi još mogle učiniti da pomognu planetu, isto si pitanje postavljaju i pojedinci. Već više od deset godina Nest termostati pomažu ljudima da uštede energiju, a sad su tu termostati nove generacije koji korištenjem opcije Energy shift automatski prebacuju korištenje struje za grijanje ili hlađenje u vremena kad je energija jeftinija. Svima je poznato da je putovanje automobilom jedan od najgorih izbora što se tiče ugljičnog otiska. U Europi će se od 2022 na Google mapama moći odabrati najbolja i najekonomičnija ruta vezana uz potrošnju goriva. Pretpostavljaju da bi to moglo sačuvati više od milijun tona emisija ugljika godišnje - što je jednako uklanjanju više od 200.000 vozila s ceste, a istovremeno bi vam štedjela novac smanjenjem korištenja goriva. Isto tako Google će vam ponuditi opciju jednostavnog pronalaženja hibridnih i električnih automobila, uz usporedbu s automobilima koje pokreće benzin i prikazati vam troškove prije no što kupite auto. Ljubitelji skutera i bicikala moći će na njihovoj aplikaciji pronaći gdje mogu podijeliti vožnje i to u više od 300 gradova diljem svijeta.
Veliki sustavi kao Whirlpool, Etsy, Unilever i drugi surađuju s Googleom u razvijanju novih rješenja za posebne izazove na području klimatskih promjena s kojima se susreću te nastoje doći do najčišćeg okoliša. Želja Gogola je da održivi izbor bude onaj jednostavniji, kako za poslovne subjekte tako i za pojedince, kako bi ovaj naš zajednički Planet učinili boljim mjestom za život.
Naš partner HEP do 2030. planira imati sunčane i vjetroelektrane ukupne snage 700 MW. HEP se mijenja na zeleno, možeš i ti! Više saznaj ovdje.